9
نیم نگاهی بر جلسه رسمی شماره ۱۹۱ شورای پنجم شهر تبریز؛

یک عضو دیگر شورای شهر هم کرونایی شد! تجمع پاکبانان در اعتراض به عدم پرداخت حق بیمه از سوی پیمانکار!

  • کد خبر : 2449
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
یک عضو دیگر شورای شهر هم کرونایی شد! تجمع پاکبانان در اعتراض به عدم پرداخت حق بیمه از سوی پیمانکار!
یکصد و نود و یکمین جلسه رسمی شورای پنجم شهر تبریز امروز (یکشنبه) به ریاست شهرام دبیری و با حضور اعضا و قائم مقام شهردار تبریز در عمارت تاریخی ساعت برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، بخش اعظمی از این جلسه به گزارش حسابرسی سازمانهای وابسته شهرداری اختصاص یافت که برای هشتمین هفته متوالی برگزار شده و باعث گردید زمان لازم برای بررسی مشکلات امتداد خیابان ۴۲ متری مهیا نشود.

▪️حمایت از اهل قلم، وظیفه شورا و شهرداری است

رئیس شورای شهر تبریز در ابتدای جلسه، قلم را زبان اهل معرفت دانست و گفت: حمایت از اهل قلم وظیفه شورا و شهرداری است که امیدواریم با ساز و کارهای لازم عملی گردد.

شهرام دبیری همچنین افزود: با وجود اینکه تاکید کرده ایم حقوق کارکنان شهرداری از خزانه متمرکز پرداخت شود اینکار انجام نمی‌شود که شهرداری باید نسبت به راه اندازی این کار اقدام نماید.

وی اضافه کرد: شهرداری باید فرایندی برای یکسان سازی زمان پرداخت حقوق کارکنان در نظر بگیرد‌ تا نظم مالی مناسبی در این مجموعه شکل بگیرد.

▪️رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی هم کرونایی شد

در لحظات آغازین جلسه مشخص شد که غلامحسین مسعودی ریحان – خزانه دار و رئیس شورای اسلامی استان – به ویروس کرونا مبتلا شده است.

شهرام دبیری به دلیل غیبت سه هفته متوالی او، این خبر را اعلام کرد تا شک و شبهه های موجود در بین حضار و اصحاب رسانه پایان پذیرد.

▪️سعی می شود محوطه‌های بلاتکلیف، ساماندهی گردند

مـدیرعامـل شـرکت عمران و توسـعه شـهرداری تبریز در خصوص پروژه های ۶۵۰ واحدی اندیشه، چوخورلار و عتیق به ارائه گزارش پرداخت.

عالی باف با اشاره به اینکه حتی الامکان سعی شده است محوطه های بلاتکلیف، ساماندهی گردند گفت: بازار بزرگ مشروطه، مجتمع تجاری ستارخان، باقرخان و زینب پاشا و غیره جزو پروژه های تکمیلی این سازمان می باشد.

وی پروژه عتیق را حدود ۴ هکتار و در ۷ طبقه عنوان کرد که شامل ۵۳۴ واحد بوده و تا آخر سال به بهره برداری می رسد و ادامه داد: دنبال یک برند ویژه هستیم زیرا هایپرمارکت و فود کورت جزو اولویت ها می باشند.

عالی باف با ذکر این نکته که پروژه ۶۰۰ واحدی مسکونی صدرا شهرک اندیشه ۶ طبقه بوده و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد افزود: پروژه میارمیار ابتر مانده و یکی از بافت های فرسوده شهر می باشد که تا زمان تعیین تکلیف، موقتا به پارکینگ تبدیل شده است.

مـدیرعامـل شـرکت عمران و توسـعه شـهرداری تبریز در پایان اضافه کرد: پروژه چوخورلار ۲ هکتار مساحت دارد و کوچه های نیم متری وجود داشت و اهالی درخواست داشتند آن ها را تملک کنیم و اکنون ۸۰ درصد آن انجام شده است.

