5
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان همگراتر از همیشه نماد اتحاد کلمه و سپر انقلاب است

  • کد خبر : 36417
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
آذربایجان همگراتر از همیشه نماد اتحاد کلمه و سپر انقلاب است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: امروز آذربایجان همگراتر از همیشه نماد اتحاد کلمه و سپر انقلاب است و مردم غیرتمند تبریز و سایر شهرها و روستاهای این استان آبرومند، اقتدار ملی ایران قوی را در گرو حفظ دلبستگی به اسلام و غیرت و حمیت می‌دانند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم روز پنجشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه، در دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان شرقی که به‌صورت ویدئو کنفرانسی در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: پیرو تایید و تاکید سال گذشته‌ی رهبر انقلاب به سه ویژگی شجاعت، تدین و غیرت مردم آذربایجان، بنده و مسئولین امر از جمله استاندار آذربایجان‌شرقی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، شورای اسلامی و مسئولین تشکیلات قضایی استان بیش از پیش برای تقویت این سه ویژگی در بین جوانان و ایفای نقش موثر در گام دوم انقلاب تلاش کردیم.

وی ادامه داد: در سالی که سپری کردیم، نهضت جهادی تبیین با هدف مقابله‌ی عملی با بدعت‌گذاری دینی و نو کردن منظومه‌ی معرفتی و مذهبی انقلاب اسلامی با مشارکت علمای معظم در قالب جلسات هفتگی تفسیر در مساجد و نشست‌های علمی و گفت‌وشنود فضلای حوزوی و دانشگاهی آغاز شد.

وی افزود: همانگونه که رهبر انقلاب سال گذشته اشاره کردند، حادثه‌ی ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ از دو جنبه‌ی جهادی و عملیاتی برخوردار بود و بنابراین با وقوف به این مهم که شرط ایفای نقش آذربایجان به‌عنوان دژ مستحکم ایران، حفظ و ارتقاء این دو ویژگی مهم است، مصلی تبریز به قرارگاه فعال بصیرتی، فرهنگی، اجتماعی و کانون برگزاری برنامه‌های فرهنگی، جهادی و عملیاتی تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات فرهنگی و اجتماعی می‌توان به رزمایش شکوه پایداری بسیج، مشق احسان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، جلسات دانشجویان شمالغرب کشور دانشگاه امام صادق(ع) و برگزاری نشست‌های هم افزایی اشاره کرد که نتیجه‌ی آن در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و قرارگرفتن در جایگاه نخست مشارکت در انتخابات، متجلی و لبیک عملی به فرمان رهبری اینگونه محقق شد.

وی هم‌چنین بیان کرد: به منظور تقویت و بازخوانی شور انقلابی، برگزاری مراسم یکصدمین سالگرد شهید محمد خیابانی به‌عنوان شخصیتی انقلابی با سازمان‌دهی نهادها، سازمان‌ها و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفت و علاوه بر آن، استمرار و انسجام بخشی بهموازات و کمک‌های مومنانه از طریق فعالسازی مساجد، هیئات حسینی، خیّرین و موکب داران راهپیمایی جهانی اربعین، شکلگیری شور انقلابی در بین آحاد جامعه را در پی داشته است.

وی اضافه کرد: در حالیکه جهان خود را برای دوره‌ی پسا آمریکا آماده می‌کند، دشمن در آخرین دست و پا زدن‌های خود برای بقاء، غیرت دینی ما را به‌عنوان منظومه‌ی فکری انقلاب مورد هدف قرار داده و تمرکز خود را بر استحاله‌ی شعارهای اصیل انقلاب نزد جوانان به‌عنوان موتور پیشران کشور در مسیر پیشرفت به سوی تمدن بزرگ انقلاب اسلامی مورد هدف قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در این شرایط مقابله‌ی نفوذ ناپذیر، مستلزم بهره‌وری از تمامی ظرفیت‌های موجود از جمله ائمه‌ی جمعه و جماعات به‌عنوان فرماندهان میدانی بصیرت افزایی است که در این زمینه نیز آذربایجان قهرمان میاندار ایفای نقش ممتاز و همیشگی خود شده است.

