1
فرماندار اهر تاکید کرد

ضرورت احداث “ایل راه” عشایری در منطقه ارسباران

  • کد خبر : 19438
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
ضرورت احداث “ایل راه” عشایری در منطقه ارسباران
فرماندار اهر بر ضرورت ایجاد و احداث "ایل راه" عشایری در منطقه ارسباران، به خصوص شهرستان‌های اهر و هریس تاکید کرد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا، فرماندار اهر بر ضرورت ایجاد و احداث “ایل راه” عشایری در منطقه ارسباران، به خصوص شهرستان‌های اهر و هریس تاکید کرد.

رسول خدابخش در جلسه شورای عشایری شهرستان اهر، گفت: از مجموع ۲۴۰ کیلومتر راه‌های عشایری شهرستان اهر و هریس تاکنون ۱۴۰ کیلومتر آن بازسازی شده و امسال نیز با تامین اعتبارات لازم، ۶۰ کیلومتر دیگر راه عشایری شهرستان اهر زیرسازی و احداث خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: جامعه عشایری شهرستان اهر با داشتن بیش از ۲۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین، نقش مهمی را در توسعه اقتصادی، صنایع دستی و تولیدات مواد غذایی از جمله گوشت و فراورده‌های دامی در این شهرستان و منطقه دارند.

وی هم‌چنین بر لزوم واگذاری دفترچه دام و شناسنامه دار کردن دام‌های عشایر برای جلوگیری از قاچاق بی رویه دام مولد به نام عشایر تاکید کرد.

خدابخش با تاکید بر ضرورت حل برخی از مشکلات جامعه عشایری از جمله واگذاری نهاده‌های دائمی، تامین منابع آبی دائم و … گفت: امسال سعی خواهیم کرد تا با تامین اعتبارات لازم به شش قشلاق عشایر نشین این شهرستان که فاقد شبکه تامین آب دائمی هستند، آبرسانی شود.

بر اساس این گزارش، این جلسه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان اهر برگزار شد و در این راستا محمد کاظم صادق‌زاده به عنوان سرپرست جدید اداره امور عشایر این شهرستان معرفی شده و از زحمات چندین ساله علیرضا حضوری رئیس سابق اداره امور عشایر قدردانی به عمل آمد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=19438

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.