19

هواداران ماشین‌سازی خواستار برکناری سرمربی هستند

  • کد خبر : 13106
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
هواداران ماشین‌سازی خواستار برکناری سرمربی هستند
تعدادی از هواداران تیم فوتبال ماشین سازی تبریز با انتقاد از شرایط بحرانی این باشگاه و بی‌توجهی سران آن، خواستار برکناری سریع سرمربی و کادرفنی این تیم شدند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، این تعداد از هواداران قدیمی ترین تیم فوتبال آذربایجان با اشاره به اینکه مالک و مدیران باشگاه ماشین سازی از همان ابتدای فصل دچار نوعی سردرگمی و اشتباهات فاحش در بستن تیم شده و با انتخاب یک سرمربی بی تجربه و ناکارآمد،  زمینه های بحران در تیم را به وجود آوردند، معتقدند بر همین اساس و سیاست غلط باشگاه، نفراتی به عنوان بازیکن حذب تیم شدند که به جز تعداد بسیار قلیل، در بهترین حالت همه در حد و اندازه های لیگ های دسته های یک و حتی پایین تر هستند.

هواداران عقیده دارند: آنچه که امروز بر سر تیم ماشین سازی می آید حاصل بی توجهی مالک باشگاه در سال های گذشته به این تیم و تمرکز او به تیم تراکتور بوده که بر همین اساس با انتخاب افراد بی تجربه به عنوان مدیران عامل و سرمربی، در فصل جاری زمینه های بحرانی شدن تیم را فراهم آورده استآنچه که امروز بر سر تیم ماشین سازی می آید حاصل بی توجهی مالک باشگاه در سال های گذشته به این تیم و تمرکز او به تیم تراکتور بوده که بر همین اساس با انتخاب افراد بی تجربه به عنوان مدیران عامل و سرمربی، در فصل جاری زمینه های بحرانی شدن تیم را فراهم آورده است که تغییرات متعدد در این حوزه نمونه ای بر این ادعاست و اگر همین امروز نسبت به  ایجاد تغییرات اساسی در تیم اقدام نشود، بدون تردید سقوط به دسته یک بسیار محتمل خواهد بود.

یکی از هواداران این تیم با تاکید بر اینکه برکناری سرمربی این تیم باید هر چه سریع تر صورت بگیرد، گفت: معلوم نیست این نفر از سوی چه کسی و یا کسانی حمایت می شود که بدون یک دقیقه سرمربیگری در لیگ برتر و حتی دسته های یک و دو به یک باره سرمربی قدیمی ترین تیم آذربایجان با قدمت بیش از ۵۰ ساله می شود؟

مهدی صلاحی افزود: متاسفانه ماشن سازی هم اکنون به یک تیم از پیش باخته مقابل رقبا تبدیل شده است و هیچ حرکت مثبت و رو به جلو از سوی سران باشگاه و کادرفنی مشاهده نمی شود و روز به روز توان فنی تیم کاهش یافته و باخت های مکرر به اپیدمی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ما هوادران از مسئولان باشگاه به خصوص مالک درخواست داریم با اخراج سرمربی تیم، زمینه را برای ایجاد شوک مثبت فراهم کند چراکه کسب تنها ۳ امتیاز از ۷بازی نشان می دهد  که کارایی فنی سرمربی در همین حد است و ادامه راه منجر به سقوط خواهد شد.

صلاحی اضافه کرد: ماشین سازی دارای قدمت بسیار طولانی در فوتبال ایران و آذربایجان است که هواداران این تیم سال ها برای لیگ برتری شدن آن حسرت خورده و با هزاران مشقت امروز شاهد حضور ماشین سازی در سطح اول فوتبال کشور هستند  که از دست دادن این جایگاه می تواند سرخوردگی عمیقی میان فوتبال دوستان آذربایجان سرقی به وجود آورد.

یکی دیگر از هواداران ماشین سازی با بیان اینکه ادامه روند موجود منجر به از دست دادن سهیمه آذربایجان در لیگ برتر می شود، گفت: سران باشگاه اشتباهات مکرر خود را با انواع اشتباهات تکمیل می کنند و تغییرات ایجاد شده از ابتدای فصل تاکنون منجر به نتیجه مطلوب نشده است و البته نتایج عکسی نیز در پی  داشته است.

علیرضا بایرامی اظهار داشت: ماشین سازی که فصل گذشته با تلاش های رسول خطیبی به تیمی قلدر و بسیار فنی تبدیل شده بود و بازی های زیبای آن و نتایج مطلوب در نیم فصل اول دوستداران این تیم را خوشحال می کرد، بنا به دلایلی که هنوز اعلام نشده است، مالک باشگاه با اخراج سرمربی موفق و بومی شرایط را به گونه ای رقم زد که امروز تاوان آن تصمیم نابخردانه را همگان مشاهده می کنند.

