10

تردد وسایل نقلیه باری از پایانه مرزی جلفا ۱۸ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 27504
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
تردد وسایل نقلیه باری از پایانه مرزی جلفا ۱۸ درصد افزایش یافت
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال تعداد وسایط نقلیه سنگین باری عبوری از پایانه مرزی جلفا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، اورجعلی علیزاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه میزان تردد کامیون های باری از پایانه مرزی نوردوز نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است، افزود: در این مدت ۳۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از پایانه مرزی جلفا و ۴۸ هزار و ۱۶ دستگاه از پایانه مرزی نوردوز تردد کرده اند.

وی با بیان اینکه تردد کامیون ها از این پایانه ها بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، اظهار داشت: در همین مدت میزان واردات و صادرات از پایانه مرزی نوردوز ۴۲۸ هزار و ۶۲ تن و میزان ترانزیت ورودی و خروجی از این پایانه مرزی ۹۸ هزار و ۳۶۰ تن بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال میزان واردات و صادرات کالا از پایانه مرزی جلفا نیز ۲۷۵ هزار و ۳۲۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۲۳۶ هزار و ۷۰۰ تن بوده است.

علیزاده، ادامه داد: در این مدت مجموع مسافر ترددکننده از این ۲ پایانه مرزی ۸۱ هزار و ۲۸۱ نفر بوده است که ۵۹ هزار و ۳۹۴ نفر از مرز نوردوز و ۲۱ هزار و ۸۸۷ نفر از مرز جلفا تردد کرده اند.

پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک ایران و جمهوری ارمنستان است.

۲ پایانه مرزی جلفا و نوردوز به ترتیب در ۱۳۲ و ۱۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده اند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=27504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.