1
سرمربی تیم ارس تجارت تبریز :

فرار نمی‌کردیم معلوم نبود زنده می‌ماندیم یا نه/ هیات فوتبال، عامل اتفاقات مرند

  • کد خبر : 26745
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
فرار نمی‌کردیم معلوم نبود زنده می‌ماندیم یا نه/ هیات فوتبال، عامل اتفاقات مرند
سرمربی تیم فوتبال جوانان ارس تجارت تبریز می‌گوید هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی عامل اصلی اتفاقات تلخ رخ داده در بازی جنجالی این تیم است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، دیدار دو تیم باران اسپورت مرند و ارس تجارت تبریز در چارچوب دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ فوتبال باشگاه‌های استان در رده سنی جوانان که روز گذشته به میزبانی ورزشگاه تختی مرند برگزار شد، در لحظات پایانی و درحالی که با نتیجه ۳ بر یک به سود تیم میهمان در جریان بود، به جنجال کشیده شد و نیمه‌تمام ماند. در دقایق پایانی این دیدار اتفاقات تلخی رخ داد و تماشاگران تیم میزبان با هجوم به زمین مسابقه به داوران و بازیکنان رقیب حمله‌ور شده و با سلاح سرد به ضرب و جرح پرداختند که در اثر آن، ۷ نفر مجروح شده و یک نفر بینایی خود را به صورت کامل از دست داد. خبرنگار ما برای پیگیری علت این حوادث ناگوار با «یونس سرودی» سرمربی تیم ارس تجارت تبریز و یکی از شاهدان عینی صحبت کرده است.

یونس سرودی در تشریح وقایع رخ داده با اشاره به نحوه عجیب برگزاری این مسابقه اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا هر دو بازی رفت و برگشت به میزبانی یک تیم برگزار نمی‌شود. قرار بود بازی برگشت در تبریز برگزار شود اما چون آمبولانس در راه ورزشگاه خراب شد و به مسابقه نرسید به همین دلیل بازی برگزار نشد. به دنبال عدم برگزاری بازی، مسئولان هیات فوتبال اعلام کردند که نتیجه ۳ بر صفر خواهد شد و ما در واکنش مدارک خود را به کمیته انضباطی ارائه کردیم و با توجه به مستندات ارائه شده، قرار شد تا بازی برگشت در تبریز برگزار شود. اما در ادامه رای کمیته انضباطی تغییر یافت و اعلام کردند که این بازی یا باید در مرند برگزار شود یا سه بر صفر خواهد شد و ما مجبور شدیم تا بازی برگشت را در زمین حریف برگزار کنیم.

وی با یادآوری نتیجه بازی رفت که در مرند با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود، افزود: ما در دیدار برگشت در دقیقه ۱۸ به گل اول دست یافتیم و پیش افتادیم. در دقیقه ۳۸ شوت بازیکنان حریف به تیر افقی دروازه ما اصابت کرد و در ادامه بدون اینکه از خط دروازه عبور کند به درون زمین برگشت. کمک داور کاملاً به صحنه اشراف بود و داور وسط نیز دید خوبی داشت و تصمیم به ادامه بازی گرفتند. اعتراض تماشاگران از این لحظه شروع شد. دو دقیقه بعد چند نفر از تماشاگران با عبور از نرده‌های ورزشگاه وارد زمین چمن شده و داور را تهدید کردند که او نیز بازی را متوقف کرد. در ادامه آقای گودرزوی رئیس هیات فوتبال شهرستان مرند اعلام کرد که ما امنیت را برقرار می‌کنیم و با نظر ناظر بازی، مسابقه ادامه یافت و بازی در نیمه اول با یک گل به سود ما خاتمه یافت.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ارس تجارت تبریز اضافه کرد: در نیمه دوم تیم‌ها وارد زمین شدند اما گروه داوری حاضر به حضور در میدان نشدند و اعلام کردند که اگر امنیت تامین نشود قضاوت نمی‌کنند. این ماجرا ۳۰ دقیقه ادامه داشت و پس از اینکه یگان ویژه به ورزشگاه آمد، بازی در نیمه دوم با سوت داور آغاز شد. تقریبا در دقیقه ۵۷ بود که ما به گل دوم دست یافتیم. بعد از این گل فحاشی تماشاگران دوباره شروع شد و چنان فشاری روی داور بازی آوردند که او مجبور شد بدون هیچ اتفاقی به نفع تیم حریف پنالتی اعلام کند. داور برای مدیریت بازی چنین تصمیمی‌گرفت و ما هم برای اینکه اتفاق بدی نیافتد اعتراضی نکردیم. این پنالتی به گل تبدیل و نتیجه ۲ بر یک شد. پس از این گل، حول و حوش دقیقه ۷۰ ما برای سومین بار دروازه حریف را باز کردیم و نتیجه ۳ بر یک شد. دو سه دقیقه بعد، یکی از بازیکنان تیم مرند بازیکن ما را بدون توپ متوقف کرد و داور با کارت زرد او را جریمه کرد. با این کارت زرد بازیکن حریف دو اخطاره و اخراج شد.

سرودی در ادامه گفت: جرقه اتفاقات دقیقا از همین لحظه زده شد و بازیکن اخراجی حریف که از تصمیم داور عصبانی شده بود، بازیکن ما را به صورت عمدی لگد کرد، در همین حین، بقیه بازیکنان حریف هم به داور حمله‌ور شده و حتی او را هل دادند که داور به یکی دیگر از بازیکنان حریف کارت زرد نشان داد و او هم به دلیل دو اخطاره شدن اخراج شد. بازیکنی که در ابتدا اخراج شده بود هنگام ترک زمین به بازیکنان ما توهین کرد که بازیکنان ما خویشتنداری به خرج داده و سعی کردند واکنشی نشان ندهند. در این لحظه بود که تماشاگران به درون زمین آمدند و با هر چیزی که در دست داشتند از چماق و سنگ گرفته تا چاقو و قمه به بازیکنان ما حمله‌ور شدند. یعنی اگر ما فرار نمی‌کردیم فاجعه انسانی رخ می‌داد و معلوم نبود که الان زنده بودیم یا نه. متاسفانه در این اتفاقات ۷ نفر از اعضای تیم ما مجروح شدند که به بیمارستان انتقال یافتند و تاسف‌آورتر اینکه یکی از بازیکنان‌مان بینایی خود را بصورت کامل از دست داده است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به محدودیت‌های کرونایی در فوتبال کشور، چطور این بازی با حضور تماشاگران برگزار شد، تأکید کرد: ما قبل از بازی به مسئولان کمیته انضباطی هیات فوتبال اعلام کردیم که اگر قرار است بازی‌ برگشت در زمین حریف برگزار شود حداقل بدون تماشاگر باشد تا عدالت رعایت شود، اما لابی آقای گودرزی رئیس هیات فوتبال مرند و آقایان ششگلانی و خاکزاد در هیات فوتبال استان باعث شد تا حدود ۳۰۰ الی ۳۵۰ نفر تماشاگر بیایند. به نظرم عامل اصلی این اتفاقات رئیس و دبیر هیات فوتبال استان و رئیس هیات فوتبال شهرستان مرند هستند که با جان بازیکنان ما بازی کردند. امیدوارم که مسئولان به این اتفاقات ورود کرده و رسیدگی کنند. همانطور که گفتم اگر ما فرار نمی‌کردیم معلوم نبود چه اتفاقاتی رخ می‌داد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.