3

استقبال از هواپیمای ترکیه ای با واتر سالوت در تبریز

  • کد خبر : 31503
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
استقبال از هواپیمای ترکیه ای با واتر سالوت در تبریز
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: بامداد امروز نخستین پرواز شرکت هواپیمایی پگاسوس از استانبول در فرودگاه تبریز به زمین نشست.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، رامین آذری با بیان اینکه بامداد امروز نخستین پرواز شرکت هواپیمایی پگاسوس از استانبول در فرودگاه تبریز به زمین نشست، اظهار داشت: طبق برنامه اعلام شده این پرواز روزهای شنبه، دوشنبه، سه شنبه و پنج شنبه هر هفته ساعت ۰۲:۴۵ وارد فرودگاه تبریز خواهد شد و در ساعت ۰۵:۳۰ به سمت فرودگاه سابیها در استانبول پرواز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون پرواز مسیر تبریز – استانبول توسط شرکت‌های هواپیمایی ترکیش، آتا، ایران ایرتور و معراج انجام می‌پذیرد و پرواز مسیر تبریز – آلانیا نیز توسط شرکت هواپیمایی پگاسوس از ۱۳ آذر آغاز می‌شود.

استانبول پرترددترین مقصد خارجی فرودگاه بین‌المللی تبریز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی، گفت: فرودگاه استانبول پس از فرودگاه مهرآباد پرترددترین مقصد پروازی از تبریز است و در بین مقاصد خارجی نیز پرترددترین مقصد فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی به شمار می‌آید.

وی افزود: در کشور ۱۸ شرکت فعال هواپیمایی داریم که از این تعداد ۱۲ شرکت با فرودگاه بین‌المللی تبریز همکاری مستمر می‌کنند و سه شرکت نیز پروازهای موردی از این فرودگاه دارند و علاوه بر این ترکیش ایر، آنادولی‌جت، پگاسوس ترکیه و آرمنیاایرویز ارمنستان نیز شرکت‌های هواپیمایی خارجی هستند که به‌صورت برنامه‌ریزی شده به فرودگاه شهید مدنی پرواز انجام می‌دهند.

آذری ادامه داد: شهر تبریز با ۳۸ پرواز در هفته پس از فرودگاه مهرآباد دومین مقصد پرتردد در مجموع و اولین مقصد پروازی خارجی از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز است.

گفتنی است؛ واتر سالوت (Water salute) که به آن تاق آب نیز گفته می‌شود، در واقع یک نوع مراسم خوش آمدگویی متداول و سنتی در صنعت هوانوردی همچنین صنعت دریانوردی بین‌المللی است که با آن به هواپیماهای جدید خوش آمد می‌گویند. در واقع حرکت واتر سالوت یک نوع خیرمقدم به هواپیماهای دیگر است.

این حرکت نمادین و جالب، برای خود اصول و موازین مشخص و از پیش تعیین شده‌ای دارد. در این رسم وقتی که یک هواپیمای جدید و یا حتی هواپیمایی که متعلق به یک شرکت هوایی دیگر است و برای اولین بار به یک فرودگاهی خاص وارد می‌شود و بر روی باند فرودگاه می‌نشیند، در کمال تعجب مسوولان باند فرودگاه به وسیله یک ماشین آب پاش بر روی هواپیمای تازه وارد و تنها بر اساس اصل خوش‌آمدگویی، به صورت یک نیم دایره آب می‌ریزند!

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=31503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.