2

ادامه هشدارهای تند مسکو به تل‌آویو درباره اوکراین؛ عبور از خط قرمز عواقب دارد

  • کد خبر : 48072
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
ادامه هشدارهای تند مسکو به تل‌آویو درباره اوکراین؛ عبور از خط قرمز عواقب دارد
رسانه‌های عبری از پیام هشدار آشکار مسکو به تل‌آویو در خصوص هرگونه انتقال مستقیم یا غیرمستقیم سلاح به اوکراین، خبر دادند.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که تل‌آویو هشدار واضحی از مسکو در خصوص انتقال اسلحه به اوکراین دریافت کرده است.

شبکه المیادین به نقل از این رسانه‌ها نوشت که پیام هشدار آشکار مسکو به تل‌آویو این است: «اگر بخواهید سامانه‌های دفاعی را حتی از طریق کشور ثالث به اوکراین منتقل کنید، این موضوع عبور از خط قرمز تلقی می‌شود و عواقبی را به دنبال خواهد داشت».

بر اساس این گزارش، یک شرکت صنایع امنیتی اسرائیل پیشتر،  «به منظور دور زدن ممنوعیت تحمیل شده علیه اسرائیل در خصوص فروش سلاح‌های پیشرفته به اوکراین»، سامانه‌های پدافند ضد پهپاد را از طریق لهستان به ارتش اوکراین فروخته بود.

در این خصوص، «گیلی تماری» مفسر امور خارجی کانال ۱۳، گفت که دستگاه اطلاعاتی آمریکا نیز به ادعای هفته پیش زلنسکی در خصوص همکاری نظامی میان روسیه و ایران و درخواست کمک کی‌یف از اسرائیل اذعان داشت.

زلنسکی هفته پیش در ادامه ادعاهای خود گفته بود: «در مقابل کمک نظامی ایران به روسیه، ایرانی‌ها خواستار تجهیزات و سوخت هسته‌ای برای تسریع روند برنامه هسته‌ای خود شده‌اند».

تماری در ادامه با اشاره به این موضوع تصریح کرد: «اکنون برای آمریکایی‌ها مشخص نیست که پاسخ روسیه چیست؟ در هر حال اگر روس‌ها به این درخواست پاسخ مثبت دهند، این امر نقض توافق هسته‌ای است که روسیه با امضای آن، ملزم به رعایت آن است».

«نیر دفوری» مفسر نظامی کانال ۱۲ تلویزیونی رژیم صهیونیستی نیز گفت: «این مثلث ایران، روسیه و اسرائیل در روزهای اخیر در حال داغ شدن است و اسرائیل به شدت نگران، چیزی هستند که روس‌ها در نهایت به ایران خواهند داد».

در گزارش شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز آمده است: «از جنگ در اوکراین در پشت پرده به عنوان یک صحنه تقابل اسرائیل و ایران استفاده می‌شود».

«دیمیتری مدودف» رئیس شورای امنیت روسهی، پیشتر نیز به رژیم صهیونیستی در خصوص تسلیح اوکراین هشدار داده و گفته بود: «این یک حرکت متهورانه خواهد بود. به نظر می‌رسد که اسرائیل رژیم کی‌یف را مجهز به اسلحه خواهد کرد، این اقدام به شدت متهورانه است و کلیه روابط بین ما را نابود خواهد کرد».

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نیز روز جمعه، با انتشار خبری نوشت که روسیه به رژیم صهیونیستی ابلاغ کرده است که اگر موشک‌های پدافند هوایی ساخت اسرائیل یا سایر موشک‌های رهگیر به صورت مستقیم یا از طریق کشور ثالث به اوکراین ارسال شود، پاسخ خواهد داد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.