2

۲۵۵هزار نفر در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان هستند

  • کد خبر : 42739
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
۲۵۵هزار نفر در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان هستند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: بیش از ۲۵۵ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه اجتماعی این صندوق هستند و استان از این نظر در رتبه نخست کشور قرار دارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمد نظری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: جامعه هدف این صندوق در استان ۵۰۰ هزار نفر است و بیش از ۵۱ درصد جامعه هدف تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: از هفته دولت سال گذشته در جذب بیمه شده ۷.۵ درصد رشد داشتیم و امسال نیز ۸ هزار و ۹۰۰ نفر به تعداد بیمه شده های این صندوق در استان اضافه شده است.

نظری به وصول حق بیمه در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: پارسال ۱۴۳میلیارد تومان حق بیمه وصول کردیم و از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۱ میلیارد تومان وصولی حق بیمه داشته ایم.

وی افزود: از مجموع بیمه شده های صندوق در استان ۲۷ هزار خانوار مستمری بگیر شده اند که در سال گذشته ۱۸۸ میلیارد تومان و از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۴ میلیارد تومان مستمری به این افراد پرداخت شده است.

نظری با بیان اینکه برای افراد علاقه مند به پرداخت بیمه از طریق این صندوق، هشت سطح درآمدی پیشنهاد می شود، گفت: حداقل حقوق یک سال قبل به عنوان حداکثر حقوق و مستمری به بیمه شدگان پرداخت می شود.

 

وی به ضریب پشتیبانی ۹.۴۴ این صندوق اشاره کرد و افزود: این رقم نشانگر وضعیت خوب صندوق در حال حاضر است.

نظری همچنین از فعالیت ۱۰۳ کارگزاری صندوق در شهرستان های مختلف خبر داد و گفت: امکان برخورداری همزمان از مستمری شوهر و بازنشستگی و همچنین انتقال سوابق در صندوق فراهم شده و بیمه تکمیلی را نیز در آینده در دستور کار قرار داده ایم.

بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، مردان و زنان فاقد بیمه اجتماعی و فاقد رابطه کارگری و کارفرمایی و افراد فاقد بیمه اجباری را شامل می شود که پنج درصد حق بیمه از سوی بیمه شده و ۱۰ درصد از سوی دولت پرداخت می شود.

افراد واجد شرایط ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند که روستائیان و عشایر، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، کشاورزان غیرساکن در روستاها، رانندگان ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، قالیبافان و فعالان صنایع دستی، زنان سرپرست عضو بهزیستی و کمیته امداد، اعضای بسیج، کارگران ساختمانی و فصلی را شامل می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=42739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.