6
مردم قره‌داغ و همچنان چشم انتظاری/

عدم توفیق در پایان پروژه ساخت یک بزرگراه ۹۰ کیلومتری طی ۱۴ سال

  • کد خبر : 18376
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
عدم توفیق در پایان پروژه ساخت یک بزرگراه ۹۰ کیلومتری طی ۱۴ سال
روژه بزرگراه اهر – تبریز اکنون ۱۴ ساله شده و اگر وعده‌های مسئولان رنگ نبازد، شاید روزی از راه برسد که شاهد افتتاح این پروژه چندین ساله باشیم…

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از مهر؛ این بار وعده افتتاح تا دو ماه آینده از یک پروژه نیمه تمام به گوش می‌رسد؛ پروژه‌ای که از سال ۱۳۸۶ آغاز و تاکنون به پایان نرسیده است.
بزرگراه اهر- تبریز یکی از پروژه‌های نیمه تمام آذربایجان شرقی است که سال‌های متمادی است وعده افتتاح آن به گوش می‌رسد. حالا این پروژه ۱۴ ساله شده و اگر وعده‌های مسئولان رنگ نبازد شاید روزی از راه برسد که شاهد افتتاح این پروژه چندین ساله باشیم.
مقدار اعتبار هزینه شده در بزرگراه اهر- تبریز تا کنون، ۲۸۴ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان است که با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی همراه بوده است و از سویی اعتبار این پروژه در سال ۱۳۹۹، ۷۸ میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان بوده است.
هم‌چنین اعتبار تخصیص یافته برای بزرگراه اهر-تبریز در سال ۱۳۹۹، ۷۶ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان بوده است که ۵ کیلومتر باقی مانده نیز تا ۱۵ تیرماه سال جاری تکمیل خواهد شد.
افتتاح بزرگراه اهر-تبریز در پایان خرداد ماه
در این رابطه مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از افتتاح بزرگراه اهر- تبریز در پایان خرداد ماه سال جاری خبر داده و به خبرنگار مهر گفت: در سال گذشته، بارندگی زودهنگام و یخ بندان منطقه منجر به تعطیلی پروژه شده بود اما در حال حاضر روند فعالیت تکمیل این پروژه ادامه دارد و در پایان خرداد ماه سال جاری، ۴ کیلومتر باقی مانده از قطعه ۲ زیر ترافیک خواهد رفت.
ابوالقاسم سلطانی ادامه داد: حدود ۸۶ کیلومتر از بزرگراه اهر- تبریز، ۴ خطه است که در حال حاضر ۴ کیلومتر از قطعه ۲ این پروژه باقی مانده است که زیرسازی آن نیز به اتمام رسیده است.
محدود بودن اعتبارات دولت
وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح و محدود بودن اعتبارات دولتی افزود: پروژه بزرگراه اهر- تبریز با مشکلات خاصی روبرو نبوده و تنها در اوایل آغاز به کار این پروژه، فعالیت پیمانکار به دور از انتظار بوده و از سویی تزریق اعتبار به این پروژه نیز دیرتر انجام گرفته است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه بزرگراه اهر- تبریز در سال ۱۳۸۶ به کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی استان آغاز شده افزود: بزرگراه اهر- تبریز به طول ۹۰ کیلومتر و عرض ۲ خطه احداثی ۱۱ متر با ۷ دستگاه پل بزرگ و ۲۸۰ آبرو احداث شده است.
در حال حاضر روند فعالیت تکمیل این پروژه ادامه دارد و در پایان خرداد ماه سال جاری، ۴ کیلومتر باقی مانده از قطعه ۲ زیر ترافیک خواهد رفت
سلطانی بیان کرد: هم‌چنین اجرای پل دوم واقع در قطعه یک این بزرگراه با ۶ دهانه ۲۱ متری بر روی رودخانه اهر و در حدود یک کیلومتری ابتدای پروژه در سال ۱۳۸۶، با اعتبار ۸ میلیارد و ۲۴۱ میلیون تومان ریال آغاز شده و با هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال به اتمام رسیده است.
وی از اجرای قطعه یک این بزرگراه از انتهای بلوار شهرستان اهر تا گردنه گویجه بیل در سال ۱۳۸۷ خبر داده و افزود: اجرای این قطعه در بهمن ماه سال ۱۳۹۰ به دلیل مشکلات به وجود آمده اعم از مشکلات اعتباری و عدم تملک برخی از زمین‌های واقع در مسیر احداثی با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی خاتمه یافته است.
احداث تقاطع غیر همسطح
سلطانی با ابراز نگرانی از افزایش سرسام آور قیمت مصالح گفت: روند احداث تقاطع غیر همسطح در صورت شرایط آب و هوایی مساعد و تأمین اعتبار به موقع در موعد مقرر به اتمام خواهد رسید.
با تکمیل ۴ کیلومتر باقی مانده از بزرگراه اهر- تبریز، این پروژه در پایان خرداد ماه سال جاری تکمیل خواهد شد
به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی، بزرگراه اهر- تبریز در ۱۳ سال، هم اکنون به ۸۴ درصد پیشرفت خود رسیده و تکمیل شدن این پروژه، عزم و اراده جدی را می‌طلبد.
وی گفت: با آغاز ساخت بزرگراه اهر- تبریز در سال ۱۳۸۶، تا سال ۹۷ نزدیک بر ۴۰ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته و از سال ۹۷ تا کنون در کمتر از دو سال، بالای ۴۰ کیلومتر اضافه شده که در حال حاضر به ۸۴ کیلومتر رسیده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در پایان تأکید کرد: با تکمیل ۴ کیلومتر باقی مانده از بزرگراه اهر- تبریز، این پروژه در پایان خرداد ماه سال جاری تکمیل و افتتاح خواهد شد.
بزرگراه اهر- تبریز مشکل اعتباری ندارد
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: اعتبار این پروژه از سال گذشته تخصیص یافته و مشکل اعتباری ندارد.
احمد محرم زاده ادامه داد: حدود ۵ کیلومتر و ۶۰۰ متر از این پروژه باقی مانده است و از سوی دیگر احداث تقاطع غیر همسطح در مسیر هریس نیز آغاز شده است.
وی عدم سرمایه گذاری در این منطقه را یکی از آفات عدم تکمیل این پروژه دانسته و افزود: تلاش بر این است تا با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی نسبت به اتمام این پروژه جلساتی برگزار شود و امید است بزرگراه اهر- تبریز در اوایل فصل تابستان، تکمیل و نهایی شود.
تکمیل شدن این پروژه حتی یک روز، زودتر از تاریخ تعیین شده اهمیت زیادی دارد چرا که با اتمام این پروژه سرمایه گذاران زیادی از این استقبال خواهند کرد
محرم زاده با اشاره به اهمیت و ضرورت تکمیل بزرگراه اهر- تبریز گفت: تکمیل شدن این پروژه حتی یک روز، زودتر از تاریخ تعیین شده اهمیت زیادی دارد چرا که با اتمام این پروژه سرمایه گذاران زیادی استقبال خواهند کرد.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه این پروژه ۱۳ ساله شد اما با پیگیری‌های انجام یافته بزرگراه اهر- تبریز در پایان خرداد ماه سال جاری افتتاح خواهد شد تا مردم این منطقه از این پروژه از حیث اقتصادی، ملی، جانی و عبور و مرور بهره‌مند شوند.
حالا باید بار دیگر منتظر ماند تا روزی که وعده افتتاح بزرگراه اهر – تبریز محقق شود؛ پروژه‌ای که اگر تکمیل شود می‌تواند سرمایه گذاران بسیاری را به سمت این منطقه روانه سازد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.