4

جزییات خسارت سیل و تگرگ در اهر اعلام شد

  • کد خبر : 20051
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
جزییات خسارت سیل و تگرگ در اهر اعلام شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی، جزییات وقوع سیل و بارش تگرگ در شهرستان اهر را اعلام کرد.

به گزارش تبریزمن، محمدباقر هنربر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش رگباری و تگرگ به روستاهای نقاره کوب بالا و پایین، قلعه شامی، وگنی و ورگهان خسارت زد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بارش تگرگ و سیل عصر دیروز در شهرستان اهر خسارت جانی نداشت، بیان کرد: در روستاهای نقاره کوب بالا و پایین ۱۵۰ راس دام سنگین و سبک تلف شد و یک واحد مسکونی و یک واحد دامی نیز دچار آبگرفتگی و خسارت شدند.

وی اضافه کرد: در این روستا، اراضی کشاورزی و باغات نیز به دلیل بارش تگرگ آسیب دیده اند.

هنربر گفت: در روستای قلعه شامی، وگنی و ورگهان نیز اراضی کشاورزی و باغی خسارت دیده اند.

وی ادامه داد: همچنین بر اثر بارش رگباری و جاری شدن سیل، راه های روستایی شهرستان اهر خسارت جزیی دیده اند و سنگریزه هایی که موجب مسدودن شدن برخی راه ها یا دشواری تردد در آنها شده بودند،  در حال پاکسازی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: جاده اهر- مشکین نیز بر اثر بارش شدید تگرگ مسدود شده بود که با تلاش راهداران و اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان اهر بازگشایی شد.

در همین حال رسول خدابخش، فرماندار اهر نیز با بیان اینکه بارش تگرگ و جاری شدن سیل خسارت شدیدی به ۲۷روستای اهر در بخش زراعت، محصولات باغی و احشام وارد کرد.  گفت: با بررسی دقیق و کارشناسی در عرض ۲۴ساعت میزان خسارت وارد شده اعلام خواهد شد.

محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ۲ روز قبل در گفت و گو با ایرنا در باره بارش تگرگ و سیلابی شدن مسیل ها در برخی نواحی استان هشدار داده بود.

کارشناسان هواشناسی آذربایجان شرقی نیز  هوای استان را در ساعات آینده، صاف تا قسمتی ابری همراه با رگبار باران و رعد و برق پیش بینی کرده اند.

مناطق مختلف آذربایجان شرقی عصر دیروز شاهد بارش پراکنده باران و تگرگ بود؛ شدت بارش تگرگ در شهرستان اهر به اندازه بود که همه جا سفیدپوش شده بود.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری اهر در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=20051

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.