وی اضافه کرد: اگر خطیبی همچنان در ماشین سازی ابقا می شد امروز حتی برای کسب سهمیه آسیایی نیز  امید داشتیم اما با برکناری سرمربی  متعصب، به یک باره شاکله تیم از هم پاشید و بازیکنان تاثیرگذار یکی پس از دیگری از تیم رفته و به جای آنها نفراتی جایگزین شدند که هیچ نشانه ای از بازیکن  لیگ برتری ندارند.

بایرامی ادامه داد: در حالی که پارسال ماشین سازی یقه تمامی تیم های مدعی مثل استقلال، پرسپولیس و تراکتور را می گرفت و تیم های لیگ برتری از مواجه با این تیم هراس داشتند، امروز شرایطی در ماشین سازی حاکم شده است که رقبا از رویارویی با این تیم خوشحال می شوند چون می دانند بدون دردسر صاحب ۳ امتیاز خواهند شد.

هوادار باسابقه ماشین سازی نیز در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه نتایج ضعیف این تیم حاصل بی تدبیری مالک و مدیران باشگاه است، گفت: مالکیت دو تیم توسط یک نفر باعث شده است  شرایط بحرانی بر تیم حاکم شود و اگر مالک و مدیریت ماشین سازی با تراکتور متفاوت بود به هیچ عنوان امروز شاهد این وضعیت نبودیم.

جعفر صادقی اظهار داشت:  از آنجائیکه مالک ماشین سازی علاقه شخصی ویژه به تیم تراکتور دارد طبیعی است که بیشترین هزینه را برای این تیم بکند و در این شرایط تیمی که متضرر می شود ماشین سازی استمالک ماشین سازی علاقه شخصی ویژه به تیم تراکتور دارد طبیعی است که بیشترین هزینه را برای این تیم بکند و در این شرایط تیمی که متضرر می شود ماشین سازی است که من معتقدم باید هر چه سریع تر مالکیت ماشین سازی به ارگان خاص و به طور اخص و در بهترین حالت به کارخانه ماشین سازی واگذار شود تا تیم سرو سامان گرفته و از شرایط کنونی خارج شود.

وی یادآور شد: خاستگاه اصلی تیم ماشین سازی کارخانه ماشین سازی است که متاسفانه در دهه ۱۳۸۰ مدیران وقت آن تیم را منحل کردند تا به بهانه هزینه های تیم داری برای همیشه فرزند خود را کنار بزنند که آثار این تصمیم اشتباه امروز مشاهده  می شود.

صادقی با بیان اینکه در حال حاضر امکان واگذاری تیم وجود ندارد، خواستار ایجاد اصلاحات اساسی در راس کادرفنی ماشین سازی شد و ادامه داد: سرمربی کنونی چیزی در چنته ندارد و در هفت بازی اخیر نشان داد که ادامه همکاری سعید اخباری جز ضرر چیزی عاید باشگاه نخواهد کرد و بر همین اساس سران باشگاه باید از مربیان کارکشته که تجربه نجات تیم های بحران زده را دارند، استفده کنند.

کارشناس و سرمربی اسبق تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، شرایط کنونی ماشین سازی را قابل پیش بینی خواند و با بیان اینکه ادامه روند کنونی بسیار خطرناک است، گفت: در ابتدای فصل مدیران باشگاه دچار اشتباه شده و یک سرمربی جوان، بی تجربه و فاقد توانایی های لازم در لیگ برتر را به کار گرفتند که از همان اول مشخص بود نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

اصغر اعتباری اظهار داشت: مدیران باشگاه در ادامه مسئولیت فنی را به کسی سپردند که فاقد هر گونه صلاحیت برای سرمربیگری بود و امروز نتیجه این تصمیم اشتباه را همگان می بینند.

وی زمان حاضر را مناسب برای ایجاد تغییرات توصیف کرد و افزود: هم اکنون باید سران باشگاه نسبت به انتخاب سرمربی جدید اقدام فوری انجام داده و در سریع ترین زمان تیم را از بلاتکلیفی فنی رها کنند تا در ادامه لیگ برتر تیم به شرایط معمول بازگردد.

