5

رویکرد شورای شهر تسریع در روند انتخاب شهردار تبریز است

  • کد خبر : 23780
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
رویکرد شورای شهر تسریع در روند انتخاب شهردار تبریز است
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با توجه به اینکه رویکرد شورای شهر تسریع در روند انتخاب شهردار است، پیش‌بینی می‌شود در جلسه یکشنبه هفته آینده گزینه‌هایی که در جلسه فوق‌العاده انتخاب شده‌اند، برای ارائه برنامه در صحن شورا حضور یابند و نهایتا پیش بینی می‌شود تا دو هفته آینده شهردار کلانشهر تبریز انتخاب شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، فریدون بابایی اقدم در خصوص روند انتخاب شهردار تبریز در شورای شهر گفت: مهم‌ترین کار شورا انتخاب شهردار است و ماده ۵۰ قانون شهرداری نیز این‌موضوع را تصریح کرده‌است و شورای شهر باید بلافاصله بعد از آغاز به کار نسبت‌به انتخاب شهردار اقدام کند.

وی ادامه داد: ابتدا در قانون آمده بود که از داخل شورای شهر یک نفر به‌عنوان شهردار انتخاب شود و بعدها با اصلاح این قانون انتخاب شهردار خارج از شورا نیز ممکن شد.

وی در تشریح فراخوان انتخاب شهردار توسط مردم و نخبگان نیز گفت: با توجه به حساسیت انتخاب شهردار، اکثر همکاران تصمیم گرفتند که نظر مردم را نیز در این موضوع دخیل کنند و با توجه به اینکه یکی از شاخص‌ها بحث مشارکت است و بزرگ‌ترین نمونه مشارکت نیز در شورا رقم می‌خورد لذا هیچ ایرادی ندارد که ما در انتخاب شهردار نظر مردم را نیز جویا شویم.

بابایی اقدم افزود: شبیه این اقدام در اصفهان و در قالب طرح «شهردار من کیست؟» انجام شده بود و در همین راستا طی فرصتی که داده شد، همکاران شورا شاخص‌هایی را برای انتخاب شهردار تعیین کردند و ما این شاخص ها و معیارها را به صورت فراخوان عمومی اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: تصمیم گرفتیم بحث انتخاب شهردار را به صورت تلفیقی انجام دهیم به‌طوری‌که اگر افرادی در خود شرایط و توانایی شهردار بودن را می‌بینند خود را به‌عنوان کاندیدای شهرداری معرفی کنند و اگر معیارها و شاخص‌های ذکرشده را در سایر افراد مشاهده می‌کنند آن‌ها را به‌عنوان کاندیدا معرفی کنند که تاکنون حدود ۵۰ نفر بعنوان کاندیدا ثبت نام کرده اند که این تعداد از طریق فراخوان و یا معرفی از سوی اعضای شورا مطرح شده اند.

این عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز خاطرنشان کرد: براساس ماده ۷۰ آیین‌نامه داخلی و همچنین دستور رییس شورا تصمیم گرفتیم که تا روز یکشنبه افراد جدیدی را که قصد ثبت نام دارند، به لیست اضافه کنیم و در نهایت در جلسه فوق‌العاده‌ اسامی را بررسی کرده و هرکدام از اعضای شورا دو نفر را معرفی کنند و در بین افراد معرفی‌شده هرکس بیش‌از پنج رای را کسب کند به‌عنوان کاندیداهای نهایی شهرداری تبریز معرفی خواهد شد که پیش‌بینی ما این است که ۵۰ نفر فعلی به شش یا پنج نفر تقلیل خواهند یافت.ر

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=23780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.