8

افزایش نارضایتی‌ها از برخورد انفعالی شورای عالی استان‌ها/ انتظارات از مدیران استانی یکطرفه نباشند

  • کد خبر : 38827
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
افزایش نارضایتی‌ها از برخورد انفعالی شورای عالی استان‌ها/ انتظارات از مدیران استانی یکطرفه نباشند
رییس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی از بی‌توجهی شورای عالی استان‌ها نسبت به پیشنهادات ارایه شده از سوی شوراهای استان‌ها انتقاد کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، دکتر شهرام دبیری در جلسه هیات رییسه شورای اسلامی استان که ظهر امروز برگزار شد با اعلام مطلب فوق، اظهار داشت: شورای عالی استان‌ها منفعل عمل می‌کند و به پیشنهادات ارایه شده، ترتیب اثر نمی‌دهد که این امر نارضایتی اعضای شوراهای اسلامی استان‌ها را فراهم کرده است.
وی از هیات رییسه شورای اسلامی استان بویژه نمایندگان شورای استان در شورای عالی استان‌ها خواست، پیشنهادات و درخواست‌های ارایه شده به شورای عالی را به جد پیگیری نموده و در کنار آن، خودشان نیز اقدامات لازم برای تحقق خواسته و پیشنهادات به عمل آورند.
وی با اشاره به وجود ایرادات اساسی در آیین‌نامه شوراها، بر اصلاح و رفع ایرادات مذکور تاکید کرد.
رییس شورای اسلامی استان با اشاره به مشکل حضور اعضای شورای استان در جلسات در طول ماه رمضان، پیشنهاد داد؛ جلسات شورای اسلامی استان در طول ماه رمضان به صورت وبینار تشکیل شود.
وی بر پیشبرد هدفمند جلسات شورای اسلامی استان تاکید کرد و گفت: در جلسات عمومی معمولا همه اعضا صحبت و مشکلات و خواسته‌هایی را مطرح می‌کنند که این امر موجب خستگی اعضا و سردرگمی مدیران و روسای حاضر در جلسات می‌شود.
دبیری تصریح کرد: از سوی دیگر، بهتر است خواسته‌ها از مدیران یکطرفه نباشند و شوراها هم از پتانسیل‌های خود در جهت حل مشکلات ادارات و سازمان‌ها در شهرستان استفاده کنند.
وی همچنین بر فعال نمودن هرچه بیشتر کمیسیون‌های تخصصی شورای استان و نیز تدارک برنامه‌های بازدید از شهرستان‌ها با حضور همه اعضای شورای اسلامی استان تاکید کرد.
رییس شورای اسلامی استان در خاتمه سخنانش با تاکید بر ضرورت تامین ساختمان ملکی برای شورای اسلامی استان، گفت: در تلاشیم قطعه زمینی از شهرداری تبریز جهت احداث ساختمان شورای استان بگیریم.

▪️بعد نظارتی شورای استان تقویت شود

نماینده شهرستان چاراویماق در شورای اسلامی استان نیز در این جلسه بر تشکیل مرتب و به موقع جلسات شورای استان در سال جاری و تداوم دعوت از مدیران کل و روسای سازمان‌ها برای حضور در جلسات تاکید کرد.
خالق عبادی‌پور با بیان اینکه بعد نظارتی شورای اسلامی استان بایستی برجسته‌تر شود، گفت: شوراها می‌توانند با نهادینه کردن نظارت خود بر ادارات و سازمان‌ها، نقشی پررنگ در رفع مشکلات شهرستان‌ها ایفا کنند.

▪️فرار مدیران استانی از حضور در جمع شوراها

نماینده شهرستان بستان‌آباد در شورای اسلامی استان با بیان اینکه کمیسیون بهداشت شورا، قبل از عید دو جلسه برگزار و مشکلات شهرستان‌ها در حوزه بهداشت و درمان احصا شده، گفت: علیرغم تلاش‌های زیاد تاکنون موفق به برگزاری جلسه با رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و طرح مشکلات با ایشان نشده‌ایم.
یوسف نامور افزود: معلوم نیست چرا مدیران استانی از حضور در جمع اعضای شوراهای اسلامی فرار می‌کنند؟
وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال “تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین” خاطرنشان کرد: خروجی کمیسیون‌های تخصصی، خوراک جلسات عمومی شوراست، بنابراین از اعضای شورای استان، انتظار تولید اراده در جهت تقویت جلسات کمیسیون‌ها می‌رود.

▪️نمایندگان مجلس، شوراها را رقیب خود می‌دانند

مسلم فریدونی؛ نماینده شهرستان هشترود در شورای اسلامی استان، با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان مجلس، شوراها را رقیب خود می‌دانند، گفت: همین ذهنیت باعث شده برخی‌ها دنبال حذف شوراها باشند.
وی اضافه کرد: مقاومت در برابر اراده شوراها، مانع از اجرای قوانین مصوب شده از سوی این نهاد برخاسته از دل مردم می‌شود.
وی با گلایه از نگاه دون شان حاکمیت به شوراها، اظهار داشت: همین نگاه باعث شده شوراهای شهر بعضا در حد هیات امنای یک مسجد هم قدرت نداشته باشند.

▪️جلسات عمومی پربار، مستلزم تقویت کمیسیون‌های تخصصی

آرش پاشاپور؛ دیگر عضو هیات رییسه شورای اسلامی استان، برگزاری جلسات عمومی پربار را مستلزم تقویت کمیسیون‌های تخصصی دانست و گفت: جلسات عمومی سال گذشته شورای اسلامی استان که با حضور مدیران استانی برگزار شدند، مفید و پربار بودند و امیدواریم این جلسات تداوم یابد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=38827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.