3
معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

آغاز پویش ضیافت همدلی همزمان با شروع ماه رمضان / جذب بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی در سال گذشته

  • کد خبر : 18260
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
آغاز پویش ضیافت همدلی همزمان با شروع ماه رمضان / جذب بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی در سال گذشته
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، پویش ضیافت همدلی جهت حمایت از خانواده‌های کم بضاعت، توسط بهزیستی شروع شده است.

جواد ایمان زاده در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار تبریزمن با بیان اینکه این پویش با محوریت مؤسسات خیریه تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت گفت: از توانایی‌ها و ظرفیت خیرین و مردم برای تأمین اقلام ضروری معیشتی اقشار کم بضاعت، در این پویش استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: دفتر مشارکت‌های مردمی، مسئولیت جذب و جلب مشارکت‌های مردمی را بر عهده دارد که سعی داریم با روش‌های جلب اعتماد خیرین و جایگزین کردن شیوه‌های نوین به جای روشهای سنتی، برای رونق و احیاء این بخش، قدم‌های مثبتی برداریم.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان در ادامه گفت: سیاست اصلی بهزیستی، واگذاری امور مشارکتها به خیرین و خود مردم است و بر همین مبنا برای فعالیت ۱۴۵ مؤسسه خیریه مجوز داده‌ایم تا به عنوان یاوران بهزیستی، بسیاری از خدمات را بر دوش بگیرند.
وی درباره شیوه کمک و فعالیت این مؤسسات خیریه به مددجویان بهزیستی گفت: مؤسسات غیردولتی، بازوان توانمند بهزیستی هستند که در بحث بسته های معیشتی، خدمات تخصصی برای معلولین، سالمندان، فرزندان بی‌سرپرست و بد سر پرست و آسیب‌های اجتماعی، کمک شایانی برای بهزیستی کرده‌اند.
ایمان زاده افزود: در حوزه مشارکت‌های مردمی در بخش نقدی، غیرنقدی و خدماتی، هر چند کمک و حمایت دولتی هم صورت می گیرد اما با توجه به هزینه‌های بالا، به خصوص در مراکز مختلف نگهداری، شاید این کمک های دولتی ۲۰ درصد هزینه‌ها را پوشش دهد و ۸۰ درصد مابقی توسط همین خیرین و کمک‌های مردمی، تأمین می‌شود.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان در ادامه با اشاره به رقم کلی جذب مشارکت‌های مردمی در سال گذشته گفت: در سال گذشته بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی در بخش نقدی و غیر نقدی جذب شده است که با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، قابل تحسین است.
وی افزود: همچنین در حوزه مسکن هم بهزیستی با کمک ویژه خیرین، حمایت‌ها و فعالیت‌های چشمگیری در زمینه مسکن معلولین و مددجویان انجام داده است که همین سیاست در سال جاری هم با جدیت دنبال خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18260

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.