1
امام جمعه تبریز:

توجه به تعاملات اقتصادی با سوریه، باید مهم‌ترین بخش سفر رئیس جمهور به این کشور باشد

  • کد خبر : 56078
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
توجه به تعاملات اقتصادی با سوریه، باید مهم‌ترین بخش سفر رئیس جمهور به این کشور باشد
امام جمعه تبریز با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به سوریه اظهار کرد: توجه به تعاملات اقتصادی با کشور سوریه که در یک دهه‌ گذشته از آن غفلت شده بود باید مهم ترین بخش سفر رئیس جمهور به سوریه باشد.

به گزارش تبریزمن، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز خاطرنشان کرد: این سفر نشان می‌دهد که بحران سوریه تمام شده و هر دو کشور ایران و سوریه می‌توانند یک جهش بزرگ در تعاملات سیاسی، اقتصادی و منطقه‌ای خود شکل دهند و باید فصل جدیدی را از روابط طولانی که دو کشور در کنار هم داشتند، بگشایند.

وی با بیان اینکه کشور سوریه پس از ۱۲ سال بحران نفس‌گیر توانسته از مشکلات عبور کند، افزود: سفر رئیس جمهور به سوریه در برگیرنده‌ی پیامی بسیار مهم و راهبردی برای جهان است و آن این که سوریه اکنون آماده می‌شود تا جایگاه خود را در عرصه‌ی معادلات منطقه‌ای و بین المللی از سر بگیرد.

وی یادآور شد: ایران در زمان جنگ و صلح در کنار دوستان خود ایستاده است، سوریه در دهه‌ی گذشته روزهای سخت و پرتلاطمی را پشت سر گذاشته و حفظ تمامیت ارضی سوریه توسط رزمندگان جبهه‌ی مقاومت به فرماندهی سپهبد شهید قاسم سلیمانی در واقع تغییر هندسه‌ قدرت به نفع جبهه‌ مقاومت بود و امروز این مُهِم با سفر رئیس‌جمهور به سوریه نمود و ظهور پیدا کرده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان کشور، گفت: فرمایشات رهبر فرزانه‌ی انقلاب باید یک منشور مهم در حوزه‌ی آموزش و پرورش به حساب بیاید، این بیانات می‌تواند برای وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های مختلف آموزشی و پرورشی یک نقشه‌ی راه مهم و موثر تلقی شود.

وی ادامه داد: معظم له در این دیدار به وظایف دولت و بایدها و نبایدهای آن اشاره کردند و درباره‌ی شأن و جایگاه معلم و ارتباط مربی با دانش‌آموزان نکات مهمی را بیان کردند.

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به کم اعتنایی دولت‌ها به مسائل تربیتی کشور گفت: آموزش و پرورش به لحاظ سیاست گذاری با انباشتی از مشکلات مواجه است، حقوق و مطالبات جامعه‌ی فرهنگیان از یک طرف و عدم اجرای سند تحول آموزش و پروش از طرف دیگر و عدم توجه کافی به مدارس دولتی به بروز مشکل در نظام آموزشی کشور منجر شده است، مسائل آموزش و پرورش، متعدد است و جز با نگاه راهبردی و نظام‌مند حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مجلس باید در مسائل آموزش و پرورش کمک حال دولت باشد اظهار کرد: از دولت توقع داریم نهاد آموزش پرورش را جدی بگیرد و مجلس هم باید به دور از نگاه انتفاعی به آموزش و پرورش، کمک حال دولت باشد و به معلمان که قشر زحمت کش جامعه هستند توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به نامه‌ی نمایندگان رژیم صهیونیستی برای حمایت از تجزیه‌ی ایران که این هفته در رسانه‌ها منتشر شده اظهار کرد: بدیهی است خیال خام صهیونیست‌ها برای ایران، خواب پریشانی است که هرگز تعبیر نمی‌شود.

وی ادامه داد: به اعتراف نخست وزیر منزوی رژیم موقت صهیونیستی، اراضی اشغالی از سمت سوریه، لبنان، غزه و کرانه‌ی باختری مورد محاصره قرار گرفته و این هیاهوی رسانه‌ای صهیونیست‌ها صرفا مصرف داخلی دارد.

آل هاشم افزود: ایجاد جنگ‌های قومیتی و فرقه‌ای در منطقه و تجزیه‌ کشورها، همواره یکی از راهبردهای دکترین سیاست خارجی غرب و رژیم موقت صهیونیستی در قبال منطقه‌ی غرب آسیا بوده است؛ به عنوان نمونه شاهد توطئه و فشارهای خارجی برای تجزیه و جنگ‌های قومی و مذهبی در ایران بودی، که نمونه‌ آخر آن اغتشاشات پاییز سال گذشته است که غربی‌ها با شعار و تابلوهای فریبنده رویای تجزیه ایران را در سر می‌پرورانند، کاری که با تدبیر رهبر فرزانه‌ انقلاب و روشن بینی مردم تعبیر نشده و نخواهد شد.

وی گفت: کشورهای منطقه باید بدانند رژیم صهیونیستی یک غده‌ی سرطانی است و هرکجا باشد آنجا روی آرامش نخواهد داشت؛ خاصیت همجواری با غده‌ی سرطانی دچار سرطان شدن است.

وی در خاتمه اذعان کرد: سودان یک نمونه‌ی بارز این تعبیر است، این کشور از روزی که به محل رفت و آمد صهیونیست‌ها تبدیل شد درگیر جنگ‌های خانمان سوز داخلی بوده و به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است، تجربه ثابت کرده هزینه‌ی رفاقت با رژیم صهیونیستی بسیار بوده و کشورها به هزینه‌های رابطه‌ی خود با رژیم اشغالگر قدس توجه داشته باشند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=56078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.