وی ادامه داد: در این راستا با هدف اقامه‌ی امر تکریم از شهیدان و ایثارگران و حفظ و بالندگی غیرت دینی مردم آذربایجان، یادواره‌های شهدای روحانیت، ورزشکار، جبهه‌ی مقاومت و مصادیق برجسته‌ای چون شهدای محراب، شهید باکری، ستارخان و باقرخان به‌عنوان نهاد مقاومت و جهاد آذربایجان که در آزادی خواهی دینی شهرت دیرینه و جهادی دارد با جدیت دنبال می‌شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: پیرو اوامر رهبر انقلاب ‌بر روایت تاریخ غیرتمندانه‌ی آذربایجان، نهضت روایت و صعود آذربایجان پیشرو در انقلاب توسط جمعی از نخبگان و اصحاب هنر و انقلاب در حوزه‌ی هنری استان با رویکرد تولید کتب و آثار هنری و رویدادهای مردم به‌ویژه نسل جوان آغاز شده است.

امام جمعه تبریز یادآور شد: این طلبه‌ی امانت‌دار اعتماد گرانسنگ رهبر انقلاب براساس عهدی که با خدای خود برای حرکت در مسیر و مشی ایشان دارم، رویه‌ی مستمر انس با محرومین، سرکشی به مناطق محروم و تلاش مداوم برای پیگیری مشکلات آنها و ارتقاء خدمات رسانی به مناطق کمتر برخوردار را دنبال کرده و علاوه بر حفظ رابطه‌ی صمیمی با حوزویان و دانشگاهیان، سرکشی‌های مکرر به حجره‌های طلاب و خوابگاه‌های دانشجویی داشتم.

وی تاکید کرد: همچنین در سالی که به‌عنوان مانع زدایی از تولید نامگذاری شده است، دیدار، تشویق و بررسی میدانی مشکلات اصناف و صاحبان صنایع، مخترعین، مبتکرین، کارآفرینان و فناوران و راه‌های تعامل و هم‌افزایی مولدین فکر و دانش با سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان را برای تقویت تولید داخلی به‌عنوان پشتوانه‌ی ضریب امنیت خارجی با جدیت دنبال کرده و بر اهتمام مسئولین استان به این رویه تاکید و نظارت کرده‌ام.

وی همچنین بیان کرد: سال گذشته رهبر انقلاب به غنای فرهنگی و هنری تبریز اشاره کردند که در این زمینه، توجه مسئولین امر به شخصیت‌های علمی و فرهنگی را بیش از پیش دنبال کردیم و مراسمی چون بزرگداشت استاد شهریار و استاد عابد تبریزی در راستای فرهنگ سازی و عمق بخشی به مدایح و تعمیق روابط شعرا با روحانیت همچنین مراسم نکوداشت آیت الله شیخ غلامحسین تبریزی و افتتاح دفتر دائمی کنگره‌ی علامه طباطبایی و دفتر تازه به کار مجمع اسلامی حوزه‌ی آذربایجان شرقی نیز در دستور کار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم متذکر شد: تبریز قهرمان که در اقامه‌ی سوگ و بزرگداشت سیدالشهدای جبهه‌ی مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی، یکپارچه و پیشاپیش با سایر نقاط کشور خروشید و در ادامه‌ی نقش اول پیشرانی خود و با هدف بزرگداشت تکریم رهبر عزیز از بصیرت و غیرت دینی، مردم تبریز امسال نیز در آستانه‌ی سالروز شهادت این شهید مکتب ساز، راهپیمایی خودجوش انجام داده و با رهبر خود و شهدای جبهه مقاومت تجدید میثاق کرد.

وی خاطرنشان کرد: اطمینان می‌دهم جوانان غیور آذربایجان‌، گام دوم انقلاب را فرصتی تکلیف آفرین قلمداد کرده و آذربایجان‌ که در برهه‌های مختلف از آزمون وفاداری به اسلام و انقلاب سربلند بیرون آمد در مسیر پیشرفت و تبدیل شدن ایران به مرکز تمدن اسلامی محور مجاهدت مومنانه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، این دیدار همه ساله به‌مناسبت سالروز قیام ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ مردم تبریز و با حضور پر شور مردم آذربایجان شرقی در حسینیه امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شد که به علت شیوع ویروس کرونا و بنابه دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، برای دومین سال متوالی به‌صورت ویدئو کنفرانسی و در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=36417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.