3

گنده‌گویی جدید دولت زلنسکی؛ درخواست برای حمله به تولیدکنندگان پهپاد در ایران

  • کد خبر : 48081
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
گنده‌گویی جدید دولت زلنسکی؛ درخواست برای حمله به تولیدکنندگان پهپاد در ایران
مشاور ارشد رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه گنده‌گویی‌های اخیر کی‌یف، خواستار حملاتی علیه سازندگان پهپاد در ایران به دلیل ادعایی استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین شد.

به گزارش تبریزمن به نقل از  خبرگزاری فارس، «میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور کمدین اوکراین شنبه (پنجم نوامبر) در ادامه گنده‌گویی‌های دولت این کشور علیه ایران، خواستار انجام حملاتی علیه شرکت‌های ایرانی شد که به ادعای او سازنده پهپادهایی هستند که برای استفاده روسبه در اوکراین ارسال می‌شود.

گزافه‌گویی جدید در حالی است که دولت زلنسکی تاکنون ۲۰ درصد از خاک اوکراین را بر باد داده و بسیاری از شهرهای این کشور با چالش بی‌برقی مواجه هستند. این مقام اوکراینی با وجود چنین شرایطی در سخنانی تلویزیونی مدعی شد: معتقدم که لازم است فقط تحریم‌ یا تحریم کامل بر ایران اعمال نشود. اعتقاد دارم می‌توان حملاتی هدفمند را بر تولید پهپادها، موشک‌های بالستیک و غیره انجام داد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین هم شنبه در واکنش به سخنان حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اقدام ایران در ارسال پهپاد به صورت محدود به روسیه پیش از آغاز جنگ اوکراین، مدعی شد: نیروهای اوکراینی روزانه حداقل ۱۰ پهپاد ایرانی را سرنگون می‌کنند و تعداد پهپادهایی که تهران به روسیه ارسال کرده محدود نیستند.

امیرعبداللهیان شنبه ۱۴ آبان ماه در جمع خبرنگاران گفت: مناسبات ما با روسیه بر مبنای همسایگی و منافع متقابل است. این هیاهویی که برخی از کشورهای غربی به راه انداخته‌اند که ایران برای کمک به جنگ اوکراین موشک و پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است. بخش موشک آن کاملا غلط است و بخش پهپاد آن درست است. ما مقدار معدودی پهپاد ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه گذاشتیم.

وی افزود: با وزیر خارجه اوکراین توافق کردیم چنانچه هرگونه مستندی در اختیار دارند که روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین استفاده کرده در اختیار ما قرار دهد.

مقام‌های اوکراینی طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته برای توجیه شکست‌های خود در عرصه میدانی، انگشت اتهام را به سوی ایران گرفته و مدعی هستند که ایران در حال ارسال موشک و پهپاد به روسیه است.

کی‌یف با توسل به همین توهمات، از یک سو اقدام به ابطال استوارنامه سفیر ایران در کی‌یف و کاهش پرسنل دیپلماتیک ایران کرده و از سوی دیگر اخیرا (۲۵ مهرماه) نیز وزیر خارجه این کشور خواستار اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران شد و یک روز بعد هم گفت که پیشنهاد قطع روابط دیپلماتیک با ایران را به رئیس‌جمهور این کشور ارائه داده است.

زلنسکی کُمدینی که بعدها رئیس‌جمهور اوکراین شد، تلاش داشت تا با عضویت کشورش در ناتو در برابر همسایه قدرتمند شرقی تضمین امنیتی از غربی‌ها دریافت کند؛ با این حال، تلاش‌های وی نه‌ تنها به عضویت در ناتو نیجامیده، بلکه خاک اوکراین در دوران ریاست‌جمهوری او نزدیک به ۲۰ درصد کوچک‌تر شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.