4
استاندار:

آموزش‌های حضوری در آذربایجان شرقی تعطیل نمی‌شود/ لزوم مدیریت واحد اطلاع رسانی درباره کرونا

  • کد خبر : 35394
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
آموزش‌های حضوری در آذربایجان شرقی تعطیل نمی‌شود/ لزوم مدیریت واحد اطلاع رسانی درباره کرونا
استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: مدیریت استان، هیچ تصمیمی برای تعطیلی آموزش‌های حضوری ندارد.

عابدین خرّم روز یکشنبه، ۱۰ بهمن ماه، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که در محل استانداری برگزار شد، با بیان این‌ مطلب، اظهار کرد: خطر جدی در رابطه با کاهش سطح سواد و علم دانش آموزان و دانشجویانمان وجود دارد و در این راستا، تصمیمی برای تعطیلی آموزش‌های حضوری نداریم.

وی افزود: تنها زمانی اقدام به تعطیلی یک مدرسه و یا آموزش یک منطقه می‌شود که تعداد مبتلایان به کرونا در آن مدرسه و یا منطقه افزایش یابد و این موضوع به آموزش و پرورش منطقه گزارش شود تا پس از بررسی انجام گرفته از طریق دبیرخانه، مراتب اقدام اطلاع رسانی شود.

وی گفت: مراجعه به بازار در روزهایی که به عید نوروز نزدیک می‌شویم، همچون سال‌های گذشته افزایش خواهد یافت، در نتیجه باید اقداماتی که دستگاه‌های مسئول طی پیک‌های قبلی در این خصوص انجام دادند تکرار شود.

خرّم با اشاره به حضور جمعیت بالایی از مردم در نماز جمعه تبریز، اظهار کرد: افراد بسیاری در نماز جمعه تبریز که جزو مناسک هفته‌ای است، شرکت می‌کنند اما با تذکر امام جمعه تبریز و همراهی دستگاه‌های دیگر و آگاه سازی عمومی، مردم با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آن شرکت دارند و این مناسک با درصد بالایی از رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌شود. اما متاسفانه وضعیت برگزاری نماز جمعه در برخی مناطق استان قابل قبول نبوده و لازم است تا فکری اساسی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام گیرد.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت ائمه جمعه و سایر دستگاه‌ها در جهت ترغیب مردم برای دریافت واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: شرایط برگزاری مراسم اعتکاف قرار است تا به صورت سراسری از سوی وزارت خانه اعلام شود.

وی در ادامه بر لزوم تشدید کنترل ورود اتباع خارجی به استان به خصوص از طریق فرودگاه و مرز نوردوز و جلفا تاکید کرد و ادامه داد: آذربایجان شرقی همواره جزو استان‌های برتر در خصوص پوشش واکسیناسیون بوده اما آمارها نشان می‌دهد که از این بابت دچار افت شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که اکنون وارد پیک ششم کرونا از نوع سویه امیکرون شده‌ایم، اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته با انجام واکسیناسیون مناسب و در حد قابل قبول و همراهی مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زندگی شهروندان به شرایط عادی بازگشته بود اما امروز، زندگی‌های مردم سراسر دنیا تحت تاثیر سویه جدید کرونا قرار گرفته و ما نیز در این راستا بایستی آمادگی جدی برای مقابله با آن داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی دستگاه‌های مختلف برای مواجهه با گسترش سریع امیکرون در استان و کمک به دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: موضوع پیشگیری، امری بسیار مهم است اما بایستی به صورت سراسری، عمومی و قابل فهم باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰۰ رسانه مجوزدار در استان، اظهار کرد: باید تمامی ظرفیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و مطبوعاتی استان در مسیر آگاه سازی مردم و اطلاع رسانی درباره موضوعات علمی به کار گرفته شود و به صورت یک مدیریت واحد متشکل از دانشگاه تبریز، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و … در جهت آگاه سازی و تبیین حقایق مربوط به کرونا و سایر موضوعات حرکت کنیم.

خرّم، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را عنصری خطرناک برای روزهای کرونایی پیش رو عنوان کرد و گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در استان به حدود ۵۰ درصد کاهش یافته و اگر این آمار به ۸۰ درصد نرسد، با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی با بیان این‌که هیچ مشکلی از بابت تامین و تزریق واکسن در استان نداریم، ادامه داد: باید به صورت یک حرکت هم افزایی قابل قبول با همراهی تمامی دستگاه‌های مسئول در جهت ترغیب مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص موضوع کنترل هوشمند، اظهار کرد: کارمندان هر سازمان، اداره و نهادی که به دلایل مختلفی از دریافت واکسن امتناع می‌کنند، حق حضور در اداره را ندارند و باید وضعیت حقوق آن‌ها روشن شود.

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم استقرار عوامل کنترل وضعیت کرونا در تمامی مراکز آموزشی و ادارات استان تاکید کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=35394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.