10
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

اداره کل تأمین اجتماعی استان پاسخگوترین نهاد به مکاتبات و مراجعات است/ توازن منابع و مصارف، لازمه پایداری سازمان تأمین اجتماعی است

  • کد خبر : 2555
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
اداره کل تأمین اجتماعی استان پاسخگوترین نهاد به مکاتبات و مراجعات است/ توازن منابع و مصارف، لازمه پایداری سازمان تأمین اجتماعی است
همزمان با آغاز هفته تأمین اجتماعی مدیران و کارکنان اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار نمودند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در این دیدار با تبریک هفته بهزیستی و تامین اجتماعی به کارکنان و افراد تحت پوشش این نهادها، اذعان داشت اداره کل تامین اجتماعی پاسخگوترین نهاد به مکاتبات و مراجعات در سطح استان است که جا دارد از کارکنان و پرسنل این سازمان قدردانی نمایم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر آل هاشم، با انتقاد از سیستم اداری، اذعان داشت احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تأمین اجتماعی در تبریز، از جمله مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگی استان است که علیرغم تاریخچه نه چندان مطلوب آن، امیدوارم با پیگیری امر از جانب مدیران ذیربط هر چه سریعتر به نتیجه انجامد.

وی، ارتقای کمی و کیفی خدمات در حوزه بهزیستی و تامین اجتماعی را مورد توجه قرار داده و اذعان داشت اینکه دیده می شود کارکنان بهزیستی و تامین اجتماعی در جهت خدمت رسانی به آحاد جامعه پای کار بوده و رضایت مخاطبین بویژه افراد محروم و  نیازمند جامعه از نظر مالی و جسمی را تامین می نمایند، رضایت بخش بوده و جا دارد از اقدامات انجام شده تقدیر کرد و لیکن باید توجه داشت تا نقطه مطلوب هنوز فاصله بسیار است.

نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از همت خیرین در جهت توسعه خدمات حوزه بهزیستی، مقابله با آسیب های اجتماعی و فراهم کردن بستر مناسب برای توانمندسازی افراد مختلف از جمله سالمندان، معلولان و …  را از وظایف سازمان بهزیستی دانست و تصریح کرد متاسفانه منابع موجود، متناسب با ماموریت‌های محوله نمی باشد  و بخشی کمبودهای موجود با کمک خیرین تأمین می گردد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه بر اساس قانون بایستی نه بیست و هفتم حق بیمه، به حوزه درمان اختصاص دهد، افزود کمبود منابع ناشی از بدهی دولت و یا شرایط ساختاری و اقتصادی سازمان، از این محل جبران می شود که این موضوع مورد اختلاف بوده و بایستی به گونه ای عمل گردد که حق بیمه تعیین شده مطابق قانون به امر درمان تخصیص یافته و در راستای ارتقای کیفیت هزینه گردد.

وی عدم تعادل منابع و مصارف سازمانها تأمین اجتماعی که بخشی از آن ناشی از ایجاد تعهدات بدون تأمین مالی می باشد را از مهمترین چالش های پیش روی تأمین اجتماعی دانسته و خاطر نشان کرد، درآمد حاصل از سود موسسات و شرکت های تابعه از جمله امکانات شستا در جهت پایداری مالی سازمان باید به کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان فقدان سیاست های پولی و مالی منطقی، قاچاق کالا، واردات بی رویه حتی از مبادی رسمی، تغییر ساختار جمعیتی و روند سالمندی جمعیت را از مشکلات دیگر جامعه دانست که سازمان تأمین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی را متأثر می نماید و تصریح کرد، سرمنشأ تمامی مشکلات ناشی از تحریمها نبوده و در برخی حوزه ها شاهد بی تدبیری هستیم.

در ابتدای این دیدار، مدیرکل تامین اجتماعی استان ضمن ارائه گزارش عملکرد تأمین اجتماعی استان و قدردانی از همراهی شرکای اجتماعی در جهت ارایه خدمات به هنگام به ذینفعان، با اشاره به شرایط اقتصادی کشو  و شیوع بیماری کرونا، اذعان داشت، علیرغم تمامی چالش‌ها، سازمان تامین اجتماعی خدمات خود در چارچوب قانون را به بیش از نیمی از جمعیت استان ارائه داده و بیش از ۳۳۹۷ در قالب تعهدات بلند مدت در سال ۹۸پرداخت نموده است.

