20
چرا برخی از کاندیداتوری سیدحسن خمینی واهمه دارند؟

جواد امام: فعالیت انتخاباتی نظامی‌ها قانونی نیست

  • کد خبر : 16314
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
جواد امام: فعالیت انتخاباتی نظامی‌ها قانونی نیست
یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به حواشی کاندیداتوری حسن خمینی اظهار کرد: مطرح شدن اسم حسن خمینی خواب را از چشمان بعضی افراد گرفته است.

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با حواشی اخیر در مورد احتمال حضور لاریجانی در اردوگاه اصلاح طلبی گفت: به نظر می رسد طرح کاندیداتوری لاریجانی توسط جبهه اصلاحات رفتارهای رقیب باشد و بخاطر تخریب اصلاح طلبان مطرح می شود. این اخبار و شایعات توسط جریان رقیب تولید و پخش می شود و می خواهند مردم را تحریک کنند تا اصلاح طلبان مجددا به سراغ کاندیدا نیابتی بروند و یا از جریان هایی که ربطی به اصلاح طلبان ندارند حمایت کنند. این اخبار اساسا صحیح نیست و توسط برخی از افراد مطرح می‌شود.

 

به گزارش برنا، او افزود: دیدار خاتمی و لاریجانی در این رابطه هیچ وقت اتفاق نیفتاده است. اگر شائبه ای هم در مورد تصمیم حزب کارگزاران در این باره باشد، مرعشی سخنگوی کارگزاران نیز این بحث را کاملا رد کرده است. کارگزاران نیز عضوی از جبهه اصلاحات بوده و هنوز واکنش متفاوتی رخ نداده است و به مرحله پیش داوری نرسیده ایم.

 

او با اشاره به تشدد آرا اصلاح طلبان در برخی انتخابات اضافه کرد: در مورد انتخابات ۸۴ بحث هایی وجود دارد و سرجمع آرا به نفع ما بود و اگر با تعدد کاندیدا وارد نشده بودیم، قطعا اصلاح طلبی پیروز میدان بود ولی در مورد ۸۸ اینطور نبود.

 

امام تصریح کرد: ما امروز نمی توانیم در مورد اشخاص اظهارنظر کنیم و شاید هنوز اشخاصی باشند که بخواهند به طور مستقل وارد میدان شوند. ولی آنچه مسلم است این است که جبهه اصلاحات براساس سیاسیتی که دارد به دنبال کاندیدا واحد و مورد اجماع همه است. همه احزابی که در جبهه اصلاحات قرار گرفته اند این استراتژی را پذیرفته اند که ما باید با کاندیدا اصلاح طلب که مورد اجماع همه احزاب باشد شرکت و او را مطرح کنیم.

این چهره اصلاح طلب با اشاره به حواشی کاندیداتوری حسن خمینی اظهار کرد: مطرح شدن اسم حسن خمینی خواب را از چشمان بعضی افراد گرفته است. برخی نگران شدند و او هم رسما نپذیرفته و صرف این شایعه نه تنها به خود او بلکه اهانت را به کل خاندان امام مباح دانسته اند و حتی یک سایت خبری، بحث اشرافی گری سید حسن را مطرح کرده است.

 

او ادامه داد: حتی من احساس می کنم به این بهانه امام را می زنند چون زندگی سید حسن خمینی نه در قم و نه در تهران، اشرافی نیست. او در تهران در محل زندگی امام زندگی می کند. او را بخاطر مرقد حضرت امام متهم می کنند که ساخت آن قبل از شروع تولیت مرقد توسط او شروع شده است.

 

امام تاکید کرد: دوما سیاست گذاری و برنامه ریزی ساخت مرقد امام تماما متوجه بیت نیست و تصمیمی ملی بود و از صَدر نظام تا ذیل نظام، همه دستگاه های اجرایی و قوا و سیستم حاکمیتی ما در تصمیم گیری و جریان ساخت این حرم بودند و مشارکت داشتند. این مرقد یک شبه ساخته نشده است و همه در مراسم ها سالانه مرقد حضور داشتند و روند کار را دیده اند و این درست نیست که امروز توهین آن را به یک نفر بدهیم و او را به ساخت حرم متهم کنیم.

 

او تصریح کرد: اگر به مجموعه حرم نقدی وارد است دیگرانی باید بیایند و پاسخگو باشند مگر یک نفر تصمیم گرفته است مگر هیچ کسی نبود و ندید؟! ولی همه امروز برای زدن سید حسن و زدن شخص امام فلش ها را به آن سمت هدایت می کنند. یک سایت خبری امروز با مطرح کردن این بحث از مساله ورود نظامیان جانبداری می کند درحالیکه این ورود، خلاف سفارش و وصیت امام و خلاف قانون است.

 

جواد امام با تاکید براینکه فعالیت انتخاباتی نظامی ها قانونی نیست، ادامه داد: برخی از دوستان می گویند اگر نظامیان استعفا بدهند خلاف قانون نیست. امروز درحالیکه هنوز استعفا نداده اند و حتی از یک سال قبل در حالی که دَر لباس و مسئولیت بودند با امکانات و بیت المال خود را طرح کردند این با کجای قانون در ارتباط است؟! این طیف وقتی در انتخابات ها به آنها اقبال نمی شود دوباره بر می گردند و لباس نظام را می‌پوشند!

 

او افزود: در کجای دنیا نظامیان بعد از استعفا و خروج دوباره می توانند برگردند و در همان جایگاه قبلی و با همان درجه مجددا خدمت کنند؟! این خلاف بَین قانون است و شکی در آن وجود ندارد تنها چون مردم امکان اعتراض و انتقاد ندارند و تصمیم گیری ها یک طرفه است و دخالت ها با صراحت است، این طیف می توانند از امکانات و قدرت خود برای حذف جریان رقیب بهره بگیرند.

 

امام با اشاره به نگرانی تندروها از کاندیداتوری سید حسن خمینی اضافه کرد: نگرانی از آمدن سید حسن خمینی به این دلیل است که آنها فکر می کنند اگر شخصیتی مثل سید حسن وارد عرصه شود، این برنامه ها بهم می ریزد و آنچه به امام نسبت داده اند در معرض خطر قرار می گیرد و نمی توانند، این حرف ها را به نام امام به خورد جوانان امروز بدهند. نسل جوان امروز امام را ندیده و با اندیشه های امام آشنا نیست و مطالبی توسط تندروها مطرح شده و مردم را در محدودیت قرار داده است. جوانان فکر می کنند این رفتارها در ادامه خط امام است درحالیکه بخش اعظم این رفتارها در تعارض با آرا، افکار و اندیشه های امام است و با شعارهای خاص مردم در انقلاب در تعارض است.

 

او در پایان گفت: سید حسن قصد ورود به انتخابات را ندارد و آنچه تا امروز مطرح شده خواسته گروه های علاقمند به امام و بیت و شخص سید حسن بود. دلیل تخریب زودرس سید حسن همین است و اگر او و یا سایر نمایندگان سلایق، خواستگاه و جایگاهی ندارند اجازه بدهند آنها هم در این موقعیت حضور پیدا کنند. رهبری گفته اند حضور و مشارکت حداکثری و آقایان در سیاست های خود تجدیدنظر و رسما مردم احساس کنند، قرار است اتفاقی متفاوت از اسفند ۹۸ رخ می دهد و سلایق و افکار مختلفی در انتخابات حضور و رای بدهند. نه اینکه هنوز قبل از اینکه کسی اعلام کند و کسی بپذیرد این طیف پیش پیش کار تخریبی انجام بدهند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.