اعتباری با اشاره به اینکه نوع بازی این تیم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور باید تغییر یابد تا بلکه از شرایط کنونی خارج شود،  افزود: هر چند ماشین سازی در حال حاضر شرایط بحرانی را سپری می کند، اما با توجه به ظرفیت ها و نفرات کنونی تیم می توان با انجام برخی تغییرات در تمرینات و نیز نحوه بازی و به کارگیری بازیکنان به آینده این تیم امیدوار بود.

وی برگشت ماشین سازی به جدول و رهایی از قعر جدول را ممکن دانست و اظهار داشت: تیم ماشین سازی پتانسیل بالایی دارد و از دیدگاه من می توان روی تک تک بازیکنان حاضر تمرکز کرد تا به نتایج قابل قبول دست یافت، زیرا وجود نفراتی چون پیمان بابایی، آرزوی هر تیمی است که باید از او به بهترین شکل ممکن بهره برد.

اعتباری، شرایط تهاجمی تیم ماشین سازی را بسیار بهتر از تراکتور دانست و ادامه داد: باید روی روند کار تهاجمی تیم برنامه ریزی شود تا تیم با مجموعه ای از تاکتیک های معمول به گل برسد و من قول می دهم با همین نفرات و ترکیب تیمی، ماشین سازی توانایی کسب رتبه های بین نهم تا یازدهم جدول را دارد.

یکی دیگر از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال تبریز گفت: نتایج ضعیف و بازی های انتقادآمیز تیم فوتبال ماشین سازی در لیگ برتر قابل پیش بینی بود و نباید از این وضعیت متعجب شد.

صادق پورحسین افزود: وقتی سران باشگاه بدون مطالعه و کار کارشناسی اقدام به استخدام یک مربی جوان و بی تجربه می کنند و آن فرد شب را خوابیده و صبح خود را سرمربی یک تیم لیگ برتری می بیند، نتیجه اش این می شود که تیمی با قدمت طولانی در فوتبال کشور در قعر جدول دست و پا بزند.

وی با طرح این سوال که آیا مدیران باشگاه ماشین سازی وقتی در ابتدای فصل، افتخار جذب جوان ترین مربی لیگ برتر را سر می دادند، اصلا” معنی و مفهوم این کار را می دانستند، اظهار کرد: فوتبال در هر شرایطی اگر با تجربه همراه نباشد، محکوم به شکست است.

پورحسین، شرایط مربیگری در سطح اول فوتبال هر کشوری را منوط به داشتن شرایطی خاص دانست و با اشاره به توصیه ها و مقررات فیفا، یادآوری کرد: مربیگری در این عرصه حداقل به ۲۰ سال آموزش و تجربه اندوزی نیازمند است که متاسفانه این شرایط در فوتبال ایران به کل فراموش شده و امروز شاهدیم کسانی در لیگ برتر سرمربی شده اند که فاقد هر گونه صلاحیت در این سطح هستند.

وی ادامه داد: کسی که می خواهد وارد عرصه مربیگری شود باید حداقل ۱۰ سال اول را به یادگیری اختصاص دهد، ۱۰ سال دوم را تمرین و آموزش های مربیگری را پشت سر بگذارد و در ۱۰ سال سوم به انتقال تجربیات خود بپردازد که چنین قضیه ای در ماشین سازی و اغلب تیم های لیگ برتری به بوته فراموشی سپرده شده است.

پورحسین با بیان اینکه هنوز هم پس از شکست های پیاپی، مسئولان باشگاه ماشین سازی به دنبال راهکار نیستند و این موضوع تامل برانگیز است، گفت: شواهد و شرایط این تیم نشان می دهد که مدیران آن چندان هم بی میل به عدم نتیجه گیری تیم نیستند و دوست دارند تیم را به دسته پایین تر روانه کنند.

وی ماشین سازی را شناسنامه فوتبال آذربایجان و ایران توصیف و اضافه کرد: در این شرایط بسیار سخت که ماشین سازی هم از نظر فنی و هم از لحاظ روحی و روانی دچار افت شده است، سران باشگاه باید اقدام به جذب سرمربی جدید و با تجربه کنند تا تیم از شرایط کنونی نجات پیدا کند.

تیم فوتبال ماشین سازی در ادامه سریال های نتایج ضعیف خود، روز گذشته و از هفته ۱۲ لیگ برتر در تبریز با نتیجه ۱ بر صفر مقابل فولاد خوزستان تن به شکست داد تا هشتمین باخت فصل را تجربه کند.

این تیم با ۴ امتیاز از ۴ تساوی همچنان در قعر جدول قرار دارد و در هفته ۱۳ روز شنبه برابر با ۱۱ بهمن در تهران مقابل پرسپولیس صف آرایی خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.