8

رفع موانع گمرکی در مرز ایران و ارمنستان/ ارمنستان مانع آلودگی رودخانه ارس شود

  • کد خبر : 43211
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
رفع موانع گمرکی در مرز ایران و ارمنستان/ ارمنستان مانع آلودگی رودخانه ارس شود
استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی شرکت‌های فنی مهندسی استان برای مشارکت در پروژه‌های راه‌سازی و توسعه شبکه حمل‌ونقل در استان سیونیک خبر داد و گفت: توسعه مسیر شمال- جنوب ارمنستان می‌تواند حلقه اتصال بسیار مهمی در تکمیل کریدور ترانزیتی خلیج فارس به دریای سیاه باشد.

عابدین خرّم پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت جمهوری ارمنستان، با اشاره به برنامه‌های سفر هیأت اقتصادی و تجاری استان به ارمنستان، گفت: برنامه‌های مفید و سازنده‌ای در این سفر داشتیم و درک متقابل و اراده دو طرف برای توسعه همکاری‌ها کاملاً ملموس بود.

 وی با اشاره به گشایش کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در شهر کاپان مرکز استان سیونیک، گفت: این اقدام با یک نگاه راهبردی و برای کمک به توسعه روابط دو کشور انجام شده و ایجاد کنسول‌گری جمهوری ارمنستان در تبریز هم می‌تواند کمک بیشتری به این موضوع کند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر توسعه همکاری‌های دوجانبه بویژه در حوزه حمل‌ونقل و زیرساخت‌های ارتباطی، گفت: ما شبکه گسترده‌ای از ریل و جاده در استان داریم و تصمیم دولت ایران این است که این شبکه منتهی به مرز ارمنستان به صورت اساسی تقویت شود.

وی افزود: در این راستا، پروژه بزرگراه تبریز – ورزقان – نوردوز در حال اجراست که مسیر کنونی تبریز تا مرز ایران و ارمنستان را ۱۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.
خرّم خواستار اهتمام دولت ارمنستان برای تکمیل زیرساخت‌های جاده‌ای و گمرکی در مرز با ایران شد و گفت: شرکت‌های باتجربه و قدرتمند آذربایجان شرقی آماده مشارکت در اجرای پروژه‌های راه‌سازی در استان سیونیک هستند.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولان، شاهد گشایش‌های خوبی در رابطه با مسائل گمرکی و رفع موانع و تسهیل تردد بازرگانان و تجار در مرز دو کشور باشیم.

خرّم همچنین بر توسعه مبادلات دو کشور در حوزه انرژی، دسترسی به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا از طریق ارمنستان، استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ارس در همسایگی دو کشور و اهتمام جدی دولت ارمنستان به حل مسأله آلودگی آب رودخانه ارس بر اثر پساب کارخانه‌های معدنی این کشور تأکید کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=43211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.