پایگاه خبر عربی ۲۱ در گزارشی نوشت:  «شای لویی» ، نویسنده در گزارشی نوشت: که یکی از این زنان اطلاعاتی « یائیل» یکی از عناصر موساد است که پشت اجرای عملیات «بهار جوانی»؛ در مرکز  بیروت بوده است و زنان جاسوس موساد  از زمان تاسیس این سازمان، مانند همکاران مرد خود در سمت‌های مهم و اصلی فعالیت داشتند؛همانطور که در اوایل دهه ۱۹۹۰ یکی از آن‌ها به نام « الیسا ماگین» به عنوان معاون رئیس موساد  انتخاب شد. همچنین در اوایل دهه ۱۹۶۰ ، «یهودیت ناسیاهو» به عنوان مدیر بخشهای تحقیق در موساد و در سال ۲۰۱۵  ، «تامیر پاردو» در بخش منابع و رئیس سازمان مبارزه با فساد اداری منصوب شد.

پایگاه خبری مذکور اعلام کرد: شای لویی در دسامبر گذشته زمانی که «یوسی کوهن»، رئیس موساد به هشت افسر زن این سازمان جوایزی را اهدا کرد،  شاهد این ماجرا بوده است که یکی از آنها در تقویت روابط موساد و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نقش داشته است؛ اقدامی که در نهایت منجر به امضای توافقنامه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با این کشورها شد.

بر اساس گزارش عربی ۲۱: زندگی  زنان موساد  پر از ابهام و پیچیدگی است و همیشه خطری زندگی‌شان را تهدید می‌کند و حتی اعضای خانواده‌شان نمی‌دانند همسر و یا مادرشان چه  عملیاتی انجام می‌دهند. آنها با مدارک هویتی مختلف در خانه‌هایشان در سراسر جهان پنهان می‌شوند و  گاهی اوقات در یک پایتخت اروپایی و یا در  مرکز یک کشور عربی با دشمن ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین خطر زندگی آن‌ها بسیار عظیم است.

در این گزارش آمده است: به عنوان مثال عملیاتی را که یکی از زنان  به نام «اریکا چمبز» انجام داد ترور « علی حسن سلامه» یکی از رهبران ارتش جهاد مقدس در جنگ ۱۹۴۸، بود  که وی به همراه ۴ محافظش و چند عابر دیگر در نتیجه انفجار یک بمب مغناطیسی متصل شده به خودروی حاملش ترور شد.

عربی ۲۱ نوشت: نویسنده عبری فاش کرد که در سال ۲۰۱۲ ، موساد برای اولین بار با انتصاب پنج زن به سمت رهبری موافقت کرد. زنان مجرد با سهولت بیشتری  در این سازمان جاسوسی جذب می‌شوند. در مورد زنان متاهل ، آنها معمولاً طلاق می‌گیرند و درصد طلاق در میان زنان جاسوس موساد بسیار بالاست؛چراکه آن ها خانواده خود را رها می‌کنند  و زندگی خود را به خطر می ‌اندازند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری مذکور: زنان موساد در سراسر جهان با نام‌های مختلف و در هر نقش ممکنی فعالیت می‌کنند و برخی از آن‌ها  مانند « تمار» در بخش عملیاتی معروف به « قیصریه» فعالیت دارند  و آن‌ها با مخفی کردن هویت صهیونیستی و یهودی خود عملیات‌هایی را در داخل خطرناک‌ترین کشورهای دشمن رژیم  صهیونیستی آموزش می‌بینند و انجام می‌دهند.طبق این تحقیقات، از جمله خطرناک‌ترین مأموریت‌های انجام شده توسط این زنان، عملیاتی در جریان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ است که یکی از این زنان وارد جبهه ارتش مصر شد و تعداد کشتی‌ها و تانک‌های آنها را ثبت کرده و سپس اطلاعات به دست آمده را به مقر موساد انتقال داد.

پایگاه خبری عربی ۲۱ در پایان نوشت: زنان جاسوس موساد عملیات دیگری در پایتخت لبنان، بیروت انجام داده‌اند و آن‌ها داده‌های اطلاعاتی از مقامات سازمان آزادی‌بخش فلسطین( ساف) را جمع‌آوری کردند و بسیاری از مسئولان این سازمان را هدف ترور قرار دادند  که از جمله این مقامات  « کمال عدوان»، « ابویوسف النجار» و «کمال ناصر» بوده است.