7

واگذاری بخش‌های آموزشی بیمارستان‌ها نباید به آموزش فراگیران صدمه بزند

  • کد خبر : 4685
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
واگذاری بخش‌های آموزشی بیمارستان‌ها نباید به آموزش فراگیران صدمه بزند
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که واگذاری بخش‌های آموزشی نباید خدشه‌ای به آموزش وارد کند، توجه به آموزش تمامی فراگیران رشته‌های علوم پزشکی در مراکز پزشکی را ضروری دانست.
به گزارش تبریزمن، دکتر محمد مهدی صدوقی در دیدار با روسای مراکز پزشکی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه با اشاره به جمعیت تحت پوشش و آمار بستری و پذیرش بالای بیماران کرونایی در دانشگاه از زحمات شبانه‌روزی آنان در راستای درمان بیماران از ابتدای شیوع کرونا تاکنون قدردانی کرد.
توجه به آموزش همپای درمان در مراکز پزشکی در ایام شیوع کرونا
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تلاش‌های روسا و اساتید مراکز پزشکی در راستای پیشبرد آموزش در دوران شیوع کرونا یادآور شد: مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی تابعه دانشگاه همگام با تلاش برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از آموزش نیز غافل نشده و پا به پای درمان در عرصه آموزش نیز برای ارتقای علمی و یادگیری فراگیران فعالانه تلاش کردند که شایسته تقدیر است .
به گفته دکتر صدوقی، از ابتدای شیوع کرونا اساتید و روسای مراکز نهایت همکاری را برای ادامه روند آموزش داشتند؛ چنان که بخش‌های رزیدنتی فعالانه به کار خود ادامه داده و بسیاری از دستیاران در  درمان بیماران کرونایی بستری در بیمارستان کمک کردند و همچنین انترن‌ها و استاژرها نیز در مراکز برای تداوم یادگیری و آموزش خود حضور پیدا می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بحث واگذاری بخش های آموزشی را به عنوان معضلی برشمرد که از گذشته های دور(حدود۲۰ سال پیش) مطرح شد و با فراز و نشیب و شدت و ضعف‌هایی همراه بوده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که گاهی مراکز به دلیل مشکلاتی مجبور به واگذاری برخی بخش‌ها هستند، تاکید کرد: در واگذاری بخش‌های آموزشی باید دقت ویژه صورت گیرد تا مبادا لطمه و خدشه‌ای به آموزش وارد شود.
وی با اشاره به ضرورت بازنگری بحث واگذاری‌ها، بررسی ویژه و ارزیابی کارآمدی و اثربخشی واگذاری‌های قبلی برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی در این خصوص را الزامی دانست.
تاکید بر ضرورت توجه به آموزش تمامی فراگیران رشته های علوم پزشکی
دکتر صدوقی با توجه به این که علاوه بر دانشجویان پزشکی، فراگیران سایر دانشکده‌ها از جمله پرستاری و مامایی، تغذیه، پیراپزشکی، توانبخشی و… نیز برای دریافت آموزشها و مهارت‌های لازم در مراکز پزشکی حضور می‌یابند، بر ضرورت توجه به آموزش فراگیران تمامی رشته‌های علوم پزشکی در مراکز تاکید کرد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه سخنان خود خواستار همکاری ویژه روسای مراکز با اساتید و دانشجویان تمامی رشته های گروه پزشکی شد تا مبادا آموزش در سایر رشته‌های وابسته به پزشکی مغفول واقع شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.