5
فرماندار ورزقان:

نخبگان شهرستان نسبت به توسعه بی‌تفاوت نباشند/ پرهیز از حواشی، راه نجات ورزقان

  • کد خبر : 15777
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
نخبگان شهرستان نسبت به توسعه بی‌تفاوت نباشند/ پرهیز از حواشی، راه نجات ورزقان
فرماندار شهرستان ورزقان گفت: ورزقان به‌رغم برخورداری از پتانسیل‌های بی‌نظیر در حوزه‌های متعدد آن‌گونه که باید توسعه‌نیافته که یکی از مهم‌ترین دلایل آن عدم ایفای نقش و بی‌تفاوتی نخبگان شهرستان نسبت به مسائل و توسعه منطقه بوده است.

به گزارش تبریزمن، محمدباقر خانی در نشست هم‌اندیشی با کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های مستقر در شهرستان ورزقان با بیان اینکه این شهرستان توانمندی‌های بسیاری در زمینه‌های معادن، گردشگری، کشاورزی، دام‌پروری و گیاهان دارویی دارد، اظهار داشت: دوقطبی بودن، سیاست‌زدگی، عدم ایفای نقش از سوی نخبگان و عدم مطالبه‌گری مردم از جمله دلایل توسعه‌نیافتگی شهرستان ورزقان است.

وی افزود: وجود معدن مس سونگون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خدادادی نتوانسته است در توسعه منطقه نقش ایفا نماید و به نظر می‌رسد این ما بوده‌ایم که طی سال‌های گذشته از برکات این ثروت عظیم در توسعه شهرستان بهره نگرفته‌ایم.

فرماندار ورزقان با تأکید بر اینکه پیمانکار اجرای فاز ۳ کنسانتره معدن مس سونگون به‌زودی معرفی می‌شود، خاطرنشان کرد: در مجموعه برای فاز ۳ کنسانتره و دیگر طرح‌های توسعه مجتمع مس سونگون از جمله ذوب و پالایش بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حال انجام است که یک‌سوم این سرمایه‌گذاری، نظیر احداث تأسیسات ساختمانی صورت گرفته و با تکمیل این طرح‌ها فرصت‌های شغلی قابل‌توجهی در شهرستان به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به وجود محرومیت در زمینه‌های مختلف در شهرستان ورزقان، وحدت و هم‌افزایی را گامی مهم در جهت رفع محرومیت‌ها دانست و افزود: به‌رغم وجود منابع آبی قابل‌توجه، بسیاری از روستاهای شهرستان با مشکل آب شرب مواجه‌اند، یا اینکه در زمینه برخورداری از راه‌های روستایی آسفالته با ۴۶ درصد پایین‌تر از میانگین استانی (۸۵ درصد) قرار داریم.

خانی تصریح کرد: مردم شهرستان بویژه جوانان از لحاظ مهارتی و اقتصادی باید توانمند شوند که در این راستا، مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای ایجاد مشاغل خرد متناسب با توانمندی‌های شهرستان را اخذ کرده‌ایم که از سال آینده شاهد حضور مؤثر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با پتانسیل‌های شهرستان نظیر مهارت‌های موردنیاز در صنایع معدنی، صنایع‌دستی مسی و زیورآلات جهت بهره‌مندی جوانان جویای کار شهرستان صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در ورزقان ارتقای سطح فرهنگ عمومی در شهرستان در کنار راه‌اندازی مرکز نوآوری و توسعه گردشگری بویژه بوم‌گردی را ازجمله نیازمندی‌های شهرستان برای آینده‌ای روشن دانست و از تلاش‌های امام‌جمعه و نماینده مردم شهرستان در این خصوص قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: روابط عمومی دستگاه‌ها باید به‌عنوان پیشانی سازمان‌ها ضمن بیان عملکرد‌ها به مردم و برقراری ارتباط دوسویه با آنان در ایفای مطلوب وظایف سازمان متبوع نقش ایفا نمایند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.