13
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تشریح کرد؛

علل افزایش اعتیاد در جامعه‌ی کارگری آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 5246
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۶:۵۲
علل افزایش اعتیاد در جامعه‌ی کارگری آذربایجان شرقی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی علل افزایش اعتیاد در بین کارگران در محیط‌های کسب و کار را تشریح کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، حسین فتحی، با بیان این‌که عوامل مختلفی می‌تواند در بروز اعتیاد در محیط کار نقش داشته باشد، اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده در محیط‌های کسب و کار، وجود عوامل فردی مانند کمبود اعتماد به نفس، افسردگی، پایین بودن میزان درآمد فرد، نبود مهارت کافی برای نه گفتن، عدم آگاهی و غیره می‌تواند در بروز اعتیاد افراد در محیط‌های کسب و کار تاثیر داشته باشد.
 
وی افزود: احساس فشار کاری بیش از حد، نارضایتی و عدم امنیتی شغلی، رقابت ناسالم در محیط‌های کاری به دلیل عدم مدیریت در واحدها، بی توجهی برخی از افراد به سلامت کارگران و عدم توجه به آزمایشات سلامت کارکنان می‌تواند جزوی از عوامل شغلی در اعتیاد افراد تاثیر بگذارد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که عوامل ساختاری، قوانین و مقررات ناصحیح نیز می‌تواند در ارتباط با بروز اعتیاد کارگران تاثیر داشته باشد، گفت: فضای کار در برخی از واحدها ناسالم بوده و برخی از افراد بیمار سایر کارگران را نیز درگیر اعتیاد می‌کنند.
 
وی افزود: عدم توجه به مسائل دینی و تبلیغات ماهواره‌ای از سوی دشمنان نیز می‌تواند در بروز اعتیاد نقش داشته باشد.
 
وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه‌ی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان برای پیشگیری از بروز اعتیاد در جامعه‌ی کارگری، بیان کرد: طرح کاج در جامعه‌ی کار و تولید برای پیشگیری از اعتیاد توسط این اداره کل عملیاتی می‌شود، در حال حاضر ۵۰  واحد تولیدی به طور داوطلبانه برای انجام اقدامات پیشگیرانه مشارکت کرده‌اند و آموزش‌های لازم توسط مراکز بهداشت کار واحدهای برای کارگران تولیدی برای سلامت روان کارگران شریف انجام شده است.
فتحی با بیان این‌که منابع انسانی مهم‌ترین سرمایه‌ی جامعه است، گفت: اگر نیروی کاری بیمار شود واحدهای تولیدی و صنعتی محصولات بی کیفیتی به جامعه ارائه خواهند داد.
 
وی یادآور شد: طبق فراخوان، هر واحد تولیدی و صنعتی می‌تواند در اجرای طرح کاج جهت اقدامات پیشگیرانه‌ی اعتیاد مشارکت ‌کند، این اقدامات پیشگیرانه از طریق کارگاه‌های پیشگیری ارائه خواهد شد.
 
وی بیان کرد: بیشتر کارگران واحدهایی که کارهای طاقت فرسا انجام می‌دهند، تحت تاثیر عوامل فرهنگی دشمنان قرار گرفته و تصور می‌کنند مواد می‌تواند روح و روانشان را شاداب کند در صورتی که به دلیل عدم آگاهی تبعات آن بسیار سنگین است‌.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تاکید کرد: قطعا اقدامات بازدارنده و سخت گیرانه و علمی برای جلوگیری از شیوع اعتیاد در واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شود و آگاهی‌های لازم در خصوص مواد مخدر به کارگران ارائه شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.