4

آذربایجان‌شرقی پنجمین روز بدون فوتی کرونا را پشت سر گذاشت

  • کد خبر : 39564
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
آذربایجان‌شرقی پنجمین روز بدون فوتی کرونا را پشت سر گذاشت
معاون بهداشت رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: آذربایجان‌شرقی برای پنجمین روز پیاپی بدون فوتی بیماران کرونایی را پشت سر گذاشت.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حسین حقائی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ضمن قدردانی از همکاری‌های آحاد مردم با بخش سلامت و درمان آذربایجان‌شرقی، کاهش تلفات ناشی از ویروس کرونا را ناشی از استقبال مردم از واکسیناسیون و نیز رعایت توصیه‌های بهداشتی دانست.

وی مجموع بستری‌های کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستانی آذربایجان‌شرقی را ۱۳۵ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۳۵ نفر به عنوان بستری‌های جدید ثبت شده است و تعداد ۴۹ بیمار کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان تحت مداوا هستند.

حقائی از رتبه‌های برتر آذربایجان‌شرقی در واکسیناسیون کرونا در بین استان‌های مختلف کشور خبر داد و اظهار داشت: تاکنون از جمعیت بالای ۱۲ سال استان ۹۸ درصد دز اول و ۸۹ درصد دز دوم واکسن‌های خود را دریافت کرده‌اند که از این نظر در رتبه سوم کشوری قرار داریم.

به گفته وی از جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی تاکنون ۴۸ درصد موفق به دریافت واکسن شده‌اند که جایگاه دومی در میان استان‌ها را رقم زده است.

حقائی ضمن دعوت از جامعه هدف مشمول دریافت دز سوم واکسن کرونا، جهت تزریق واکسن‌های خود، ادامه داد: باید توجه داشت که هنوز همه‌گیری ویروس کرونا تمام نشده است و سازمان بهداشت جهانی نیز در این رابطه هیچ اطلاعیه‌ای صادر نکرده است که براین اساس باید آحاد مردم استفاده از ماسک و نیز رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به واکسیناسیون ۸۰ درصدی مادران باردار در آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: در این زمینه استان در رده‌های نخست کشوری قرار دارد.

معاون بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه برنامه‌های هفته سلامت مردم محور تعریف شده است، یادآور شد: تمامی برنامه‌های حوزه سلامت با بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های مردمی اجرا می‌شود و شعار ما در این رابطه با مردم است نه برای مردم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=39564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.