8

عضو اتاق بازرگانی تبریز: مشکلات سیستماتیک وزارت صمت ربطی به وزیر ندارد

  • کد خبر : 46173
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
عضو اتاق بازرگانی تبریز: مشکلات سیستماتیک وزارت صمت ربطی به وزیر ندارد
- عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز گفت: اگر چه اوضاع صنعت و معدن در کشور مناسب نیست، اما این مشکل سیستماتیک بوده و ربطی به وزیر ندارد.

به گزارش تبریزمن، مسعود بنابیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۹۰ درصد مشکلات وزارت صمت از بیرون آن تحمیل می شود که مسایل مالیاتی و گمرکی از جمله آنهاست.

وی اضافه کرد: فکر می کنم اگر اختیارات فراتری به وزیر صمت بدهند، به طوری که همه مسایل مرتبط با این سازمان را خودش مدیریت کند و حق وتو داشته باشد، مشکلات تحمیلی خارج از این مجموعه برطرف می شود.

بنابیان ادامه داد: برخی از مسایل و مشکلات حوزه صنعت و معدن و تجارت در اصل به وزارتخانه های دیگری مانند امور اقتصادی و دارایی و کار و رفاه و امور اجتماعی بر می گردد که حل آنها خارج از اختیار وزیر صمت است.

وی گفت: اگر اختیارات وزیر صمت متناسب با واقعیات و ماموریت های گسترده این وزارتخانه نباشد و مشکلات آن به طور اساسی حل نشود، این وزارتخانه در صورت انتخاب وزیر جدید نیز از چاله مشکلات خارج نخواهد شد.

وی بیان کرد: همگرایی وزارتخانه های فوق الذکر برای برون رفت وزارت صمت از مشکلات مبتلابه آن ضرورت دارد؛ البته صنعت خودرو به تنهایی یک مشکل اساسی برای وزارت صمت محسوب می شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز افزود: بر این اساس پیشنهاد می کنم ۲ خودروساز بزرگ کشور شامل ایران خودرو و سایپا از وزارت صمت، منفک و وزارتخانه یا سازمان مستقلی برای این صنعت تشکیل شود.

وی اضافه کرد: تاکید می کنم برای اینکه تمامی صنایع دیگر فدای مشکلات صنعت خودرو نشوند، منفک شدن این صنعت از وزارت صمت ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت هفته دوم آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.