3
بابایی کارنامی:

دولت هرچه سریع‌تر لایحه «نظام عادلانه پرداخت» را به مجلس بفرستد

  • کد خبر : 49972
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
دولت هرچه سریع‌تر لایحه «نظام عادلانه پرداخت» را به مجلس بفرستد
رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: قرار بود لایحه «نظام عادلانه پرداخت» جز اولین اقدامات دولت سیزدهم باشد، اما دولت در این زمینه کوتاهی کرده و باید هرچه سریع‌تر این لایحه را به مجلس بفرستد.

به گزارش تبریزمن، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران، درباره اعتراض گلایه‌های کارگران مبنی بر عدم افزایش و متناسب‌سازی حقوق این قشر با میزان تورم و گرانی‌ها، علیرغم دو بار افزایش حقوق کارمندان دولتی و بازنشستگان لشکری و کشوری، گفت: این روزها کارگران و کارمندان در دو طرف یک ماجرا و در دو کفه یک ترازو، مقابل هم قرار داده شده‌اند اما این تفکر و نگاه نادرست است و نباید چنین دیدگاهی وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات کارگران در کشور بسیار زیاد است، تصریح کرد: قشر کارگر در بحث نقدینگی، تورم، سبد هزینه خانوار و بسیاری مسائل دیگر با مشکلات فراوانی مواجه هستند. ما نیز برای حل این مشکلات تلاش کرده‌ایم و اقداماتی را انجام داده‌ایم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم برای کاهش مشکلات کارگران گفت: افزایش حقوق ۳۸ درصدی و ۵۷ درصدی از جمله گام‌هایی بود که برای بهبود شرایط و متناسب‌سازی حقوق‌ها برداشته شد.

وی ادامه داد: اگر افزایش حقوق‌های اخیر را در نظر بگیریم، تعداد کسانی که زیر ۱۰ میلیون در کشور حقوق می‌گیرند بسیار کم است.

بابایی کارنامی یادآور شد: البته ضروری است برای تناسب حقوق‌ها با گرانی‌ها و میزان تورم، توجه ویژه‌ای از سوی همه نهادها صورت بگیرد. دولت باید اقدام جدی در این زمینه داشته باشد.

وی تاکید کرد: مجلس منتظر لایحه نظام عادلانه پرداخت دستمزد در کشور است که اگر دولت این لایحه را به مجلس بفرستد همه این مسائل در یک جهت قرار می‌گیرد و مسیر درست خود را به سرعت پیش می‌رود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه زمانی دولت این لایحه را به مجلس خواهد فرستاد؟، گفت: قرار بود فرستادن این لایحه یکی از اولین اقدامات دولت پس از روی کار آمدن باشد، اما هنوز شاهد این تصمیم و اقدام نبوده‌ایم؛ بنابراین به نظر می‌رسد دولت در این زمینه کوتاهی کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لایحه نظام عادلانه پرداخت هر چه سریع‌تر به مجلس فرستاده شود. این کوتاهی خودش یکی از ضعف‌های مهم دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.