4

دلایل عدم اجرای قانون هوای پاک در دیوان محاسبات بررسی شد

  • کد خبر : 51578
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
دلایل عدم اجرای قانون هوای پاک در دیوان محاسبات بررسی شد
جلسه شورای معاونین دیوان محاسبات برگزار شد و بر ورود دوباره به عدم اجرای قانون هوای پاک و بررسی دلایل آن تاکید شد.

به گزارش تبریزمن به نقل از مهر، جلسه شورای معاونین دیوان محاسبات به ریاست سید ضیاالدین نورالدینی سرپرست و با حضور اعضای شورا برگزار شد.

محورهای اصلی این جلسه تاکید بر ورود دوباره به عدم اجرای قانون هوای پاک و بررسی دلایل آن و همچنین برخورد با متخلفین، پیگیری توجه بیشتر مجلس شورای اسلامی به یافته‌ها و گزارش‌های دیوان محاسبات کشور در تدوین قانون بودجه و سایر مصوبات، ضرورت تشکیل جلسه و گزارش دهی کمیته رسیدگی به عملکرد شرکت‌های دولتی موضوع جز یک بند (م) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و تهیه گزارش مستمر هشت ماهه و بارگذاری فرم‌های آن بود.

بر اساس این گزارش، بر اساس جز یک بند (م) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کلیه مؤسسات انتفاعی دولتی و شرکت‌هایی که دولت یا شرکت‌های تابعه و ذیربط مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و سایر دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سازمان‌های مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کل کشور که مستقیماً و یا با یک و یا دو واسطه سهام آن را در اختیار دارد و شرکت‌های تحت نظارت (کنترل) دولت در سال ۱۴۰۱ مشمول نظارت دیوان محاسبات کشور خواهند بود.

وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است صورت مالی شرکت‌های مذکور را سالانه و میان دوره‌ای به صورت عمومی و در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال) منتشر کند.

سازمان حسابرسی و دیوان محاسبات کشور مکلف به بررسی صورت مالی شرکت‌های مذکور و ارائه گزارش بررسی صورت‌های مالی این شرکت‌ها به صورت هر چهار ماه یک بار به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات هستند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=51578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.