12

جانشین فراجا: پیش‌بینی حضور بیش از ۴ میلیون ایرانی در اربعین را داریم/ خط و نشان پلیس برای زورگیران و سارقان

  • کد خبر : 42928
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
جانشین فراجا: پیش‌بینی حضور بیش از ۴ میلیون ایرانی در اربعین را داریم/ خط و نشان پلیس برای زورگیران و سارقان
جانشین فرماندهی انتظامی کل کشور گفت: با توجه به تجربه هایی که سال های گذشته وجود داشته است، تمام پیش بینی های لازم را در حوزه های ترافیک جاده ای داشته ایم و برآورد می شود بیش از 4 میلیون نفر امسال زائر از ایران خواهیم داشت و با توجه به اینکه زائران از کشور های همسایه هم از ایران عبورخواهند داشت، در همین زمینه هم اقدامات لازم انجام شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سردار قاسم رضایی ظهر امروز در حاشیه مراسم دانش آموختگی فراگیران مرکز آموزش علمی تخصصی ولیعصر(عج) تبریز اظهار کرد: امروز ذکرهای  بسم الله القاسم الجباراین، بسم الله الرحمن الرحیم و بسم رب الشهدا و الصدیقین در میدان آموزشگاه علمی تخصصی ولیعصر(عج) تبریز به اجرا در آمد و فراگیران با تمام معرفت، بصیرت، انگیزه و مهارت در مسیر خدمت به نظام مقدس به عنوان خادمان ملت تابلو این میدان بودند.

وی افزود: مجموعه انتظامی کشور این افتخار را دارد که هزاران جوان با انگیزه و انقلابی در خود جای داده است و با چنین افرادی در ماموریت ها حاضر می شود و این امر برای مردم دلنشین است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه مجموعه انتظامی کشور در نظرسنجی‌ها رتبه بالایی را بدست می آورد، خاطر نشان کرد: افتخار کسب رتبه بالا در نظرسنجی ها برای این مجموعه کافی است و این افتخار ناشی از نگاه بلند مردم به عملکرد فراجا است.

رضایی همچنین در خصوص فراگیران آموزش های علمی تخصصی انتظامی کشور گفت: امروز نزدیک ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در ۴ آموزشگاه علمی تخصصی فراجا فارغ التحصیل شدند و بیش از یک سال آموزش های لازم را دیدند. با این حال فراگیران تربیت شدگان خانواده های انقلابی هستند و در این یک سال آموزش های مختلفی در زمینه هایی همچون مهارت و تقویت اعتقادی و بصیرتی دیده اند و  اولین ماموریت شان حضور در مناطق مرزی غربی کشور برای خدمت رسانی به زائران اربعین در این کنگره بزرگ جهان اسلام خواهد بود و این افتخار فراگیران خواهد بود که در اولین ماموریت شان به عنوان خادم زائرین اباعبدالله الحسین هستند.

وی همچنین با اشاره به شهادت سردار سلیمانی توسط دشمنان اسلام اظهار داشت: کسانی که فرمانده بزرگ جبهه مقاومت را شهید کرده اند، الان پشیمان هستند چراکه امروزه هزاران سلیمانی پرچم برافراشته اند و شکوفا شده اند. امروز مجموعه فراجا هم در مسیر راه شهدا قرار دارد و پیام آن ها این است که با اندک نفراتی که هنجار شکنی می‌کنند و دست به اعمال ناشایستی همچون زورگیری و سرقت می زنند، قطعا بدانند که در اندک زمان گرفتار قانون خواهند شد و دستور داده شده است هرجایی که حقوق ملت رعایت نشود و هرجایی بخواهند هنجارشکنی کنند، هر اتفاقی در صحنه بیافتد، به پای خودشان خواهد بود.

رضایی افزود: برابر وظیفه ذاتی و انقلابی مامورین انتظامی باید در صحنه مدیریت کنند و هرکسی که بخواهد با هر وسیله ای حقوق شهروندان را رعایت نکنند، برابر اختیارات و مهارتی که دارند، اعمال قانون خواهند شد  و تحویل مرجع قضایی خواهند شد.

جانشین انتظامی کشور درخصوص ناهماهنگی مجموعه انتظامی با دستگاه قضایی گفت: جلساتی با مجموعه دستگاه قضایی و دادستانی داشتیم که رئیس دستگاه قضایی تدابیری به شعبه های قضایی ابلاغ کردند تا شعبه های ویژه ای در مناطقی که جرایم ایجاد می شود، تشکیل شود و  در کنار رده های انتظامی برابر قانون اعمال قانون کنند.

این مقام ارشد انتظامی کشور همچنین در مورد آخرین وضعیت مرزهای کشور خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه هایی که سال های گذشته وجود داشته است، تمام پیش بینی های لازم را در حوزه های ترافیک جاده ای داشته ایم و برآورد می شود بیش از ۴ میلیون نفر امسال زائر از ایران خواهیم داشت و با توجه به اینکه زائران از کشور های همسایه هم از ایران عبورخواهند داشت، در همین زمینه هم اقدامات لازم انجام شده است.

وی در انتها خاطر نشان کرد: اتفاقاتی هم که چند روز پیش در عراق رخ داد، از طرف دولت عراق مرز ها بسته شد اما خوشبختانه وضعیت کشور عراق تا حدودی آرام شده است و  با توجه به تقسیم وظایفی که بین مجموعه ها انجام شده است، ستاد اربعین متولی هماهنگی ها می باشد و مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و فقط از طریق منابع معتبر پیگیر شوند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=42928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.