8
رفیعی:

جهاد دانشگاهی از «پیروز» نمونه‌بردای ژنتیکی کرده است

  • کد خبر : 54659
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
جهاد دانشگاهی از «پیروز» نمونه‌بردای ژنتیکی کرده است
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: مرکز ذخایر ژنتیک جهاد دانشگاهی نمونه‌های ژنتیک «پیروز« را گرفته و امکان تکثیر و احیاءآن وجود دارد.

به گزارش تبریزمن، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران با  اشاره به نشست امروز این فراکسیونT گفت: در جلسه امروز موضوع مرگ یوزپلنگ ایرانی (پیروز) و علل آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق برنامه، بنا بود مسئولان سازمان محیط زیست به منظور ارائه گزارش در این باره و شفاف‌سازی پیرامون علت مرگ «پیروز» در جلسه فراکسیون حاضر باشند که در این جلسه حضور پیدا نکردند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گزاره‌های مختلفی درباره یوزپلنگ ایرانی و مرگ «پیروز» مطرح می‌شود، از جمله اینکه پیروز آخرین نمونه از نژاد یوزپلنگ ایرانی بوده که این مسئله به هیچ‌وجه صحیح نیست و نمونه‌های دیگری از نژاد یوزپلنگ ایرانی همچنان در زیستگاه‌های مختلف ایران وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: خبر خوبی که می‌توانم در این زمینه بدهم این است که جهاد دانشگاهی کشور اعلام کرده که «مرکز ذخایر ژنتیک جهاد دانشگاهی» نمونه‌های ژنتیک پیروز را گرفته و امکان تکثیر و احیاء در جهاد دانشگاهی در این زمینه وجود دارد. این خیلی مهم است که ما به این سطح از دانش در کشور رسیده‌ایم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: البته وظیفه سازمان محیط زیست این است که یوزپلنگ ایرانی و سایر حیات وحش را در زیستگاه خودشان بتواند احیا کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=54659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.