▪️کشتارگاه صنعتی تبریز به بخش خصوصی واگذار گردد

سونیا اندیش در اعتراض به نوع فعالیت سازمان کشتارگاه تبریز گفت: هدف از حسابرسی سازمان های زیرمجموعه شهرداری، شفافیت در عملکرد آنهاست.

وی با ذکر این نکته که کاش تغییر و تحولات سازمان کشتارگاه صنعتی تبریز یک دهه پیش صورت می گرفت افزود: نگهداری حتی یک روز از این کشتارگاه برای شهرداری هزینه دار است.

وی اضافه کرد: اگر مالکیت این سازمان هم حل شود باز هم زیان دهی آن قابل تامل بوده و باید به بخش خصوصی واگذار گردد!

▪️باز هم پاکبانان برای احقاق حقوق خود تجمع کردند

.

.

تعدادی از پاکبانان شهرداری تبریز به جهت عدم پرداخت حق بیمه خود از سوی پیمانکار، در محوطه عمارت ساعت تجمع اعتراضی برپا کردند.

این برای چندمین بار است که برخی از پاکبانان زحمتکش شهر تبریز به لحاظ مشکلات صنفی خود به تجمعات اعتراضی دست می زنند که در بیشتر مواقع با دخالت رئیس شورا، قضیه پایان می یابد.

این بار هم پس از دو ساعت حضور پاکبانان در محوطه عمارت ساعت، بالاخره شهرام دبیری در جمع آنها حاضر شده و قول حل مسئله را بیان نمود تا محل را ترک کنند.

علی آجودان زاده نیز در صحن علنی شورا با اشاره به تجمع کارگران تنظیف شهرداری در محوطه عمارت ساعت خطاب به رسول موسائی – قائم مقام شهردار تبریز – گفت: من نمی دانم وقتی حق بیمه کارگران کسر می شود چرا به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نمی گردد!؟

▪️برخی از کارمندان شهرداری در وقت اداری مشغول کار بورس هستند!

.

.

فریدون بابایی اقدم در تذکر قانونی خود، از شباهت سازمان عمران و توسعه با یک سازمان بازارساز سخن به میان آورد و گفت: در نگاه اول این شباهت به نظر می رسد!

وی ادامه داد: شورای شهر باید در بحث بازآفرینی از موازی کاری و جزیره ای عمل کردن سازمانهای مختلف شهرداری جلوگیری به عمل آورد.

بابایی اقدم بار دیگر از نحوه بلاتکلیفی بزرگترین میدان کشور انتقاد کرد و افزود: دسترسی شهروندان از سمت فرودگاه به نصف راه در میدان آذربایجان ۴ ماه است که مسدود مانده که این امر به بهانه نماکاری دیوار می باشد!

وی همچنین از معاملات داغ بازار بورس توسط کارکنان شهرداری در وقت اداری سخن گفت و اضافه کرد: از ساعت ۹ تا ۱۲ کارهای شهرداری روی زمین می‌ماند چون برخی از کارمندان مشغول کار بورس هستند!

▪️بناهای ناهمگون اطراف بازار تبریز بسیار مسخره هستند

محرم محمدزاده نیز از عدم رعایت سبک معماری در ساخت و سازهای جدید در تبریز انتقاد کرد و گفت: تبریز سبک معماری خاص خود را دارد که در ساخت و سازهای بافت مرکزی شهر، اصول آن رعایت نمی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در اطراف بازار سرپوشیده تبریز، چنان بناهای ناهمگونی ساخته شده که با میلگردهای بی ریخت، به ساخت پاساژ پرداخته و بسیار مسخره است.

محمدزاده با طرح این سوال که چرا برای یک پروژه غلط شهری از جیب بیت المال هزینه می شود اضافه کرد: برای ترمیم پل پیشقدم ۲ میلیارد تومان هزینه درنظر گرفته اند که قابل تامل است زیرا از ابتدا بی اساس بود.

شایان ذکر است به غیر از شهردار تبریز، سعید نیکوخصلت، عبدالله تقی پور و غلامحسین مسعودی ریحان غائبین جلسه شماره ۱۹۱ شورای شهر بودند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.