2
"تبریزمن" از وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی در روزهای ابتدایی سال جدید گزارش می دهد؛

کرونا، همراه سفرهای نوروزی شما!

  • کد خبر : 16943
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
کرونا، همراه سفرهای نوروزی شما!
با وجود گذشت بیش از یک سال از گزارش اولین مورد مثبت کرونا در ایران، کووید۱۹ هر روز بَزَک‌ کرده‌تر از دیروز خودنمایی می‌کند؛ یک روز چینی و یک روز هم انگلیسی.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، مسافرت یکی از راه‌های شیوع و گسترش کروناست اما در آستانه نوروز احتمالاً برخی مجبور به انجام سفرهای ضروری هستند و شاید برخی ها نیز از سر ناآگاهی و گاه لجبازی به سفر می پردازند!
با اعلام شدن وضعیت زرد برای شهر تبریز، مسافران از مناطق مختلف کشور، شهرهای آذربایجان شرقی را به عنوان مقصد خود در نوروز انتخاب کرده اند که جای بسی تعجب دارد!
علیرغم اینکه ستاد ملی به نوعی مسافرت را ممنوع نکرده، اما توصیه نموده که هموطنان حتی الامکان به مسافرت نروند اما عدم منع قانونی برای سفر به آذربایجان شرقی موجب افزایش ۵۰ درصدی سفر مردم به این استان شده است.
این خبر را رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی اعلام کرده است که مقایسه تعداد سفرهای بین استانی و برون شهری از ۲۶ اسفند ماه سال گذشته که همزمان با آغاز طرح نوروزی بود تا اوایل فروردین ماه ۱۴۰۰ افزایش بیش از ۵۰ درصدی سفرها مبرهن می‌باشد.
نگرانی‌ها از گسترش ویروس کرونا و افزایش شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در حالی است که به اعتقاد کارشناسان امور بهداشتی، اثرات مسافرت‌ها و دید و بازدیدهایی که در تعطیلات نوروزی انجام می‌شود در دو تا چهار هفته آینده خود را نشان خواهد داد!

▪️زنگ خطر جدی شیوع موج چهارم کرونا به صدا در می‌آید!

در حالی که این روز‌ها تعداد زیادی از مردم استانهای مختلف از جمله آذربایجان شرقی در مسافرت نوروزی به سر می برند اخبار نگران‌ کننده‌ای از احتمال شروع موج چهارم آن و شیوع ویروس جهش‌یافته به گوش می‌رسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این خصوص گفت: با توجه به حساسیت‌های موجود و  آمادگی‌های لازم در رابطه با پیشگیری از انتشار ویروس جهش یافته کرونا، تعدادی از شهروندان آذربایجان شرقی به استانهای دیگر سفر کرده اند که بسیار خطرناک است ولواینکه تست کرونای تعدادی از هم استانی‌ها نیز از نظر ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی مثبت گزارش می گردد.
این در حالی است که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در هفته‌های اخیر کاهش پیدا کرده و از طرفی روند ابتلا به ویروس کرونا و بستری‌ها نیز در حال افزایش است؛ لذا اگر روند به این صورت باشد زنگ خطر جدی که آژیر قرمز موج چهارم کرونا را به صدا در آورد دور از ذهن نیست!

▪️شروع موج چهارم کرونا حاصل غفلت مردم و مسئولان است!

به رغم تأکید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم مسافرت به شهرهای مختلف، اما هنوز خیلی‌ها توجهی به این مسئله ندارند و تمهیدات پیشگیرانه را نادیده می‌گیرند و همچنان بار سفر بسته اند!
با وجود گذشت بیش از یک سال از گزارش اولین مورد مثبت کرونا در ایران، کویید – ۱۹ هر روز بَزَک‌ کرده‌تر از دیروز خودنمایی می‌کند، یک روز چینی و یک روز هم انگلیسی، با وجود تداوم تلاش‌ها برای کشف واکسن‌ها در کشور همزمان با سایر نقاط دنیا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مورد تاکید است.
شلوغی شهرهای مسافرپذیر بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، حضور در دورهمی‌ها و حتی مراسم ختم و عروسی، آمار مبتلایان در مناطق مختلف آذربایجان شرقی را افزایش خواهد داد که به نسبت جمعیت آماری این منطقه بسیار نگران‌ کننده است.
به نظر می‌رسد این وضعیت حاصل غفلت مردم و مسئولان باشد، مردمی که به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اهمیتی نمی‌دهند و هنوز هم ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند و مسئولان هم با عدم نظارت خود در ورود مسافران به آذربایجان‌شرقی زمینه نادیده گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی را فراهم کردند و از هفته‌های آتی باز هم باید شاهد شلوغی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها باشیم.

گزارش از: شهرام صادق‌زاده

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16943

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.