7

آب ناپایدار در ۷۶۰ روستای آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 46129
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
آب ناپایدار در ۷۶۰ روستای آذربایجان‌شرقی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، گفت: ۷۶۰ روستا از ۲ هزار و ۷۶۰ روستای استان با مشکل تامین آب پایدار روبه‌رو هستند.

به گزارش تبریزمن، محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۷۶۰ روستا از ۲ هزار و ۷۶۰ روستای آذربایجان‌شرقی به علت خشکسالی‌های بلندمدت و کاهش ۲۵ درصدی بارش‌ها و در نتیجه کاهش آب چشمه‌ها و چاه‌های با مشکل تامین آب پایدار روبه‌رو هستند و برای تامین آب آنها از منابع فرامنطقه‌ای و به صورت  مخازن مجتمع آبرسانی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: پروژه آزادگان برای تامین آب تعدادی از این روستاها از رود ارس و پروژه مخزن آب سد حاجیلار نیز برای تامین آب ۶۰ روستای اطراف شهرستان ورزقان از منابع سطحی از جمله پروژه‌های این بخش هستند که با استفاده از اعتبارات محرومیت‌زدایی وزارت نیرو اجرا می‌شوند.

مدیرعامل آبفای آذربایجان‌شرقی از اجرای ۳۴ پروژه در نقاط مختلف شهری و روستایی استان نیز خبر داد و گفت: مجموع اعتبار این پروژه‌ها بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است که علاوه بر ۹۰۰میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر استانی برای ۶ پروژه تخصیص یافته است.

وی در خصوص جذب اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی نیز متذکر شد: مرحله نخست اعتبارات سفر استانی نیز تخصیص یافته و البته مبادله تفاهم‌نامه اعتبارات غیر از سفر استانی با تاخیر مواجه است که از مسؤولان امر انتظار داریم برای ادامه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حوزه آب و فاضلاب استان اقدامات و توجه لازم را داشته باشند.

خانی تصریح کرد: ۳۵۰ میلیارد تومان نیز از محل مسؤولیت‌های اجتماعی مس سونگون از طرف شرکت ملی مس برای طرح های آب و فاضلاب ورزقان شامل شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه ورزقان، خاروانا و روستای توریستی گل آخور تخصیص یافته که قدم اول است و با ادامه تخصیص اعتبار از این محل برای ورزقان و دو شهر و روستاهای تابعه آن، می‌توان نسبت به تامین آب پایدار و حل مشکل فاضلاب این مناطق امیدوار بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.