3

۵۳۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های فرودگاهی در آذربایجان شرقی هزینه می‌شود

  • کد خبر : 46287
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
۵۳۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های فرودگاهی در آذربایجان شرقی هزینه می‌شود
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای اجرای پروژه های عمرانی فرودگاه های استان در نیمه دوم امسال هزینه می‌شود.

به گزارش تبریزمن، رامین آذری، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه اجرای این پروژه ها باعث افزایش قابل توجه کیفیت خدمت رسانی به مسافران فرودگاه‌های تبریز و سهند می شود، افزود: این پروژه ها از جمله شامل بهسازی محوطه ترمینال داخلی فرودگاه تبریز، بهسازی سرویس های بهداشتی ترمینال حج فرودگاه تبریز، اصلاح جاده دسترسی اداره آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما و سامانه‌های نظارت تصویری فرودگاه‌های تبریز و سهند است.

وی مرمت و بهسازی ساختمان پلیس فرودگاه تبریز و احدث دیوار حفاظتی فرودگاه سهند را از دیگر پروژه‌های عمرانی مهم این اداره کل اعلام کرد و اظهار داشت: مقدمات اجرایی این پروژها آغاز شده و به سرعت در حال انجام است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: از این میزان اعتبار، ۲۵۰ میلیارد ریال برای سه پروژه مهم احداث سوله اداره آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، اصلاح کف و سقف کادب ترمینال حج و احداث موتورخانه ترمینال حج پیش بینی شده که در مراحل نهایی تخصیص اعتبار است و بلافاصله پس از تخصیص، عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز می شود.

آذری، با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری نیز پروژه نصب و راه اندازی چراغ های SFLS باند ۳۰R فرودگاه تبریز اجرا شده است، ادامه داد: این چراغ ها به منظور ارتقاء سیستم روشناییCAT۲ باند ۳۰R فرودگاه تبریز نصب شده اند و موجب تسهیل دید خلبان در هنگام شب یا شرایط دید نامناسب می شوند و با حالت فلش زن، خط وسط باند را مشخص می کنند.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در فرودگاه تبریز در ۲ بخش پروازی و عمرانی، یادآوری کرد: گسترش قابل توجه مسیرهای پروازی و افزایش آمار جابجایی مسافر و پرواز از مهم ترین دستاوردهای فرودگاه تبریز در نیمه نخست امسال است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: طبق اعلام «گروه آمار و اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران» در نیمه نخست امسال ۷۶۹ هزار و ۸۹۵ مسافر با انجام ۶ هزار و ۷۸ پرواز از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد در تعداد مسافران و ۲ درصد در تعداد پروازها افزایش یافته است به طوری که در مدت مشابه سال گذشته ۵۵۴ هزار و ۹۱۱ مسافر با پنج هزار و ۹۵۵ پرواز جابجا شده بودند.

آذری، افزود: در اربعین حسینی نیز فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز همانند سال گذشته از فرودگاه‌های منتخب کشور برای جابجایی زائران بود که از ۱۷ تا ۳۱ شهریور سه هزار و ۲۲ زائر را با استفاده از ۲ شرکت هواپیمایی در مسیر تبریز – نجف جابجا کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.