8

موفقیت هفت شهر از آذربایجان‌شرقی در آیین معرفی شهر خلاق فرهنگ و هنر

  • کد خبر : 18549
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
موفقیت هفت شهر از آذربایجان‌شرقی در آیین معرفی شهر خلاق فرهنگ و هنر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از معرفی پنج شهر این استان به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر و دو شهر شایسته الحاق به شبکه شهرهای خلاق خبر داد.

به گزارش تبریزمن به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، “سیدقاسم ناظمی” گفت: در آیین معرفی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر که با حضور وزیر و معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مجازی برگزار شد، میانه در حوزه موسیقی، شبستر و تبریز در حوزه  ادبیات، اهر در حوزه نمایش و کوزه کنان در حوزه صنایع دستی به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر  و جلفا و اسکو در حوزه چاپ و بسته بندی شایسته الحاق به شبکه شهرهای خلاق شناخته شدند.

وی افزود: شبکه شهرهای خلاق  فرهنگ و هنر در ۷ حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع‌دستی و سنتی، مد و لباس، سینما، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی تشکیل و در دو حوزه چاپ و بسته‌بندی و رسانه و مطبوعات به دلیل به حد نصاب نرسیدن شهرها در مرحله پایانی به عنوان شهرهای شایسته پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی شدند.

ناظمی، شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را  پدیده‌ای پویا عنوان کرد که با سنجش و ارزیابی‌های مکرر شهرهای عضو در تحقق و اجرای برنامه‌های ارایه شده و همچنین پیوستن شهرهای جدید و توسعه موضوعات در دوره‌های آینده، راهی روشن را پیش‌رو خواهد داشت.

وی افزود: شبکه شهرهای خلاق سال ها است که در مجامع بین المللی مطرح است و از اوایل قرن ۲۱ توسط یونسکو به صورت سالانه شهرهایی به عنوان شهرهای خلاق معرفی می شود.

ناظمی گفت: این شبکه می تواند از ظرفیت های فرهنگی و هنری برای توسعه اشتغال کشور کمک کند و در جلب گردشگری موثر باشد. شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پدیده ای است که برمبنای تحقق برنامه ها احیا شده است و می تواند نهادهای مختلف را در کنارهم قرار دهد.

براساس این گزارش در مجموع ۳۵۷شهر از سراسر کشور متقاضی شرکت در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر بودند که پس از ارزیابی مقدماتی ۱۴۲شهر به مرحله نیمه نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر رسیدند. از این میان ۶۰شهر با عنوان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر شناخته شدند که این شهرها شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را تشکیل می دهند .

گفتنی است شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر  با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین  با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون ملی یونسکو اجرا شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18549

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.