5
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

وضعیت هنر و فرهنگ آذربایجان شرقی از دیگر استان ها بالاتر است

  • کد خبر : 51410
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
وضعیت هنر و فرهنگ آذربایجان شرقی از دیگر استان ها بالاتر است
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: وضعیت هنر و فرهنگ آذربایجان شرقی یک سر و گردن از دیگر استان ها بالاتر است.

به گزارش تبریزمن، سید قاسم نظامی شامگاه یک شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت همراهی و همکاری اصحاب رسانه، شاعران، عکاسان و هنرمندان عنوان کرد: امروزه هنر و فرهنگ استان آذربایجان شرقی یک سر و گردن در قیاس با دیگر استان‌ها بالاتر است.

وی ابراز داشت: در طی خدمت خود بخاطر شرایط حاکم در دوران کرونا هیچ مجالی برای رویداد سازی و اتفاق سازی نبود.

تبریز کانون تحول فرهنگی و هنری ایران است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز نیز در این مراسم عنوان کرد: یکی از مشخصات دهه نود ظهور چهره‌های جدید فرهنگی و هنری بوده است و با توجه به شرایط خاص کشور در دهه‌های پیش، وقوع چنین اتفاقاتی قابل پیش بینی بود و اکنون شعب مختلف هنر شاهد بر آمدن چنین چهره‌هایی است، اما نکته‌ای که قابل توجه می‌باشد تناسب و همخوانی مدیریت‌ها با وضعیت جدید است.

روح الله رشیدی در خصوص برگزاری پروژه تاریخ شفاهی فرهنگ و هنر تبریز در دهه ۶٠ اظهار کرد: شکوه و عظمت این پروژه که در یادواره تئاتر ۱۷ شهریور برگزار شده بود چنان با عظمت گزارش شده است که پیشکسوتان حاضر در آن زمان بر آن گواه می‌دهند، چرا که مقام معظم رهبری که در آن زمان عهده دار ریاست جمهوری اسلامی بودند تنها حامی این پروژه بودند و پس از اتمام این پروژه چنین اظهار کردند که برای این پروژه تا ۵٠ سال آینده برنامه ریزی کرده بودند.

رشیدی افزود: تبریز کانون تحول فرهنگی و هنری بخش مهمی از کشور بوده و این سرا شیبی در دوره‌های مختلف قابل مشاهده بوده است چرا که سرگرم بودنمان به پروژه‌های خرد فرهنگی، بالندگی فضای فرهنگی و هنری منطقه را بدون تأثیر گذاشته است.

وی افزود: نتیجه چنین پروژه‌هایی باید تولید محصول، تقویت زیر ساخت‌ها، تقویت نیروهای جدید و ارتقا انها می‌بود که متأسفانه این اتفاقات در دوره‌های جدید کمرنگ شده است و امید بر آن است که در دوره جدید با مدنظر گرفتن این موارد قدم برداشته شود.

انتقاد از نحوه خصوصی سازی فرهنگ و هنر

رشیدی مدیرانی را که تنها بر اساس منابع مالی قدم بر می‌دارند را بی تفاوت با یک کارمند عادی دانست و از سید محمد مهدی بلاغی، مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خواستار شد: فضای فرهنگی باید با کمک ظرفیت‌های بالقوه استان و بدنه فرهنگی و هنری فعال شود در غیر این صورت تجربه ثابت کرده است که با منابع مالی نتیجه قابل توجهی به دست نخواهد آمد.

وی از خصوصی سازی فرهنگ و هنر گلایه کرد و افزود: در پی خصوصی سازی شدن فرهنگ و هنر انتظار تحولات ملی و بین المللی داشتیم در حالی که توسعه‌ای در رابطه با زیر ساخت‌ها صورت نگرفت و زیر ساخت‌های موجودی که دولت با سرمایه‌های محدود لحاظ کرده بود از مدار ثمر دهی عمومی خارج شد.

وی در آخر احیای جمهوریت فرهنگی یعنی مردمی سازی فرهنگ را مأموریت بزرگی دانست و از بلاغی خواستار شد تا این امر را در صدر کارهای خویش قرار دهد.

گفتنی است در این مراسم با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خدمات ناظمی قدردانی و محمد حسین بلاغی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی معرفی شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=51410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.