3
معاون وزیر کار:

۸۰ درصد مهارت‌آموزان در واحدهای صنعتی جذب بازار کار شدند

  • کد خبر : 47752
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
۸۰ درصد مهارت‌آموزان در واحدهای صنعتی جذب بازار کار شدند
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۸۰ درصد مهارت‌آموزان که در واحدهای صنعتی و صنفی دوره آموزشی دیدند، با کسب تجربه وارد بازار کار شدند.

به گزارش تبریزمن، «غلامحسین حسینی نیا» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۵۰ هزار و ۴۶۶ کارآموز در محیط واقعی کار  از جمله واحدهای صنفی و یا صنعتی مهارت و تجربه کسب کردند که از این تعداد ۸۰ درصد وارد بازار کار شدند.

وی افزود: این تعداد مهارت‌آموز در ۱۷ هزار و ۳۸۶ واحد صنفی یا صنعتی، دوره‌های آموزشی و تخصصی مهارتی را گذراندند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این طرح به شیوه استاد شاگردی نوین با استفاده از ظرفیت‌های صنایع و صنوف اجرا می‌شود طول دوره‌ها از یک ماه (۱۰۰  ساعت) و حداکثر ۱۸ ماه بوده و مهارت‌آموزان در طول دوره از شمول قانون کار و تأمین اجتماعی مستثنی هستند.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی در طرح محیط کار واقعی منجر به کسب تجربه و ورود تضمینی به بازار کار می‌شود گفت: طرح مهم مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار تعریف شده است که با کمک اتاق اصناف اجرایی می‌شود و انقلاب اساسی در حوزه اشتغال ایجاد می‌کند.

حسینی نیا تأکید کرد: در این طرح از ظرفیت بخش خصوصی برای ارائه خدمات آموزشی بهره‌گیری می‌شود تا کارآموزان در محیط کار واقعی آموزش اصول بنگاه‌داری را یاد بگیرند و پس از اتمام دوره مهارت‌آموزی، برای خود شغل ایجاد کنند.

وی بیان داشت: طبق ارزیابی انجام شده حدود سه میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از یک میلیون واحد صنفی قابلیت نقش‌آفرینی در قالب طرح آموزشی در محیط کار واقعی را دارند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=47752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.