5

پیش‌بینی فرمانده ناجا از افزایش سفرهای نوروزی/اعمال قانون می‌کنیم

  • کد خبر : 16415
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
پیش‌بینی فرمانده ناجا از افزایش سفرهای نوروزی/اعمال قانون می‌کنیم
فرمانده نیروی انتظامی گفت: در نوروز ۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود، سفرها افزایش یابد اما با این حال از هموطنان می خواهیم از سفرهای غیرضروری با توجه به شرایط کرونایی پرهیز کنند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا سردار حسین اشتری روز یکشنبه در پانزدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور (ویدئو کنفرانس) افزود: مجموعه پلیس و ۱۳ دستگاه مستقیم و ۲۰ دستگاه به صورت غیرمستقیم باید پای کار بیایند تا به حداقل تصادفات برسیم.

براساس مصوبات ستاد ملی کرونا اعمال قانون خواهیم کرد

وی به آمار ۱۳ درصدی کاهش جانباختگان تصادفات در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰ درصد تصادفات نیز کاهش یافته است. پیش بینی ما این است در نوروز امسال افزایش سفرها را داشته باشیم و براساس دستورالعمل ها و مصوبات ستاد ملی کرونا اعمال قانون خواهیم کرد اما مردم باید از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و پلیس نیز در همه مسیرها حضور دارند تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.
سردار اشتری افزود: پلیس راهور بیشترین ارتباط را با مردم دارد، کمتر سازمانی مانند ناجا و راهور با مردم ارتباط گسترده ای دارند.
فرمانده ناجا ادامه از اهداف بزرگ پلیس راهور را کاهش تصادفات و جانباختگان عنوان کرد و افزود: این مساله اولویت ناجا است، هر فردی که جان خود را در تصادفات از دست می دهد بیش از پنج میلیارد تومان به بودجه کشور خسارت وارد می کند اما خسارت روحی و روانی آن به چه میزان است؟ خسارت مادی را می توان جبران کرد اما خسارت روحی و روانی را نمی توان جبران کرد.

سردار اشتری اضافه کرد: اینکه حتی یک نفر جان خود را کمتر در تصادفات از دست بدهد، در واقع نجات همه انسان ها است و هیچ مکتبی مثل مکتب اسلام اهمیت به سلامت و جان انسان ها نمی دهد.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: براساس آموزه های دینی برای رعایت حال مردم، خود را خدمتگزار مردم می دانیم باید همه توان خود را برای کاهش تصادفات بگذاریم.
سردار اشتری ادامه داد: براساس گفته های رهبری میزان کشته های تصادفات باید به حداقل برسد و سهم دستگاه ها باید مشخص شود. وظیفه ناجا این است که کاهش تصادفات را داشته باشیم و طرح های خوبی نیز اجرا شده است.

وی به ارتقای فرهنگ ترافیکی، زیرساخت ها و صنعت خودروی ایمن اشاره کرد و گفت: اما نقش انسان از همه این شاخص ها مهم تر است. با وزارت راه نیز مکاتبه شده که همکاری خوبی داشته اما کفایت نمی کند در زمینه خودروها و صنعت خودرو باید به صورت قاطع از شرکت ها بخواهیم که خودرویی که ایمن نیست تولید نشود و اگر تولید شد نباید شماره گذاری شود و باید جلوی آن را گرفت که این کار را می کنیم چون جان مردم بیشتر برای ما اهمیت دارد.
فرمانده ناجا به خدمات ترافیکی اشاره کرد و افزود: شماره گذاری، گواهی نامه و اجراییات به صورت هوشمند انجام می شود. هر جایی که مردم مراجعه می کنند باید تدبیری اندیشیده شود که کمتر معطل شده و خدمات غیر حضوری باشد.
سردار اشتری به هوشمندسازی پلیس اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ باید به نقطه اوج کار هوشمند سازی پلیس برسیم. بیشترین طرح هوشمند سازی را در پلیس راهور داریم و تا کنون استفاده از بستر الکترونیکی شدن در این پلیس اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: با وجود افزایش سفر و خودروها نمی توانیم نیروها را افزایش دهیم چون محدودیت در این زمینه داریم، هر چند ناجا مجوز جذب دارد اما باز محدود است و نمی توان همه جا را پوشش داد برای رسیدن به اهداف عالیه باید از فناوری و تجهیزات روز دنیا استفاده کنیم.
سردار اشتری با بیان اینکه باید مطالعات تطبیقی با دنیا داشته باشیم، تصریح کرد: البته از بسیاری از کشورها جلوتر هستیم. امروز تجهیزات ما در زمینه پزشکی و دفاعی به توانی رسیده که هر نیازی داشته باشد خود می تواند برآورده کند.
فرمانده ناجا افزود: ناجا در حمایت از پلیس راهور اراده خوبی داشته و هماهنگ با یکدیگر مسیر بزرگی را طی می کنند. در تعیین اولویت ها برای تحول، پلیس راهور است، هر چند در شرایط خاصی به لحاط تحریم و فشارهای اقتصادی که وجود دارد، ناوگان خودرویی ما دچار تحول شده است.

وی ادامه  داد: محل استقرار پلیس راهور باید مناسب باشد و حداقل ها را برای سلامت آنها در نظر بگیرم نه محلی باشد که سلامت همکاران راهور به خطر بیفتد.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: به هیچ عنوان مامور ما نباید خودرویی را که خلاف می کند در وسط جاده نگه دارد درست است که اعمال قانون می کنید اما این اقدام درست نیست بگذارید برود، عوارضی جلوی او را بگیرد، حداقل برای سلامتی خودتان این کار را انجام دهید.
سردار اشتری گفت: حتی اگر یکی از همکاران ما در ماموریت ها کشته می شوند بسیار ناراحت می شوم در محل هایی بایستید که اهمیت نسبی داشته باشد.
وی در مورد اعمال قانون به ماموران راهور توصیه کرد: باید وظیفه خود را با رعایت متانت انجام دهید اگر برخورد نکنید فاجعه ای پیش می آید اما با برخورد خوب، در این روزها شاهد هستیم همکاران رعایت کرده و مردم ما قدردان هستند. یک نمونه از برخورد بد مامور با مردم هم زیاد است ما شهروندان خود را درجه بندی نمی کنیم همه آنها برای ما محترم و عزیز هستند.
سردار اشتری اضافه کرد: روز به روز باید رفتار سازمانی ما بهتر از گذشته باشد، با وجود فشارهایی که بر روی همکاران ما است باید پلیس در تراز انقلاب اسلامی باشیم.

پانزدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16415

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.