21

کره شمالی در پی سرقت اطلاعات واکسن کرونا از شرکت فایزر!

  • کد خبر : 14492
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
کره شمالی در پی سرقت اطلاعات واکسن کرونا از شرکت فایزر!
اخیرا نیز در گزارش ناظران سازمان ملل ادعا شده دولت کره شمالی 316 میلیون دلار رمز ارز را سرقت و خرج توسعه برنامه موشکی و هسته ای خود کرده است.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری فرانسه هکرهای وابسته به کره شمالی برای دست یافتن به اطلاعات ساخت واکسن کرونا، تلاش دارند به سیستم رایانه ای شرکت واکسن سازی فایزر آمریکا نفوذ کنند.

سازمان اطلاعات کره جنوبی روز سه شنبه (امروز) مدعی شده هکرهای کره شمالی سعی دارند برای دست یافتن به اطلاعات ساخت واکسن ویروس کرونا، به سیستم‌های رایانه‌ای شرکت آمریکایی فایزر رخنه کنند.

نمایندگان پارلمان کره جنوبی امروز پس از یک نشست غیرعلنی کمیسیون مجلس، در مصاحبه با خبرنگاران این موضوع را به نقل از سازمان اطلاعات این کشور رسانه ای کرده اند.

“هائه کیونگ”  نماینده پارلمان کره جنوبی به خبرنگاران گفت: “سرویس اطلاعات کره جنوبی به ما اطلاع داد که کره شمالی با استفاده از رخنه سایبری برای هک کردن شرکت فایزر سعی در دستیابی به اطلاعات مربوط به واکسن کرونا و شیوه های احتمالی درمان کووید۱۹ داشته است.”

کره شمالی از معدود کشورهایی است که تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور به سازمان بهداشت جهانی ارایه نکرده است.

دولت پیونگ یانگ از سال گذشته و همزمان با آغاز همه گیری کرونا مرزهای خود را با چین بسته نگه داشته و رهبر کره شمالی بارها تاکید داشته که هیچ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور نیست.

سخنرانی رهبر کره شمالی در کنگره حزب حاکم کارگران کره شمالی در پیونگ یانگ/ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰/ خبرگزاری رسمی کره شمالی

 

کره شمالی در پی سرقت اطلاعات واکسن کرونا از شرکت فایزر

 

ناظران بین المللی به این ادعای دولت کره شمالی به دیده شک و تردید می نگرند.

دولت کره شمالی در تیرماه سال ۱۳۹۹ ادعا کرده ساخت واکسن بومی کرونا در این کشور با موفقیت وارد مرحله آزمایش های بالینی شده است. با وجود گذشت نزدیک ۹ ماه از اعلام این خبر، اما هنوز خبری از ساخت واکسن کرونا در کره شمالی به جهان مخابره نشده است.

اخیرا نیز کارشناسان ناظر بر تحریم‌های کره شمالی در سازمان ملل اعلام کرده‌اند که دولت پیونگ یانگ  از سال ۲۰۱۹ تا نوامبر (آبان) ۲۰۲۰ حدود ۳۱۶ میلیون دلار ارز دیجیتال را از برخی موسسات مالی و مراکز تبدیل ارزهای دیجیتال با هک سایبری سرقت کرده و درآمد حاصل از آن را صرف توسعه هسته‌ای و موشکی خود کرده است.

کره شمالی به داشتن ارتشی متشکل از هزار هکر آموزش دیده معروف است. این هکرها معمولا به شرکت‌ها، موسسات و محققان کره جنوبی و دیگر کشورهای جهان حمله می کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.