9
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی:

طرح راه‌آهن اردبیل- میانه در موعد مقرر آماده بهره‌برداری می‌شود

  • کد خبر : 12760
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
طرح راه‌آهن اردبیل- میانه در موعد مقرر آماده بهره‌برداری می‌شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: طرح راه‌آهن اردبیل- میانه با توجه به تامین کامل اعتبارها در سال‌جاری و منابع پیش‌بینی شده برای سال آینده در زمان مقرر آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، داوود شایقی روز چهارشنبه در این زمینه اظهار کرد: اعتبار مناسبی برای طرح راه‌آهن اردبیل- میانه در ماه‌های باقی مانده از سال‌جاری و هم در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است تا پس از سال‌ها انتظار اهالی استان اردبیل، این خط ریلی تا پایان دولت دوازدهم آماده بهره‌برداری شود.

وی از راه‌آهن به عنوان طرحی اولویت‌دار نام برد و افزود: روند اجرا در بازدیدهای مستمر مورد رصد قرار می‌گیرد تا موانع احتمالی از طریق رایزنی با مسئولان کشوری رفع و تامین اعتبار به صورت ۱۰۰ درصدی صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: هرچند لایحه بودجه سال آینده در مجلس در حال بررسی است، اما مسئولان و نمایندگان در تلاش هستند تا منابع اعتبار ملی برای طرح‌های نیمه‌تمام از جمله راه‌آهن تامین شود و در بازه زمانی تعیین شده، شاهد تحصیص ۱۰۰ درصدی این اعتبارها باشیم.

وی تصریح کرد: معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داده‌ است که بدون محدودیت تا تکمیل راه‌آهن اردبیل منابع اعتباری مورد نیاز تامین شود که به طور قطع هم از محل فاینانس و هم منابع ملی پرداخت‌ها به صورت ۱۰۰ درصد انجام خواهد شد.

شایقی همچنین گفت: با پیگیری‌های مستمر استاندار اردبیل برای دریافت مجوزهای قانونی به منظور راه‌اندازی بارانداز ریلی در پارس‌آباد، دولت موافقت اولیه خود را اعلام کرد که این امر می‌تواند به صادرات و توان اقتصادی این خطه جانی دوباره ببخشد.

وی اضافه کرد: با تکمیل زنجیره خط ریلی اردبیل به پارس‌آباد همه این زیرساخت‌ها به افزایش توان توسعه‌ای استان اردبیل در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و حتی گردشگری کمک کرده و به نوعی ثروت را به این استان سرازیر می‌کند.

اجرای طرح راه‌آهن اردبیل- میانه با طول ۱۷۵ کیلومتر از سال ۸۴ آغاز شد اما سال‌ها راکد ماند تا اینکه در دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی طرح دوباره از سرگرفته شد و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح از سوی مسئولان امر ۸۵ درصد اعلام می‌شود.

این طرح ریلی هم‌اکنون در ۱۲ قطعه شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سخت‌گذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت برای حرکت قطارهایی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در حال اجراست

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.