9
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

کرونا در آذربایجان‌شرقی رو به کاهش است

  • کد خبر : 1557
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کرونا در آذربایجان‌شرقی رو به کاهش است
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تحلیل‌های آماری نشان می‌دهد روند شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی رو به کاهش اس

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، محمدحسین صومی در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان کلیبر، اظهار کرد: آمار بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی نیز در حال کاهش است و می‌توانیم ادعا کنیم که توانسته‌ایم کرونا را در استان مدیریت کنیم.

وی اظهار کرد: این بدان معناست که اجازه نداده ایم شیوع کرونا به قدری باشد که بیمارستان‌ها جوابگوی بیماران نباشند، در حالی که خیلی از کشورها نتوانستند این مهم را انجام دهند.

وی با تأکید بر این‌که هفته‌های اول و دوم اردیبهشت ‌ماه، روند نزولی شیوع کرونا را در آذربایجان شرقی شاهد بودیم، گفت: به طور متوسط روزانه بین ۹۰۰ تا یک‌هزار تست کرونا در استان انجام می‌ شود.

صومی همچنین با اشاره به آغاز غربال‌گری زندانیان استان گفت: طرح غربال‌گری زندانیانی که به مرخصی رفته اند، شروع شده است و زندانیان ابتدا مورد آزمایش قرار می گیرند و در صورتی که مبتلا نباشند، به بندهای زندان منتقل می‌شوند.

وی در حاشیه این جلسه با بازدید از محل جدید بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) کلیبر ابراز امیدواری کرد این بخش تا پایان خرداد امسال به بهره برداری برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین از تجهیز این بیمارستان به دستگاه سی‌تی‌اسکن و رادیولوژی در آینده نزدیک خبر داد.

در حاشیه این جلسه، ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلیبر هم با هزینه ۲۵ میلیارد ریال در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ مترمربع در سه طبقه افتتاح شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.