8
رئیس سازمان نظام پزشکی؛

سطح سواد سلامت مردم خوب نیست/ توصیه به رسانه ملی

  • کد خبر : 54436
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
سطح سواد سلامت مردم خوب نیست/ توصیه به رسانه ملی
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، سطح سواد سلامت مردم را خوب ندانست و از رسانه ملی خواست حساسیت های لازم را در برنامه های آموزشی سیما مدنظر قرار دهد.

به گزارش تبریزمن، محمد رئیس زاده، در آئین امضای تفاهم نامه همکاری فیمابین سازمان نظام پزشکی و شبکه آموزش سیما، با اشاره به اینکه زیربنای پیشرفت در هر جامعه‌ای نیروی انسانی کیفی است، اظهار کرد: اساس کیفیت نیز آموزش بوده و در همه امور و عرصه‌های زندگی اگر کیفیت و اعتبار بخشی و استانداردهای لازم رعایت نشود؛ می‌تواند آسیب زا بوده که این مهم در حوزه سلامت کشنده است.

وی افزود: سلامت با جان انسان ارتباط مستقیم دارد و سایر امور نیز با چند واسطه به سلامتی انسان مرتبط می‌شوند؛ لذا صحبت و آموزش در این حوزه باید توسط افرادی انجام شود که به لحاظ علمی و رفتاری صلاحیت‌های لازم را داشته باشند.

رئیس زاده با تاکید بر اینکه مرجع تأیید صلاحیت افراد در حوزه سلامت سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت است، ادامه داد: حضور در شبکه‌های آموزشی مستلزم تأیید اطلاعات هویتی و صلاحیتی افراد است که سازمان نظام پزشکی در این زمینه بانک اطلاعاتی تمام دانش آموختگان حوزه سلامت را دارد و اگر افراد بدون تأیید مراجع در برنامه‌های آموزشی رسانه ملی حضور یابند؛ اولین قربانی رفتارهای ناهنجار در حوزه سلامت جامعه پزشکی خواهد بود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه رسانه ملی نیز باید حساسیت‌های لازم برای حضور افراد در برنامه‌های آموزش سلامت را داشته باشد، تصریح کرد: برخی اوقات رسانه در انتخاب افرادی که باید در برنامه‌ها حضور داشته باشند از سازمان نظام پزشکی تأیید صلاحیت نمی‌گیرد و سپس خود نیز جامعه پزشکی را محکوم می‌کند در حالی که سازمان نظام پزشکی بانک اطلاعات جامعه پزشکی کل کشور را در اختیار دارد.

وی با تاکید بر اینکه افراد باید نسبت به ارزیابی سلامت خود آگاهی‌های لازم را داشته باشند، اذعان کرد: سطح سواد سلامت در کشور ما خوب نبوده و افراد نمی‌دانند که نسبت به پیشگیری؛ خود مراقبتی و نیز مراجعه به موقع چه کارهایی را انجام دهند که اگر این مهم در افرادارتقایابد هم بار مراجعات به مراکز درمانی کمتر شده و هم حجم عظیمی از اقتصاد درمان نجات خواهد یافت.

رئیس زاده با اشاره به اینکه عموم مردم در خصوص ارزیابی سلامت خود حداقل آگاهی را دارند، خاطرنشان کرد: آموزش و پیشگیری از بیماری‌ها رسالت مهم ما در حوزه آموزش است تا سطح سواد افراد جامعه ارتقا یابد و مردم نسبت به ارزیابی سلامت خود اشراف داشته باشند و سطح خود مراقبتی در کشور تقویت شود که در این راستا شناسایی افراد برای ارائه مطالب آموزش سلامت به مردم و افزایش سطح سواد آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=54436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.