6
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

بیشترین تخلفات مربوط به دخالت افراد غیرمتخصص در امور پزشکی است

  • کد خبر : 54723
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
بیشترین تخلفات مربوط به دخالت افراد غیرمتخصص در امور پزشکی است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیشترین تخلفات در حوزه درمان مربوط به دخالت در امور پزشکی توسط افراد غیر صلاحیت بالینی مثل دندانپزشکی، سقط های جنائی و... است.

به گزارش تبریزمن، جواد احمدیان، ظهر سه شنبه ۹ اسفندماه، در نشست خبری با موضوع قرن جدید، چهارشنبه سوری شاد و بدون آسیب گفت: معاونت درمان از حساس‌ترین معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی است که در بخش‌های نظارت، اعتبار بخشی، بیمارستانی و تعالی، خدمات ارزنده‌ای را به مردم و جامعه ارائه می‌کند.

وی انتقال بیمارستان کودکان به بیمارستان جدید و مجهز مردانی آذر، تجهیز مرکز جامع سرطان با هزینه کرد بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزایش تخت‌های بیمارستانی و شیمی درمانی، افزایش مراکز ناباروری، ایجاد بخش‌های دیابتی، رادیوتراپی و … در بیمارستان‌های استان را از شاخص ترین اقدامات این معاونت در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد.

وی در خصوص عملکرد ۹ ماهه حوزه نظارت معاونت درمان دانشگاه نیز با بیان اینکه بازدیدهای نظارتی معاونت درمان نسبت به سال قبل ۴۷ درصد افزایش یافته است افزود: از تعداد ۶۰۰۰ مرکز درمانی موجود در سطح استان ۲۵۴۶ مورد بازدید در سال جاری از مراکز توسط کارشناسان حوزه نظارتی معاونت درمان انجام شده است که از این تعداد ۵۰۸ مورد تخلف مشاهده شده است که ۶۶ مورد آن به تعزیزات حکومتی، ۱۳۶ مورد به سازمان نظام پزشکی، ۳۳ مورد پلمب و ۶۴ مورد آن نیز به دادگاه معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات در حوزه درمان مربوط به دخالت در امور پزشکی توسط افراد غیر صلاحیت بالینی مثل دندانپزشکی، سقط‌های جنایی و… است.

احمدیان در ادامه این نشست افزود: درسال جاری از نظر تجهیز بیمارستان در سطح استان در وضعیت مطلوبی قرار داریم و در این مدت ۲۳۹ دستگاه سرمایه‌ای اعم از سی تی اسکن، ام آر آی و… برای شهرستان‌های اسکو، میانه، هادیشهر و… خریداری شده و در بیمارستان‌های سطح استان در حال نصب و راه اندازی است و با راه اندازی این دستگاه‌ها امیدواریم بتوانیم انتظارات عمومی مردم را برآورده کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در خصوص انجام پیوند در استان گفت: از لحاظ پیوند اعضا نیز روند رو به افزایشی را در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز شاهد هستیم بطوری که در سال جاری ۳۳ مورد اهدای مرگ مغزی، ۴۲ مورد پیوند کبد، ۲ مورد پیوند کبد از دهنده زنده به فرد زنده که در نوع خود بی نظیر است، ۶ مورد پیوند قلب و۷۰ مورد پیوند کلیه توسط جراحان حاذق بیمارستان امام رضا (ع)و شهید مدنی تبریز انجام شده است.

وی در خصوص کاشت حلزون نیز گفت: در حدود ۱۳۴ مورد کاشت حلزون در سال جاری با حمایت مالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان انجام گرفته است.

وی همچنین افزود: ۱۹ بیمارستان سطح استان از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد ارزیابی و اعتبار بخشی قرار گرفته اند که از این تعداد ۱۶ بیمارستان درجه یک شناخته شده و ۲ بیمارستان نیز کاندیدای یک عالی و یک برتر را کسب کرده اند.

احمدیان در خصوص چهارشنبه آخر سال گفت: در سال ۱۳۹۹ یک نفر فوتی در مراسم چهارشنبه سوری داشتیم و متأسفانه سال گذشته ۸ نفر در سطح استان جان خود را در این حوادث از دست دادند و ۴۳۸ نفر مصدوم بودند که ۲۰۷ نفر از آنان آسیب چشمی و ۲۷ نفر دچار قطع عضو شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ادامه داد: امیدواریم با تمهدیدات و برنامه‌هایی اعم از برگزاری جشنواره مسابقات ویژه برای کودکان و نوجوانان از طریق اپلکیشن شاد و برنامه‌های ویژه دیگر برای کودکان که امسال به ریاست استانداری و مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با هماهنگی آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و.. در حال انجام است بتوانیم آمار فوتی، مصدومین را کاهش داده و چهارشنبه آخر سال خوبی برای هموطنان عزیزیمان فراهم کنیم.

وی افزود: در عرصه معاونت درمان و اورژانس پیش بیمارستانی برای پیشگیری از حوادث غیر مترقبه نیز در خصوص چهارشنبه آخر سال و تصادفات در شورای تصادفات، طرح‌هایی برای مقابله با رانندگان پرخطر و متخلف را ارائه کرده ایم.

احمدیان خاطرنشان کرد: امیدواریم تبیین فرهنگ عمومی با همکاری و هماهنگی اصحاب رسانه، صداو سیما و آموزش و پرورش به جدیت انجام شود و با برنامه‌ها و کارهای فرهنگی که برای قشر کودکان و نوجوانان بخصوص قشر دانش آموزان انجام خواهد شد جوی شاد و الهام گرفته از آداب و رسوم چهار شنبه آخر سال ایرانیان برای مردم عزیز داشته باشیم و بتوانیم آسیب‌های احتمالی قطع عضو و فوتی را کاهش دهیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=54723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.