3

اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه باعث کاهش فاصله طبقاتی می‌شود

  • کد خبر : 54345
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه باعث کاهش فاصله طبقاتی می‌شود
کارشناس ارشد امور مالیاتی و حسابداری گفت: اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه باعث کاهش فاصله طبقاتی در جامعه می‌شود.

به گزارش تبریزمن، حمید قنبری در گفتگو با خبرنگاران در خصوص قانون پایانه‌های فروشگاهی گفت: این قانون چند سال است که در مجلس تصویب شده و اجرای آن توسط مجلس پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از اصناف آشنایی با قانون پایانه‌های فروشگاهی و مالیات آن ندارند، افزود: قوانین مالیاتی برای مردم باید تبیین شود.

قنبری با اشاره به اینکه پیشرفت هر کشور در عصر حاضر در گرو وضعیت اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی و مردم آن کشور است، گفت: مالیات، نه تنها منبع درآمد کشور بلکه ابزاری برای کنترل معیشت و حیات جامعه می‌باشد که با نظارت صحیح و منظم، موجب جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و رسوایی‌های اخلاقی – مالی می‌شود.

قنبری با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه نیز طرح خوبی است که باید به صورت دقیق اجرا شود، گفت: این طرح باعث کاهش فاصله طبقاتی می‌شود.

وی در خصوص مالیات بر حساب‌های بانکی و گردش بالای آنها گفت: متأسفانه در مباحث سیستمی پراکنده کاری را شاهد هستیم. امسال شاهد بررسی حساب‌های بانکی با گردش بالای ۵ میلیارد تومان در سال بودیم که این نرخ برای سال آینده هنوز مشخص نیست.

قنبری افزود: اگر آموزش، منظم و با برنامه‌ریزی صحیح و حاسب مالیات در راستای اقتصادی پویا و قوی پایه گذاری شده باشد بسیار موفقیت آمیز خواهد بود.

این کارشناس ارشد امور مالیاتی و حسابداری ادامه داد: ایجاد فرهنگ مدرن مالیاتی در جامعه مالی و مالیاتی کشور با بهره گیری از تکنولوژی‌های هوشمند آموزشی در جهت خدمت به عموم شهروندان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه حیات هر کشور به اقتصاد آن بستگی دارد اضافه کرد: زمانی که حیات اقتصادی کشور پویا باشد در تمام ابعاد شاخص‌های رفاه اجتماعی موفق خواهد شد که ابزار کنترل دقیق آن، مالیات است و شهروندان با مشارکت در آن در مسیر پیشرفت کشور گام بر می‌دارند و آن، به جز با فرهنگ‌سازی اجتماعی میسر نخواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=54345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.