2
با موافقت نمایندگان؛

کلیات طرح تاسیس سازمان ملی اقامت تصویب شد

  • کد خبر : 49183
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
کلیات طرح تاسیس سازمان ملی اقامت تصویب شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تاسیس سازمان ملی اقامت موافقت کردند.

به گزارش تبریزمن، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۲۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تأسیس سازمان ملی اقامت با ۱۴۱ رأی موافق، ۹۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

مجلس دنبال ساماندهی اتباع خارجی است

ابوالفضل ابوترابی در موافقت با کلیات این طرح، گفت: در حال حاضر بیش از ۵ میلیون اتباع خارجی در ایران زندگی می‌کنند که جمعیت آنها از ۷۳ کشور دنیا بیشتر است.

وی بیان کرد: ما در طرح تأسیس سازمان ملی اقامت به دنبال ساماندهی اتباع خارجی هستیم و نباید این موضوع را با بحث تابعیت اشتباه گرفت.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور برخی از اتباع خارجی در اغتشاشات اخیر نشان می‌دهد که این افراد ساماندهی نشدند.

ابوترابی اظهار داشت: کارفرمای اتباع خارجی باید ملزم به ارائه گزارش در سامانه الکترونیکی باشد که در این طرح پیش‌بینی شده است. همچنین کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی مرکب از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در هر استان تشکیل می‌شود.

قانون اقامت کارآمد نیست

در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، محمدصالح جوکار گفت: قانون اقامت مربوط به سال ۱۳۱۰ است که کارآمدی در حوزه اقامت ندارد.

وی تصریح کرد: بیش از ۵ میلیون نفر اتباع خارجی و مهاجر در کشور داریم. این افراد از یارانه‌های پنهان ما استفاده و بسیاری از مشاغل را اشغال کرده‌اند و می‌طلبد اقامت آنها ساماندهی و به مشکلات امنیتی و اجتماعی پایان دهیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: متأسفانه ما حتی سامانه‌ای برای اطلاعات اتباع نداریم، در حالی که ۲۵ دستگاه متولی ساماندهی اتباع هستند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.