10

ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و جنبی معادن مس و طلا در اهر و هریس

  • کد خبر : 13099
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و جنبی معادن مس و طلا در اهر و هریس
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه شرکت ملی صنایع مس ایران در ایجاد صنایع تبدیلی پایین‌دست و جنبی معادن مس و طلا در شهرهای اهر و هریس تاکید کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا احمد محرم زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معادن شهرستان‌های اهر و هریس به ویژه در مورد ذخایر معدنی مس و طلا  گفت: درصورت ایجاد صنایع پایین‌دستی این معادن می‌توان در آینده شاهد تحول عظیمی در عرصه تولید و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی باشیم.

وی، ضمن انتقاد از رکود و عدم فعالیت برخی از معادن شهرستان‌ها اهر و هریس، افزود: با پیگیری‌های انجام شده در خصوص بهره برداری و استخراج برخی از معادن امیدواریم تا دو سال آینده شاهد بازگشت معادن این دو شهرستان به چرخه تولید و اشتغال باشیم.

وی گفت: در حال حاضر هفت معدن راکد برای عملیات اکتشاف در دستور کار شرکت مس است که با پیگیری‌های انجام شده با وزیر صمت طی بخشنامه‌ اعلامی در صورتی که مالکان معادن نسبت به آغاز عملیات استخراج و بهره‌برداری اقدام نکنند مجوز معادن تحت اختیار آن‌ها لغو خواهد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به وجود ۱۳ معدن در شهرستان‌های اهر و هریس خواستار توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی در خصوص استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این معادن به نفع اقتصاد و ایجاد اشتغال در این شهرستان‌ها شد.

وی، بیکاری و عدم اشتغال جوانان در شهرستان های اهر و هریس را معضل جدی و اساسی برشمرد و افزود: میانگین نرخ بیکاری در اهر ۱۵ درصد و در هریس ۱۱.۵ درصد است که متاسفانه نسبت به نرخ بیکاری در استان بیشتر بوده و باید مسئولان بسترهای لازم در جهت ایجاد اشتغال و تولید در این شهرستان‌ها را فراهم کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13099

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.