5
مدیرکل استاندارد استان:

آردهای ارائه شده به نانوایی‌های آذربایجان شرقی استاندارد است

  • کد خبر : 22664
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
آردهای ارائه شده به نانوایی‌های آذربایجان شرقی استاندارد است
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی با بیان این‌که آرد و خمیرهای تهیه شده در نانوایی‌های استان توسط کارشناسان، نمونه برداری می‌شود، گفت: بعد از نمونه برداری، گزارش‌های جامع به مقامات استانی ارائه می‌شود اگر در نان‌ها مشکلی وجود دارد قطعا این موضوع در نانوایی‌ها اتفاق می‌افتد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا، ساسان فرشی حق ور روز یکشنبه ۲۷ تیرماه در نشست خبری، با اشاره به بحث استاندارد بودن آردهای ارائه شده در نانوایی‌های استان، گفت: وزارت بهداشت و سازمان استاندارد به صورت مشترک به بحث نان رسیدگی می‌کنند، این‌که برخی از نانوایان مدعی هستند که کیفیت آرد پایین بوده و باعث خرابی نان می‌شود، معتقدم کم لطفی به کارخانه‌های آردسازی است.

وی با بیان اینکه طی سه ماه نخست سال جاری، براساس نمونه برداری‌های انجام شده از نانوایی‌ها، در افزودنی‌های غیرمجاز به نان به صفر رسیده‌ایم، گفت: در این مورد هیچ گونه تکلیف قانونی نداریم ولی زمانی که گزارش‌های زیادی ارائه شود که از لحاظ بهداشت جانی، مردم متضرر می‌شود، می‌توانیم نمونه برداری‌های مورد نیاز را از محل‌ها انجام دهیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که در خصوص استانداردسازی شهربازی‌های استان، انقلاب ایجاد کردیم، گفت: علی رغم وجود کاستی‌ها، کمترین حوادث در شهربازی‌های استان رخ داده است.

وی با بیان این‌که با شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا، وظیفه‌ی خاصی برعهده‌ی سازمان ملی استاندارد و اداره کل استاندارد استان نگذاشته است، گفت: دربحث کنترل، تولید و توزیع الکل در استان، واحدهایی را که خواستار دریافت استاندارد جهت تولید الکل و مواد شوینده بودند، کنترل کردیم.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی با بیان این‌که از تمامی پمپ بنزین‌های استان هر سال حداقل دو تا چهار بار نمونه برداری می‌شود، گفت: هر سال پمب بنزین‌های استان از لحاظ کمیت مورد بازرسی قرار می‌گیرند، در خصوص کیفیت بنزین نیز، که موضوعی ملی محسوب می‌شود، تازه‌ترین گزارش‌ها جمع بندی شده و به مقامات استانی و کشوری ارسال شده است.

وی با بیان این‌که آسانسور توسط برخی شرکت‌ها مونتاژ و نصب می‌شود، گفت: این شرکت‌ها از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مجوز می‌گیرند، وظیفه‌ی اداره کل استاندارد بعد از نصب آسانسور جهت اینکه آسانسور به طور استاندارد نصب شده یا نه، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد به دنبال اجباری کردن استاندارد سازی آسانسور و ارائه‌ی گواهی به طور سالیانه است.

مسئولان تله کابین اصلاحات تله کابین را انجام دهند

فرشی حق در خصوص عدم فعالیت تله کابین تفرجگاه عون بن علی تبریز، اظهار کرد: نمی‌توان در مورد این موضوع که آیتم‌های استاندارد تله کابین‌ سایراستان‌ها از تله کابین تفرجگاه عون بن علی پایین است ولی با این حال فعالیت می‌کنند، نظری ارائه داد، آیا مسئولان تله کابین تفرجگاه عون بن علی نکاتی را که شرکت‌های بازرسی خواستار آن هستند، رعایت کرده‌اند؟ قطعا شرکت‌های بازرسی با فشار هیچ کسی گواهی خلافی را در این مورد امضا نمی‌کنند، مسئولان تله کابین اصلاحات مورد نظر شرکت‌های بازرسی را انجام دهند تا گواهی مورد نیاز خود را برای فعالیت مجدد تله کابین عون بن علی دریافت کنند.

وی با اشاره به بحث بازرسی طلاسان و ویترین‌ها، اظهار کرد: طی چند سال گذشته در بحث ویترین‌ها درفراز و نشیب قرار گرفتیم، زمانی از سوی سازمان‌های بالا دست اجازه‌ی ورود به این موضوع را نداشتیم به هر حال اکنون اتحادیه به همراه استاندارد در طلافروشی ها، جهت نمونه برداری اقداماتی انجام می‌دهد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۴۰۰ کارگاه کد دار طلاسازی در استان وجود دارد، بیان کرد: طلای بدون کد در کشور قاچاق محسوب می‌شود، طی همکاری با یکی از سیستم‌های نظارتی نیز مقدار کلانی از این طلاها در سطح استان کشف شد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی با بیان این‌که جمع پرونده‌های مطرح شده در ماده ۴۲ استاندارد، بیش از ۸۰ مورد بوده که از کل تعداد پرونده‌های سایر استان‌ها در کشور زیاد است، گفت: بیشتر بودن آمار پرونده در آذربایجان شرقی به معنای بیشتر بودن تخلف در استان نیست بلکه حساسیت و رسیدگی به موضوع استاندارد در آذربایجان شرقی را نسبت به سایر استان‌ها نشان می‌دهد.

وی در خصوص اعطای نشان استاندارد به محصولات دانش بنیان، تشریح کرد: متاسفانه شرایط شفافی در حوزه‌ی محصولات دانش بنیان مطرح و استانداردهای آن نیز تدوین نشده چرا که پدیده‌ای نو و اختراعی جدید است و نوعی خلا قانونی و فنی وجود دارد.

وی با بیان این‌که برخی محصولات، چون اختراع هستند، استاندارد مشابه بین المللی هم ندارند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان دارای تخصص لازم می‌توانند استاندارد اختصاصی آن محصول را بنویسند تا نشان استاندارد را دریافت کنند.

فرشی حق با بیان این‌که نزدیک به ۱۴۰۰ واحد تولیدی در استان دارای نشان استاندارد هستند، گفت: هیچ واحد تولیدی نمی‌تواند بدون مدیر کیفی کنترل باشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=22664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.