6
"تبریزمن" از حضور مسافران مناطق پرخطر کرونایی در تبریز گزارش می دهد؛

“نه” مسافرت، “نه” میزبانی!

  • کد خبر : 17072
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
“نه” مسافرت، “نه” میزبانی!
روزهای بهاری 1400 با حال و هوای کرونایی از راه رسیده و برخلاف سال گذشته ورود مسافران به شهر تبریز همچنان آزاد است اما خدمات سفر از قبیل اسکان در نقاطی غیر از هتل‌ها به دلیل شرایط کرونایی ممنوع شده و این موضوع سرگردانی زیادی برای مردم و مسافران ایجاد کرده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، آمارها نشان دهنده رشد ۵۰ درصدی ورود به این استانها از ابتدای شروع تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ است و این به معنای حضور هزاران مسافر است که معلوم نیست از طریق خودروهای شخصی و همچنین پایانه های زمینی، ریلی و هوایی تبریز وارد خطه شمالغرب کشور می گردند.
مسافرانی که پس از بیش از یک سال از ممنوعیت‌ سفرها بار سفر بسته و با وجود آشفتگی در وضعیت رفت و آمد در جاده ها، به قصد دیدارهای نوروزی و یا سیاحت در شهرهای خوش آب و هوا به تبریز سفر کرده و حالا خطر کرونا و چرخش ویروس بیش از پیش احساس می‌شود!

▪️مسافران به دلیل عدم اجازه اسکان در پارک‌ها و اماکن عمومی به نوعی سرگردان هستند!

هر چند آمار سفرهای نوروزی در بهار ۱۴۰۰ به نسبت سال ۱۳۹۸ که سال سفر بود باز هم کم است اما حضور مسافرانی از استان‌های مختلف در آذربایجان شرقی نشان می‌دهد باید بیشتر مراقب چرخش ویروس کرونا باشیم!
مسافرانی که با پلاک های متنوع خودرویی وارد استان می‌شوند به دلیل عدم اجازه اسکان در پارک‌ها و سایر اماکن عمومی به نوعی سرگردان هستند و در داخل شهرها در پی یافتن اقلام مورد نیاز سفر خود هستند و همین حضور چند ساعته آنان نیز خطرناک است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به دید و بازدید نوروزی هشدار داد و گفت: سفرها و دید و بازدیدها باعث برگشت شهرهای آذربایجان شرقی به وضعیت نارنجی و حتی قرمز می شود.
محمدحسین صومی افزود: اگر چه تبریز بر اساس آخرین ارزیابی ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد ولی همچنان افزایش انتقال ویروس کرونا در این شهر همانند سایر مناطق استان بالاست و تنها راهکار تداوم وضعیت تثبیت کرونایی رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

▪️تعداد مسافران ورودی و خروجی ترمینال مرکزی تبریز ۶۰ درصد افزایش یافته است

علی‌رغم هشدارها و ابراز نگرانی‌های کارشناسان و مسئولان حوزه بهداشت و درمان درباره تشدید مجدد کرونا، به‌ویژه نوع جهش یافته آن، تاکید بر شکننده بودن اوضاع کرونا در کشور و درخواست‌ مبنی بر ایجاد ممنوعیت در مسافرت‌های نوروزی اما، سفرها جز در شهرهای نارنجی و قرمز آزاد است.
این درحالی است که طبق اطلاعیه های کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، در ایام تعطیلات نوروزی، شمار شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی کشور رو به افزایش گذاشته است که تبریز نیز از این امر مستثنی نمی باشد.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری تبریز گفت: تعداد مسافران ورودی و خروجی پایانه مرکزی این کلانشهر طی روزهای سال جدید، حدود ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
توصیه کارشناسان بهداشتی برای ایام نوروز ۱۴۰۰ این است که مردم حدالمقدور به سفر نروند اما در صورت ضرورت حتماً از شرایط مقصد خود اطلاع حاصل کنند، در مکان های پرتردد حضور نیابند، غذای میان راه خود را از منزل تهیه و تمامی لوازم بهداشتی و ضدعفونی را همراه داشته باشند.
اما این روزها بسیاری از شهرها امکان تردد و مسافرت در آنها وجود دارد، شهرهایی که به رنگ نارنجی و آبی هستند، توصیه همه کارشناسان و مسئولان بهداشتی کشور اما این است که حتی الامکان مردم سفرهای خود را به دلیل کرونا تعویق بیندازند و اگر هم به هر دلیلی قصد سفر دارند خوب است که نکاتی را برای جلوگیری از مبتلا شدن خود و خانواده به ویروس کرونا رعایت کنند!

▪️عادی انگاری شرایط در زمان همه‌گیری کرونا بیمارستان‌هایمان را پر می کتد

سفرهای نوروزی هموطنان به تبریز موجب تشدید وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهر می گردد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز از روند افزایشی مبتلایان به کرونا در برخی شهرهای آذربایجان شرقی خبر داد.
عباسعلی درستی افزود: متاسفانه در طی چند روز گذشته در برخی شهرهای آذربایجان شرقی روند افزایشی داریم و سرعت این روند نسبت به روند افزایشی متوسط کشوری بیشتر است.
وی با بیان اینکه تقریباً سفر به همه جا و تمامی شهرها خطرناک است اضافه کرد: دو هفته قبل در جایگاه ۲۳ کشور بودیم، اما اکنون در رتبه ۲۰ قرار داریم و نشان می‌دهد باید کمی حساسیتمان را بیشتر کنیم.
درستی اضافه کرد: این موضوع زنگ خطری است که باید آن را جدی بگیریم؛ چرا که در غیر این صورت ممکن است مجدداً با موج سهمگین بیماری کرونا مواجه شویم و دوباره با همان اشتباه گذشته یعنی عادی انگاری شرایط در زمان همه‌گیری کووید – ۱۹، کرونا به ما حمله‌ور شده، بیمارستان‌هایمان را پر کند و جان عزیزان و هموطنان‌مان را به خطر بیندازد.

وی تاکید کرد: هنوز دیر نشده و می‌توان با کاهش رفت و آمد و ایجاد محدودیت‌های بیشتر در سفرهای نوروزی کرونا را کنترل کرد تا جان‌های بیشتری به خطر نیفتاده و داغ‌های بیشتری بر دل‌مان نماند.

گزارش از: شهرام صادق زاده

عکس از: مینا نوعی

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.