جعفر سمساری، پرداخت از بابت تعهدات کوتاه مدت و مقرری بیمه بیکاری در سال ۹۸ را به ترتیب بالغ بر ۴۱ و  ۲۰۵ اعلام نموده و افزود، علیرغم شیوع بیماری کرونا، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به زمان مشابه سال قبل به همت کارفرمایان و کارآفرینان استان کاهش داشته است.

وی توسعه خدمات غیرحضوری در جهت کاهش تردد را از رویکردهای راهبردی سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری عنوان داشته و افزود، حذف اعتباردرمانی، طرح پرونده الکترونیک، مشاهده سوابق بیمه شدگان، صدور گواهی کسر اقساط و… از جمله مهمترین اقدامات سازمان در این حوزه است و با حذف دفترچه کاغذی و جایگزینی آن با نسخه نویسی الکترونیکی حلقه خدمات غیرحضوری تکمیل خواهد شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان، با شاره به اقدامات سازمان تأمین اجتماعی استان در جهت بهبود فضای کسب و کار، از بخشودگی بالغ بر ۴۲ میلیارد  تومان از جرائم دیرکرد پرداخت حق بیمه در قالب بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب در سال گذشته خبر داده و افزود ۸۶۶۵ مورد تقسط بلند مدت به جهت تسهیل پرداخت دیون کارگاه‌های مدیون گذشته انجام شده است.

جعفر سمساری، امهال حق بیمه کارفرمایان، توسعه خدمات غیرحضوری، اعطای تسهیلات کمک هزینه بیکاری را از مهم‌ترین اقدامات سازمان در زان شیوع بیماری کرونا دانسته و اذعان داشت اداره کل تأمین اجتماعی استان تا شکست کامل کرونا در کنار کارفرمایان و بیمه شدگان در راستای پایداری تولید و اشتغال خواهد بود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی نیز، با بیان اینکه مدیریت درمان استان با دارا بودن دو بیمارستان با ۳۹۸ تخت فعال، یک پلی‌کلینیک، دو درمانگاه تخصصی و دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی در شهر تبریز و ۹ مرکز درمانی نسبت به خرید و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به جمعیت استان، اقدام می نماید تعداد بستری، جراحی، جراحی قلب و آنژیوگرافی انجام شده در مراکز درمانی ملکی استان را به ترتیب ۳۳۵۶۰، ۱۷۱۳۱، ۷۱۹ و ۴۰۶۲ مورد دانسته و تصریح کرد در بخش درمان مستقیم بیش از ۲ میلیون ۶۰۰ هزار مورد خرید خدمت از پزشکان و دندانپزشکان طرف قرارداد انجام شده است.

اسماعیل مقدس پور، عملکرد هزینه ای مدیریت درمان در سال ۹۸ در بخش درمان مستقیم را بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان و در بخش درمان غیر مستقیم ۸۵۰ میلیارد تومان اعلام نموده و اذعان داشت درمانگاه های عجبشیر، هشترود و ملکان در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد و این در حالی است که ایجاد پلی کلینیک در شهر جدید سهند و درمانگاه در شهرستان های صوفیان و بستان آباد و نیز بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تبریز در دستور کار بوده و به جد پیگیری می گردد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این دیدار، با بیان اینکه نظام بیمه اجتماعی و بازنشستگی کشور به جهت دامنه شمول و گشتردگی خود در مناسبات اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهم و حایز اهمیت دارد افزود سازمان تأمین اجتماعی در استان بیش از ۵۳ درصد جمعیت را تحت پوشش داشته و به عنوان یک نهاد مردم نهاد با اتکا به منابع حاصل از حق بیمه فعالیت می نماید.

فتحی، تصریح کرد: با در نظر گرفتن سایر صندوق ها، بیش از  ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می باشند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.