1

کارت هدیه‌ای که کلاهبرداری بود

  • کد خبر : 47394
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کارت هدیه‌ای که کلاهبرداری بود
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: شهروندی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی با فریب خوردن آگهی دروغین، متضرر شده بود با پیگیری به موقع کارشناسان پلیس فتا به حق خود رسید.

به گزارش تبریزمن، محسن محمودی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با مراجعه یکی از همشهریان به پلیس فتا یکی از شهرستان‌ها و با بیان اینکه در شبکه‌های اجتماعی مورد کلاهبرداری واقع شده است از پلیس درخواست کمک کرد.

 محمودی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه صورت گرفته پیرامون موضوع مشخص گردید که شاکی در هنگام جستجو در فضای مجازی با آگهی فروش لوازم خانگی مواجه می‌شود که در آن فرد آگهی‌دهنده عنوان می‌کند که به ازای هر خرید با مبالغ بالا توسط مشتری کارت هدیه‌ دریافت خواهد کرد.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی با طمع کردن برای دریافت کارت هدیه و با اقدام به خرید لوازم خانگی، با فرد آگهی‌دهنده ارتباط برقرار می‌کند و مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال به حساب وی واریز می‌‌کند و پس از آن فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی شاکی نمی‌شود.

وی افزود: در راستای رسیدگی به موضوع کلاهبرداری و احقاق حق شهروند بزه دیده، بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان این پلیس و استخراج مستندات لازم و ادله دیجیتال، فرد کلاهبردار شناسایی و اقدامات قضائی لازم در این خصوص صورت گرفت.

این مقام سایبری در ادامه از عودت وجه به حساب شاکی خبر داد و متذکر شد: در ادامه روند پیگیری‌ این موضوع بعد از طی روال قانونی و اخذ دستورات لازم، تمامی مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی بازگردانده شد و پرونده به مراجع قضائی ارسال گردید.

محسن محمودی به هموطنان توصیه کرد: در هنگام خریدهای اینترنتی از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول پرهیز کنید و تا زمانی که جنس موردنظر خود را دریافت نکرده‌اید از پرداخت وجه برای کالا اجتناب نمائید و تحت هیچ شرایطی فریب تبلیغات اغواکننده در فضای مجازی را نخورید.

وی به کلاهبرداران سایبری هشدار داد و یادآور شد: پلیس در هر ساعت از شبانه‌روز در خدمت عموم هموطنان بوده و چنانچه اشخاصی بخواهند با هر ترفندی در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری کنند، پلیس فتا به سرعت وارد عمل شده و در چارچوب قانون فرد کلاهبردار را به مقامات قضائی معرفی خواهند کرد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد:کاربران در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه و کلاهبرداری در فضای مجازی موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=47394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.