8
گزارش/

سهم آذربایجان‌شرقی از بورس؛ تنها ۲۱ شرکت

  • کد خبر : 2010
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
سهم آذربایجان‌شرقی از بورس؛ تنها ۲۱ شرکت
امروز جای خالی بسیاری از شرکت‌های صنایع غذایی و بهداشتی، ماشین‌سازی و برخی دیگر از شرکت‌های بزرگ آذربایجان‌شرقی در بازار سرمایه به چشم می‌خورد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، این روزها بسیاری از واحدهای تولیدی کشور به صورت خصوصی یا دولتی اداره می‌شوند. پرواضح است که در صورت حمایت دولت از این واحدها و تسهیل ورودشان به بورس، نه تنها میزان سرمایه‌گذاری در آنها افزایش و رونق تولید به صورت مضاعف شکل خواهد گرفت، بلکه شفافیت حاصل از ورود به بورس موجب خواهد شد تا بسیاری از مشکلات موجود در واحدهای تولید حل گردد.

استان آذربایجان‌شرقی، یکی از قطب‌های صنعتی کشور است که در آن شرکت‌های تولید بسیاری توانایی حضور در بازار سرمایه را دارند. به گفته مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی، هم اکنون ۲۱ شرکت تولیدی استان در بازار بورس حاضرند.

این آمار در حالی مطرح می‌شود که در سال ۹۳، کل شرکت‌های بورسی و فرابورسی آذربایجان‌شرقی در بازار سرمایه ۱۷ شرکت بوده است. در واقع علیرغم بازار بسیار پرسود بورس در سال‌های ۹۵ تاکنون، تنها ۴ شرکت تولیدی برای حضور در بازار سرمایه راغب شده‌اند.

علی اصغر عباس‌زاده؛ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی معتقد است: در شرایط کنونی اقتصاد کشور، استفاده حداکثری از مزایا و ظرفیت‌های بازار بورس در جهت حل بسیاری از مشکلات گریبانگیر واحد‌های بزرگ تولیدی، ضروری است.

بسیاری از واحدهای تولیدی استان این روزها با مشکل نقدینگی مواجهند و تزریق حجم بزرگی از پول به این شرکت‌ها موجب رونق تولید واحدها خواهد شد.

شایان ذکر است؛ اکثر ۲۱ شرکت آذربایجانی حاضر در بورس این روزها اوضاع خوبی دارند و سودهای منطقی و مناسبی به سهامداران رسانده‌اند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.