3
فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی امر:

شهید سلیمانی در سیاست و امنیت ساختارهای دوران‌ساز را ایجاد کرد

  • کد خبر : 55482
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
شهید سلیمانی در سیاست و امنیت ساختارهای دوران‌ساز را ایجاد کرد
فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی امر گفت: شخصیت و جنبه معمارانه بارزترین ویژگی شهید سلیمانی بود که در سیاست، دفاع و امنیت ساختارهایی را ایجاد و تکامل بخشید که دوران‌ساز بودند.

به گزارش تبریزمن، ابراهیم جباری ظهر سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: شهر بزرگ و بزرگ‌پرور تبریز در دوران مبارزات انقلاب و دفاع مقدس و کل ۴۳ سال گذشته وظیفه خود را در حفاظت و حمایت از انقلاب اسلامی به بهترین شکل انجام داده و رهبری این خطه را از ستون‌های مستحکم نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌کنند.

وی ادامه داد: سلام و صلوات الهی بر روح مطهر شهید سلیمانی و شهدای سپاه سرافراز عاشورا که ایمان داریم روح مطهر چنین شهدا در مراسم این چنینی حضور دارند و برای مردم این دیار که در فتنه‌ها و بزنگاه‌ها با حضور خود توطئه‌های دشمنان را ناکام گذاشتند، دعا می‌کنند.

این فرمانده ارشد سپاه با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید سلیمانی گفت: شاید امروز هم حاج قاسم‌هایی در کشور ما هستند که در زمان و حادثه‌های ویژه‌ای ظهور و بروز خواهند یافت و حضور در مراسم گرامیداشت سردار دل‌ها یک توفیق الهی است و مطمئنیم که در سایه سار سیدالشهدا ما را دعا می‌کند.

وی، شخصیت شهید سلیمانی را شخصیتی جامع دانسته و ادامه داد: شاید گاهی از سر غفلت شخصیت این شهید از همه ابعاد تبیین و معرفی نشود اما وقتی رهبری این شهید را به عنوان یک مکتب معرفی می‌کنند، به معنی جامع‌الاطراف و همه بعدی بودن سردار سلیمانی است که مانند شهدای عارف و پرآوازه‌ای چون شهید باکری، جمع اضداد بودند.

جباری با بیان اینکه البته این شهدا حائز ویژگی‌های دست یافتنی است و جوانان می‌توانند با الگوبرداری از شهید سلیمانی در مسیر وی حرکت کنند و محبوب القلوب شوند، افزود: وی وقتی در بین مردم حاضر می‌شد، در حد پایین‌ترین فرد بود و حتی کودکان از سر و کول او بالا می‌رفتند و همین مرد محبوب‌القلوب در مقابل مدعیان و سیاستمداران داخلی و خارجی چون فولاد استوار و راسخ بود و همه را در مسیر امام راحل هدایت می‌کرد و هیچ‌گاه اجازه نداد در محضر مردم و رهبری با عنوانی غیر از سرباز مورد خطاب قرار گیرد.

وی تصریح کرد: شخصیت و جنبه معمارانه اولین ویژگی شهید سلیمانی است و وی در سیاست و دفاع و امنیت ساختارهایی را ایجاد و تکامل بخشید که دوران‌ساز بودند و ترکیبی از آینده نگری، هوش سازمانی، فهم نیروی انسانی، قدرت شکل دهی به فرآیندهای پیچیده، برخورداری از ذهن نتیجه محور و قدرت کار با انسان‌های بزرگ و ویژه از مهم‌ترین ابعاد این ویژگی معمارگونه سردار سلیمانی بود که نمود و تأثیر آن را در ارتباط با همه عناصر برجسته و مطرح محور مقاومت می‌توان دید.

فرمانده سابق سپاه ولی امر متذکر شد: پیش از سردار سلیمانی سپاه قدس به صورت محدود و محرمانه مطرح بود اما کمی پیش از فتنه داعش حاج قاسم و یارانش نقش بی‌بدیلی را در قالب این سپاه ایفا کردند و امروز این مجموعه و مکتب حاج قاسم به مکتب روزمره در کشور تبدیل شده و طبق نظرسنجی‌ها مردم ایران، حتی آنهایی که میانه خوبی با نظام و سپاه نیز ندارند، حاج قاسم و سپاه قدس را می‌شناسند و به آن افتخار می‌کنند.

وی اضافه کرد: در سایه تبعیت محض از رهبری و حماسه‌آفرینی سردار سلیمانی و یارانش امروز نیروی قدس مانند روحی است که در کالبد خاورمیانه حلول کرده و زمینه‌ساز حرکت‌های عظیمی در منطقه شده و به گفته ترامپ خبیث، آمریکایی‌ها هر جایی در منطقه بوده‌اند با این شهید و سپاه قدس روبه‌رو شده‌اند.

این فرمانده سپاه یادآور شد: حاج قاسم نیروی قدس را به یک سازمان معلم تبدیل کرد و در دو دهه گذشته مجاهدی شیعه و سنی را در منطقه نخواهید یافت مگر اینکه در پای درس حاج قاسم و یارانش نشسته باشند، حتی اگر در جاهایی مانند فتنه داعش برخی‌ها قدر این مهم را ندانستند اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که بازگشتند و به اشتباهات خود اعتراف کردند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=55482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.